مدیر حوزه علمیه سفیران حضرت ولی عصر(عج):

عزاداری محرم با شوری متفاوت‌ در فضای مجازی دنبال شد

25 شهريور 1399 ساعت 8:59

حجت الاسلام و المسلمین روح الله سپاهی گفت: امروز باید بیشتر از گذشته از ظرفیت فضای مجازی، رسانه‌های اجتماعی برای ترویج شعائر الهی و جاودانگی نهضت الهی حضرت سیدالشهداء بهره بگیریم.


حجت الاسلام والمسلمین روح الله سپاهی، کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار پهره، ضمن تسلیت ایام محرم به محضر دوستداران امام حسین(ع) بیان کرد: فضای مجازی هم به اندازه فضای حقیقی توانست در برگزاری مراسم های عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) نقش به سزایی را ایفا کند و به وسیله این فضاها می توان معارف اسلامی را نشر داد.
وی افزود: امروزه عموم مردم از فضای مجازی استفاده می کنند و این محیط در جامعه توانسته تاثیرات فراوانی روی جوانان و نوجوانان داشته باشد.
این کارشناس مذهبی ادامه داد: بهره مندی از فضای مجازی و ظرفیت کاربران اینترنتی می تواند نقش بسزایی در ترویج فرهنگ عاشورایی داشته باشد، با توجه به شیوع بیماری کرونا امسال هم دوستداران اهل بیت(ع) توانستند با استفاده از این فضاها این مسئله را هم چون سال های گذشته زنده نگه دارند.
وی عنوان کرد: امسال همچون سال های گذشته عزاداری امام حسین(ع) تعطیل‌ شدنی نبود و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت زمانی برای برگزاری مراسم های ماه محرم از اولویت اساسی بود و در این زمینه مبلغان و روحانیون توانستند علاوه بر حضور در مساجد و حسینیه ها از طریق بستر مجازی نسبت به اجرای برنامه‌های تبلیغی، دینی هم اقدام کنند.
سپاهی با بیان این که ارتباط مردم ولایتمدار ما با مکتب سیدالشهدا (ع) از روی عشق و ایمان است و این دو از هم گسستنی نیستند، در ادامه تصریح کرد: باید تلاش می کردیم تا محرم و واقعه عاشورا فراموش نشود، که امسال با استفاده از ظرفیت های حقیقی و مجازی توانستیم محرمی متفاوت را رقم بزنیم.
انتهای پیام/


کد مطلب: 426701

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/426701/عزاداری-محرم-شوری-متفاوت-فضای-مجازی-دنبال

پهره
  https://www.pahreh.ir