شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ۱۸:۲۹
۰
معاون اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

پتانسیل سیستان و بلوچستان در جذب 10 میلیون توریست به کشور/ بهشت باستان شناسی ایران مقصد جدید گردشگران می شود

مجتبی میرحسینی گفت: سیستان و بلوچستان در آغاز قرن جدید شمسی یکی از مقاصد محبوب گردشگران داخلی و خارجی در ایران خواهد بود و می توان با همکاری کشورهای همسایه 10 میلیون گردشگر از طریق این استان وارد ایران و بازارهای کشور کرد.
پتانسیل سیستان و بلوچستان در جذب 10 میلیون توریست به کشور/ بهشت باستان شناسی ایران مقصد جدید گردشگران می شود
به گزارش پهره مجتبی میرحسینی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: سیستان و بلوچستان در آغاز قرن جدید شمسی یکی از مقاصد محبوب گردشگران داخلی و خارجی در ایران خواهد بود.

وی ادامه داد: در سال های گذشته و قبل از شیوع کرونا ما فقط از ظرفیت گردشگری کشور پاکستان امکان جذب بیش از پنج میلیون گردشگر را داشتیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان بیان کرد: با فعال کردن مرزهای سیستان و بلوچستان و تعامل مردمان ما با کشورهای همسایه می توان از طریق گردشگری به دخالت بیگانه ها در این کشورها پایان داد.

میرحسینی اضافه کرد: می توان از این  طریق تورهایی با افغانستان و پاکستان، ایران- پاکستان- هندوستان، ایران- پاکستان- چین برگزار کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: می توان برای جذب گردشگر از طریق دریا و حاشیه اقیانوس به سیستان و بلوچستان برنامه ریزی کرد و سیاست ها برنامه ریزی ها به گونه ای پیش رود که این تعامل صورت گیرد.

وی اظهار کرد: اگر در این زمینه به درستی برنامه ریزی شود می توان با همکاری کشورهای همسایه 10 میلیون گردشگر از طریق سیستان و بلوچستان وارد ایران و بازارهای آن کرد.
 

550 هزار بازدید مجازی در 6 ماه

میرحسینی اظهار کرد: امسال با شیوع کرونا و کاهش سفرها، برنامه ریزی ها در جهت گسترش گردشگری مجازی بود، بر این اساس در 6 ماهه اول حدود ۵۵۰ هزار بازدید کننده از ظرفیت‌های مختلف سیستان و بلوچستان به صورت مجازی بازدید کردند.

وی ادامه داد: سایت های گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی و هم دیگر شبکه های مجازی مانند اینستاگرام و ... بسترهایی است که جاذبه های گردشگری سیستان و بلوچستان را به صورت مجازی معرفی می کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هرچه بیشتر در زمینه معرفی آثار باستانی کار شود به همان اندازه می توانیم در سیستان و بلوچستان سرمایه گذار جذب کنیم و نگاه‌ها را به سیستان و بلوچستان تغییر دهیم.

درآمد 175 میلیارد تومانی گردشگری در سیستان و بلوچستان

وی درباره درآمد استان از گردشگری اظهار کرد: حساب های اقماری گردشگری هنوز در ایران اجرا نشده است و نمی توان آمار دقیق آن را ارائه داد.

میرحسینی گفت: اما با توجه به اینکه به طور میانگین در سال حدود ۳۵۰ هزار گردشگر خارجی شامل گردشگران زیارتی و اروپایی وارد سیستان و بلوچستان می شوند حدود ۱۷۵ میلیارد تومان درآمد حاصل حضور گردشگران خارجی در سیستان و بلوچستان خواهد بود.

انتهای پیام/
کد مطلب: 426905
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *