سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ۱۲:۳۶
۰
به همت صندوق کارآفرینی امید صورت گرفت؛

پرداخت 135 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در روستاهای سیستان و بلوچستان

ادریس دینارزهی، مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان گفت: صندوق کارآفرینی امید از سال 97 تاکنون، 135 میلیارد و 754 میلیون تومان تسهیلات برای ایجاد کسب و کار در روستاهای سیستان و بلوچستان پرداخت کرده است.
پرداخت 135 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در روستاهای سیستان و بلوچستان
به گزارش پهره ادریس دینارزهی، مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: یکی از اهداف مهم صندوق کارآفرینی امید به بار نشستن تولید و اشتغال در روستاهاست که برای رسیدن به این هدف، بیشترین میزان تسهیلات به اشتغال روستایی تعلق گرفته است.

به گفته وی، نیمی از جمعیت استان پهناور سیستان و بلوچستان روستا نشین هستند که نیاز است برای ماندگاری جمعیت در روستاها، اشتغال پایدار هم فراهم شود.

این مقام مسئول ادامه داد: از سال 97 تاکنون در 17 شهرستان سیستان و بلوچستان به 2 هزار و 700 نفر متقاضی اشتغالزایی در روستاها تسهیلات پرداخت شده است.
 

روستان آبکان؛ قطب صنعتی

وی افزود: بیشترین میزان پرداختی با مبلغ بیش از  28 میلیارد تومان در روستاهای شهرستان زابل و پس از آن در چابهار با  مبلغ بیش از 24 میلیارد تومان بوده است.

دینارزهی با بیان اینکه تلاش شده است تا کارآفرینان اشتغال خود را در روستاها مستقر کنند، اضافه کرد: یکی از روستاهایی که هم اکنون به قطب صنعتی و تولید تبدیل شده، روستای آبکان چابهار است که طرح های مهمی از جمله مزرعه پرورش شتر مرغ، پرورش تمساح پوزه کوتاه، کارخانه تولید مواد شوینده و طرح های گردشگری را در خود جای داده است.
 

احیای مشاغل و مهاجرت معکوس

وی با اشاره به خکشسالی های 20 ساله در شمال سیستان و بلوچستان و مهاجرت مردم، بیان کرد: در چند سال اخیر با ورود تسهیلات به منطقه سیستان، بسیاری از مشاغل مهم احیا  و مهاجرت معکوس روستاییان موجب رونق دوباره روستاهای شمال استان شد.

مدیرصندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان پرورش دام سبک و سنگین را از جمله طرح های مهم اجرا شده در شمال استان برشمرد و خاطرنشان کرد: پیش از این خشکسالی دامداری های سیستان را نابود کرده بود، اما اکنون با ورود سیلاب شرایط برای پرورش دام در این منطقه مهیا شده و صندوق کارآفرینی امید بیشترین پرداخت تسهیلات را به راه اندازی دامداری اختصاص داده است.

انتهای پیام/ 
کد مطلب: 426942
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *