در گفت و گو با نماینده مردم ایرانشهر در مجلس مطرح شد؛

ارتزاق مردم سیستان و بلوچستان؛ وابسته به بازارچه های مرزی / لزوم بازدید رئیس مجلس از مرزهای شرقی

20 مهر 1399 ساعت 10:35

عبدالناصر درخشان گفت: با توجه به این که ارتزاق عمده مردم سیستان و بلوچستان وابسته به مرز است، انتظار داریم که قالیباف از مرز هم بازدیدی داشته باشد و مشکلات آن را از نزدیک رصد کند.


به گزارش پهره عبدالناصر درخشان، نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با عصرهامون درباره سفر قالیباف به این استان بیان کرد: زمان دقیق سفر رئیس مجلس به سیستان و بلوچستان مشخص نیست، اما انتظارمان این است که طی هفته جاری انجام شود.
 
وی با اشاره به برنامه این سفر گفت: رئیس مجلس بنا دارد از مراکز حوزه های انتخابیه یعنی چابهار، ایرانشهر، زابل، زاهدان و سراوان بازدید کند، اما با توجه به این که ایرانشهر بزرگترین حوزه انتخابیه کشور است، جمعیت زیادی در آن زندگی می کنند و ارتزاق عمده مردم از طریق مرز است، انتظار داریم که قالیباف از مرز هم بازدیدی داشته باشد.
 
به گفته درخشان، مرز ریمدان و پیشین با داشتن ظرفیت های بسیار بالای ترانزیتی و تجاری، متاسفانه جایگاه واقعی خود را ندارند و مردم هم وقتی که مرز نباشد در شرایط سختی زندگی می کنند.
 
وی تصریح کرد: مرز پیشین از سال های بسیار دور قانونی بوده و مردم از آن تردد می کردند، اما متاسفانه این شرایط اکنون وجود ندارد و یکی از علت های آن عدم همکاری طرف پاکستانی است، با توجه به مشکلاتی که آن سوی مرز وجود دارد، دولت پاکستان رغبتی برای فعال شدن مرز پیشین به صورت استاندارد و قانونی ندارد.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این در حالی است که دولت جمهوری اسلامی تمامی زیرساخت های این مرز را فراهم کرده است، اما بر عکس آن در مرز ریمدان طرف پاکستانی اشتیاق به کار دارد و از این منظر شرایط این بازارچه خوب است، ولی زیرساخت های لازم توسط ایران فراهم نشده است.
 
وی ادامه داد: انتظار می رود که مذکرات بیشتری انجام شود تا با توجه به سبقه طولانی مرز و فعالیت مثمر تجار در گذشته و ارز آوری بالایی که دارد، مردم بتوانند در بازارچه های مرزی فعالیت کنند و به زندگی شان برسند.
 
درخشان ابراز امیدواری کرد: قالیباف کمک کند تا این موضوع در وزارت امور خارجه و وزارت کشور راحت تر محقق شود تا مردم بتوانند از ظرفیت مرز به نحو مطلوبی استفاده کنند.
 
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 426997

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/426997/ارتزاق-مردم-سیستان-بلوچستان-وابسته-بازارچه-های-مرزی-لزوم-بازدید-رئیس-مجلس-مرزهای-شرقی

پهره
  https://www.pahreh.ir