جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ ۱۴:۱۰
۰
در خطبه های نماز جمعه مطرح شد؛

مقاومت ایران در دوران جنگ تحمیلی، الگوی کنونی کشورهای جهان/امنیت کشور مدیون رشادت سردار سلیمانی است

امام جمعه اهل تشیع ایرانشهر گفت: رشادت ها و ایثارگری های ایران اسلامی را مدیون مقام معظم رهبری و سردارانی چون حاج قاسم سلیمانی هستیم و هدف اصلی سازش ها برای کاهش قدرت نفوذ ایران در منطقه است‌.
مقاومت ایران در دوران جنگ تحمیلی، الگوی کنونی کشورهای جهان/امنیت کشور مدیون رشادت سردار سلیمانی است
به گزارش پهره، حجت الاسلام و المسلمین عیسی بزمانی، امام جمعه شهرستان ایرانشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته، با بیان این که ۳۱ شهریور ماه هفته دفاع مقدس و آغاز ۸ سال جنگ تحمیلی است، بیان کرد: خود جنگ در درون خود خونریزی دارد یکی از شبهات که دشمن طراحی کرد این بود که در این سال ها تعداد زیادی جانباز و شهید داشتیم و ما باید این را بدانیم که جنگ دفاعی و تهاجمی تفاوت هایی دارند.
وی افزود: در جنگ تهاجمی نشان خوی تهاجم گونه است، همان کاری که صدام انجام داد اما در جنگ دفاعی غیرت مطرح می باشد.
امام جمعه ایرانشهر ادامه داد: در جنگ ۸ سال دفاع مقدس باور داشتن ارزش ها باعث شد که جوانان زیادی وارد میدان شوند و سربازان ایرانی با آمریکایی تفاوت های زیادی دارند.
وی با اشاره به این که جنگ تحمیلی دارای برکات و ثمرات فراوانی بود، اضافه کرد: در این واقعه کشور ایران سرمشقی برای تمام دنیا چون فلسطین، لبنان شد و عزت مردم باعث آفرینش جلوه های خوبی شد.
بزمانی تصریح کرد: ایران همان سرزمینی بود که در جنگ جهانی دوم مورد تحقیر قرار گرفت اما اگر ایثار و رشادت رزمندگان و خانواده هایشان نبود امروز قطعا این عزت و سربلندی را شاهد نبودیم.
به گفته وی قرآن می فرماید هر کس در نصرت خدا شرکت کند، خدا هم نصرت به او عطا خواهد کرد.
این خطیب جمعه با اشاره به سخن امام راحل که فرمودند ابهت غرب و شرق را شکستیم و امروز دشمن تصور حمله به ما را هم نمی کند، خاطرنشان کرد: رزمایش ذوالفقار ارتش نمایشی از اقتدار ایران بود که نشان داد می تواند تمامی منطقه را تحت نظر داشته باشد و طبق گزارش پناگون کشور ما مستمرا توانایی نیروهای خودش را افزایش می دهد و می تواند از لحاظ دریا به اقیانوس اطلس هم برسد.
وی گفت: امارات عربی بداند که خیانتی که به آرمان های فلسطین داشتند بی جواب نخواهد ماند. اهداف آمریکا و اسرائیل از توافق ها این است که کشورهای مخالف را در تنگنا و محدودیت قرار دهند مانند کشور چین که همه هدف آنان تحت فشار قرار دادنشان از نظر اقتصادی می باشد و این داستان را برای ایران هم دارند.
امام جمعه ایرانشهر در ادامه، عنوان کرد: رشادت ها و ایثارگری های ایران اسلامی را مدیون مقام معظم رهبری و سردارانی چون حاج قاسم سلیمانی هستیم و هدف اصلی سازش ها برای کاهش قدرت نفوذ ایران در منطقه است‌.
انتهای پیام/
کد مطلب: 426748
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *