سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ۰۹:۳۸
۰
گزارش سفر رئیس مجلس به سیستان و بلوچستان؛

نظارت میدانی قالیباف از مناطق محروم حاشیه چابهار/ تحول بزرگ در انتظار پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان+عکس

محمد باقر قالیباف گفت: امیدواریم بتوانیم در سفر به سیستان و بلوچستان با افق سال 1400 به پروژه‌های نیمه تمام این استان تحرک بیشتری ببخشیم.
نظارت میدانی قالیباف از مناطق محروم حاشیه چابهار/ تحول بزرگ در انتظار پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان+عکس
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به چابهار در جمع خبرنگاران سیستان و بلوچستان بیان کرد: پیرو  نظارت میدانی که در دستور کار مجلس یازدهم قرار دارد، دومین سفر استانی را به سیستان و بلوچستان اختصاص دادیم.

وی با اشاره به بررسی های ستادی قبل از سفر اضافه کرد: هر سفری که انجام دهیم یک ماه قبل از آن موضوع ها به طور کامل بررسی می شود، کمیسیون های مربوطه در مجلس با استاندار و مجمع نمایندگان استان و نیروهای مردمی و جهادی که مخصوصا در سیستان و بلوچستان مشغول به کار هستند، نشست هایی را برگزار می کنند.

قالیباف افزود: همچنین بر اساس گزارشی که از دیوان محاسبات درباره پیشرفت پروژه ها و گزارشی که از سازمان بازرسی کل کشور دریافت می کنیم و دیگر اطلاعات دقیقی که قبل از سفر می گیریم و بررسی های میدانی که در حین سفر انجام می شود، در پایان نشست جمع بندی در مرکز سیستان و بلوچستان با مدیران استانی و مجمع نمایندگان و روسای کمیسیون ها از جمله عمران، صنعت، کشاورزی که در این سفر همراهی می کنند، برگزار می شود.
 

وی با بیان این که در این برنامه تصمیماتی گرفته می شود که در پورتال مجلس قرار می گیرد و در ادامه پیگیری ها را به صورت نوبه ای در تهران انجام می دهیم، ابراز امیدواری کرد: این سفر بتواند تحرک بیشتری را به پروژه های در دست اقدام و نیمه تمامی سیستان و بلوچستان بدهد، به خصوص با پیش بینی سال 1400 امیدواریم به این استانی که ظاهر محرومیت دارد، ولی از ظرفیت های بزرگ برخوردار است، تحولی بزرگ ببخشیم.

رئیس مجلش اضافه کرد: سیستان و بلوچستان در حقیقت گنج پنهانی است، به خصوص در حوزه ترانزیت، شیلات، صنعت، گردشگری و کشاورزی ظرفیت های بسیار خوب و نیروهای با استعدادی دارد.
 
 
بر اساس این گزارش، محمد باقر قالیباف به همراه رؤسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی در محل احداث شهر فرودگاهی چابهار حاضر شد و با توضیحات مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در جریان آخرین وضعیت پیشرفت این پروژه قرار گرفت.ٰ

رئیس مجلس شورای اسلامی در اولین مقصد نظارت میدانی و بلافاصله بعد از ورود به استان، به منطقۀ محروم میرآباد در حاشیۀ بندر چابهار رفت، مشکلات مرتبط با تحصیل و محرومیت‌ از تحصیل یکی از مشکلات اصلی در نظام مسائل مناطق محروم استان است.

رئیس مجلس با بالگرد عازم سراوان شد،بازدید از سد ماشکید و مرز کهک و همچنین حضور در مدرسه نخبه پرور شهید مطهری برنامه قالیباف در این شهرستان است.

انتهای پیام/
کد مطلب: 427019
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *