شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ۱۱:۱۰
۰
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی:

مردم از ما انتظار دلنوشته و غم نامه ندارند/هیچ بهانه ای برای تاخیر در پرداخت یک میلیارد یورو پذیرفته نیست

معین الدین سعیدی گفت: هیچ بهانه ای برای تاخیر در پرداخت یک میلیارد یورو به وزارت بهداشت، قابل قبول نیست.
مردم از ما انتظار دلنوشته و غم نامه ندارند/هیچ بهانه ای برای تاخیر در پرداخت یک میلیارد یورو پذیرفته نیست
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، ۱۸ فروردین ماه امسال بود که رئیس جمهور از موافقت رهبر معظم انقلاب با درخواست برداشت مبلغ یک میلیارد یورو از منابع صندوق توسعه ملی برای مقابله و مدیریت عوارض ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور خبر داد.
 
اما در حالی که در ادامه نیز رئیس دفتر روحانی نیز در نامه‌ای به محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور این موضوع را ابلاغ کرد، خبرها حاکی از آن است که از یک میلیارد یورویی که قرار بود از صندوق توسعه ملی جهت مبارزه با کرونا تخصیص یابد، تنها ۲۷ درصد تخصیص یافته است.

جدال جامعه پرستاری و پزشکی با کرونا
 
معین الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در این باره به خبرنگار ما گفت: از یک میلیارد یورویی که با موافقت رهبری و از صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا اختصاص یافت، تنها 27 درصد آن تخصیص پیدا کرده است.
 
وی ادامه داد: درست است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی در شرایط فعلی که تحریم های ناعادلانه نظام سلطه را داریم، در تامین ارز دچار مشکل است، اما به هیچ عنوان در شرایطی که جامعه پرستاری و پزشکی با کرونا دست و پنجه نرم می کنند، هیچ بهانه ای برای این که این اعتبار به وزارت بهداشت تخصیص پیدا نکند، قابل قبول نیست.
 
سعیدی با اشاره به دلنوشته های وزیر بهداشت و مطالعه آن، گفت: مردم از ما انتظار دلنوشته و غم نامه ندارند، برای تخصیص این اعتبار ظرفیت های لازم را در مجلس به کار خواهیم گرفت و شاهد اقدام عملیاتی از سوی مجلس انقلابی خواهیم بود.

فاصله شاخص های سلامت با میانگین کشوری
 
وی اضافه کرد: در همین راستا تماسی با نمکی داشتم و در خصوص شاخص های حوزه سلامت در جنوب سیستان و بلوچستان و این که سهم حوزه انتخابیه ام از اعتبار تخصیص یافته چه میزان بوده است، پیگیر شدم.
 
نماینده چابهار اذعان کرد: از بنده به عنوان یک نماینده انتظار می رود نگاه ملی داشته باشم و صرفا محدود به حوزه انتخابیه نشوم، قانون اساسی هم بر این موضوع تاکید دارد که نماینده در خصوص همه مسائل مملکت حق بیان مطلب دارد، اما مقایسه شاخص های این خطه با دیگر نقاط نشان می دهد که انگار در مسابقه ای نابرابر قرار داریم.

انتهای پیام/
 
کد مطلب: 426982
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *