چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ۰۸:۱۴
۰
جهش تولید در دل کووید_۱۹ با کار آفرینی؛

توسعه کسب و کارهای اینترنتی، رونق بخش اشتغال در عصر کروناست/آموزش حلقه گم شده کسب درآمد از فضای مجازی

اگر از دید یک کارآفرین، چالش کرونا را ببینیم علاوه بر آسیب‌هایی که وارد کرده باعث ایجاد فرصتی بزرگی شده است و از این پتانسیل می‌توان برای ایجاد اشتغال و ارتقای توان کشور حداکثر استفاده را برد.
توسعه کسب و کارهای اینترنتی، رونق بخش اشتغال در عصر کروناست/آموزش حلقه گم شده کسب درآمد از فضای مجازی
به گزارش پهره؛ در این روزها که کسب و کارهای زیادی دچار آسیب‌ فراوان شدند و تبعات مختلف اقتصادی و اجتماعی را به دنبال داشت، علم کارآفرینی می‌تواند به کمک آسیب‌ دیدگان بشتابد.

بنابراین باید با برنامه‌ ریزی دقیق، بستر لازم را در جامعه به عنوان یک فرهنگ مهیا ساخت تا نوآوری و خلاقیت نهادینه شود.

همواره نقش حیاتی کارآفرینی و قدرت آن در ایجاد تحولات اقتصادی ساختار جامعه، موضوعی بوده که مورد توجه متخصصان و صاحب‌نظران به منظور ارائه راه کارهایی برای حل مشکلات موجود است و امروز نیز یکی از این فرصت‌ها محسوب می‌شود که نباید به راحتی از آن گذشت.

به طور مثال بهره‌گیری از فروش آنلاین، برقراری ارتباط مستمر با مشتریان از طریق کانا‌ل‌های مختلف اجتماعی در راستای تقویت شبکه توزیع محصولات و کالاها، سواستفاده نکردن از بحران برای کسب سودهای کوتاه‌ مدت در راستای بازاریابی اجتماعی، از جمله راه کارهایی هستند که طی شرایط فعلی می‌توان برای ارتقای توانمندی بازاریابی خود به کار برد.

همچنین در راستای کارآفرینی، چشم‌اندازهای جدیدی برای واحد تولیدی خود باید ترسیم و بر اساس مزیت‌های فعلی برنامه‌های تازه‌ای تدوین کرد چرا که سبک رهبری این شرایط با اوضاع عادی متفاوت خواهد بود.

برای همین جهت ارائه ارزش پیشنهادی مدل کسب و کار نیاز به بررسی دقیق و همت بیشتری است.


بستر فضای مجازی مکانی برای ایجاد کسب و کار جدید

حبیب اله سالارزهی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربری سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پهره گفت: در حقیقت اکنون یکی از فرصت هایی که کرونا ایجاد کرده بستر آموزش های مجازی بوده و با توجه به این که امسال با نام سال جهش تولید نامگذاری شده است؛ ما می توانیم در راستا ایجاد اشتغال در این فضا به سمت و سو کسب و کارها و بازاریابی الکترونیکی پیش برویم.

وی در ادامه مطلب فوق، افزود: در زمان حال عموم جامعه به بستر فضای مجازی و رسانه های اجتماعی دسترسی دارند و اگر بتوانیم بسترهای آموزش های آنلاین را برای دوره های کسب و کار برگزار کنیم و این مسئله می تواند زمینه عرضه و تقاضا را در مقیاس فضایی که هستیم ایجاد کند و در این بستر الکترونیکی و اینترنتی با استفاده از شبکه های اجتماعی و بهره گیری از قابلیت هایی منطقه ای امکانات تبلیغات و معرفی محصول را داشته باشیم و با این نوع بازاریابی می توان مشتریانی از اقصی نقاط کشور و خارج از آن را به سمت خرید محصولات تولید داخلی جذب کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به این که اکنون در جامعه ویروس کرونا سایه انداخته، در نهایت اقتصاد، ایجاد اشتغال و کار قابل تعطیل شدن نیست و در شرایط فعلی باید راهبردها را در حوزه کسب و کار و بازاریابی تغییر دهیم و از ظرفیت رسانه ها، اینترنت و فضای آنلاین استفاده بهینه ای داشته باشیم و در واقع بتوانیم طرح هایی در این زمینه ها که شامل فناوری ها بوده را توسعه داد.

وی در ادامه، تصریح کرد: یکی از خلاهایی که در حوزه کسب و کار در سیستان و بلوچستان قابل احساس و مشاهده بوده این است که دارای محدودیت های ارتباطی با سایر استان ها و خارج از کشور می باشد.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: هنگامی که ما در بستر آموزش های مجازی آمادگی لازم را کسب کنیم، می توانیم در یک بازاری که شامل جمعیتی بالغ بر هشتاد میلیون نفر است حضور یافته و محصولات تولید داخلی استانی را معرفی کرده و نقش واسطه ها و دلالان را در این زمینه کوتاه کرد.

وی خاطر نشان کرد: یک کارآفرین بومی در هر استانی می تواند با حضور در فضای مجازی محصولات خانگی تولیدی، سنتی و خوراکی، فرآوری های دستی خودش را تبلیغ کرده و مشتریان از اقصی نقاط کشور را جذب کند.

این مقام مسئول گفت: در شرایط کنونی کرونا در راستای ایجاد اشتغال و درآمد زایی مردم باید بازاریابی دیجیتالی و ارتباط الکترونیکی با مشتریان را یاد بگیرند.

انتهای پیام/ .
کد مطلب: 426945
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *