مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

برگزاری جشنواره ملی شعر پیامبر مهربانی در پایتخت وحدت

24 مهر 1399 ساعت 11:06

حسین مسگرانی گفت: سومين جشنواره ملي شعر پيامبر رحمت و مهرباني (ص) در سيستان وبلوچستان برگزار مي شود.


به گزارش پهره حسین مسگرانی ،مدير كل فرهنگ وارشاد اسلامي استان در گفت و گو با عصرهامون گفت:با عنایت به نام گذاری شهرستان زاهدان به عنوان پایتخت وحدت اسلامی برپایی این جشنواره بزرگ فرهنگی و ادبی در آینه ی شعر پارسی و فولکلور اقوام مومن و دیندار کشورمی تواند یاری رسان ما در تحقق و تقویت وحدت و انسجام اقوام ایران اسلامی و ایجاد همدلی و برادری باشد.

وی افزود:شناسایی و معرفی نقاط اشتراک و تقویت وفاق اقوام ایرانی در راستای تقویت وحدت و انسجام اسلامی و ملی ،ایجاد فضای همدلی و برادری در میان اقوام و مذاهب ایران اسلامی و فرصتی برای تعامل و گفتگوی فرهنگی در میان ایشان،گردآوری و انتشار آثار ادبی در نعت و منقبت پیام آور مهربانی و خاندان پاک ایشان به زبان ها و گویش های متداول در ایران اسلامی ( فارسی ، بلوچی، سیستانی ، ترکی ،کردی، عربی ، ترکمنی )وایجاد فضای با نشاط فرهنگی و معنوی از أهداف اين كنگره است.

مسگرانی ادامه داد:پس از تشکیل جلسات شورای سیاستگذاری و ستاد اجرایی و احصاء نظرات اعضاء و تشکیل دبیرخانه، فراخوان جشنواره ملی شعر پیامبر رحمت ومهربانی در شش زبان فارسی، بلوچی، ترکی، کردی، عربی، ترکمنی وگویش سیستان تنظیم و همزمان با آغاز هفته وحدت با تکیه بر فضای مجازی منتشر خواهد شد.

وی خاطرنشان كرد:آثار در فضای مجازی دریافت و مورد بررسی و رتبه بندی توسط هئیت داوران استانی و کشوری قرار خواهد گرفت. وي گفت:دبیرخانه ی جشنواره برای دریافت آثار از طریق نمابر و ایمیل اعلام شده اقدام خواهد کرد وبر اساس شرایط پیش رو و اپیدمی بیماری کرونا، هیات داوران به صورت مجازی آثار ارسالی را دریافت ونتایج بررسی به دبیرخانه اعلام خواهد شد. - آنچه مد نظر است دعوت از حداقل یک شاعر از زبان های اعلام شده است.

این مقام مسئول ادامه داد:آغاز تبلیغات مجازی و انتشار فراخوان جشنواره به میمنت و مبارکی شأن و نام پیام آور بزرگ صلح و مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص)، در هفته ی وحدت وزمان برگزاري بهمن ماه سال جاري ،خواهد بود. گفتني است اين جشنواره با حمايت معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 427053

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/427053/برگزاری-جشنواره-ملی-شعر-پیامبر-مهربانی-پایتخت-وحدت

پهره
  https://www.pahreh.ir