آموختن «مهارت‌های زندگی خانوادگی»؛ کلید رسیدن به زندگی مشترک موفق

25 شهريور 1399 ساعت 9:44

کتاب «مهارت‌های زندگی خانوادگی»، نوشته زهرا آیت‌اللهی، تلاش دارد تا مهارت‌های لازم برای داشتن یک زندگی مشترک سالم و موفق را براساس آیات و روایات آموزش دهد.


به گزارش پهره  به نقل از تسنیم، کتاب «مهارت‌های زندگی خانوادگی» در ویراست جدید توسط نشر معارف منتشر شد. این کتاب که به قلم زهرا آیت‌اللهی، نویسنده نام‌آشنای حوزه زنان و خانواده، نوشته شده است، تلاش دارد تا مهارت‌های زندگی را براساس آیات و روایات آموزش و ارائه دهد. 

 مباحث این کتاب که مبانی‌ای قرآنی و روایی دارد، شامل بیان مهارت‌هایی چون خویشتن‌داری در ایام قبل از ازدواج، انتخاب همسر، چگونگی رابطه درست با همسر، اقتصاد خانواده، بهداشت خانه و پیشگیری از بحران در خانواده است. به کار گرفتن این مهارت‌ها در زندگی خانوادگی، می‌تواند به فرد برای رسیدن به خوشبختی و سعادت دنیوی و اخروی یاری رساند. 

کتاب «مهارت‌های زندگی خانوادگی» در ویراست جدید در دو جلد مجزا با زیر عنوان‌های «مهارت‌های پیش از ازدواج» و «مهارت‌های پس از ازدواج» تجدید چاپ شد و با طرح جلد و صفحه‌آرایی جدید و مخاطب‌پسند توسط نشر معارف منتشر شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «زن‌ها از نظر جسمی از مردان ظریف‌ترند. مردان دارای عضلات قوی‌تر و قدرت بدنی بیشتری هستن. در ضمن اکسیژن بیشتری توسط خون مردان حمل می‌شود و هنگام فعالیت بدنی قلب مجال بیشتری برای فعالیت دارد. هماهنگ با این تفاوت‌ها، هنگام تقسیم وظایف در خانواده، بخش سخت‌افزاری امور خانه را مردان بر عهده گیرند و در امور نرم‌افزاری خانواده، زنان مسئولیت بیشتری بپذیرند.

علاوه بر آن زنان از پوشش و رفتاری که با لطافت زنانه و مردان از پوشش و رفتاری که با صلابت مردانه مغایرت دارد، بپرهیزند.»
 
علاقه‌مندان برای تهیه این اثر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی نشر معارف به این نشانی مراجعه کنند. 

انتهای پیام/


کد مطلب: 426711

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/426711/آموختن-مهارت-های-زندگی-خانوادگی-کلید-رسیدن-مشترک-موفق

پهره
  https://www.pahreh.ir