دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ ۰۸:۲۱
۰
یک کارشناس سیاسی:

افول حتمی آمریکا، برای غربی ها به واقعیت تبدیل شده است/ترامپ قمارباز در عمل به تعهدات، سابقه بدعهدی دارد

محمد جواد سجادی با بیان این که ایران تحت هیچ شرایطی هیچ گونه تحمیل و زورگویی را نمی پذیرد، گفت: تهدیدات آمریکا ناشی از ماهیت مداخله جویانه و خوی سلطه طلبی دولت آن کشور است.
افول حتمی آمریکا، برای غربی ها به واقعیت تبدیل شده است/ترامپ قمارباز در عمل به تعهدات، سابقه بدعهدی دارد
محمد جواد سجادی، یک کارشناس سیاسی در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: اکنون خیلی از واقعیت ها و نقشه های شوم آمریکا به لطف مقاومت رهبری و ملت ایران آشکار شده و این موضوع که تمام برنامه های این کشور یک سراب بوده، برای همگان شفاف و مشخص شده است.
وی افزود: آمریکا به عنوان نماد تمدن غرب با مشکلات زیادی روبرو بوده که در این جهت ترک های زیادی برداشته و از همه جهات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی دچار چالش های فراوانی شده که داشتن همه این موارد و معضلات حتی برای ساکنان و مردم این ایالات واضح شده است.
این کارشناس سیاسی ادامه داد: آمریکا در دهه های گذشته و قدیم الایام در کل حوزه خاورمیانه جایگاه قوی داشت که در آن زمان جایگاهش را به واسطه نظام سابق ژریم شاهنشاهی محکم کرده بود و استخراج تمام منابع منطقه را از آن خود کرد که در واقع با پیروزی انقلاب اسلامی استارت افول غرب و آمریکا زده شد و این آغازی بر نابودی هر چه بیش تر این ایالات بود.
وی اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران توانستند در مرحله بعدی جنایت های آمریکا را افشا و لانه جاسوسی آن را تسخیر کنند که این موضوع دلیل دیگری برای آغاز نابودی این ایالت محسوب شد.
سجادی عنوان کرد: آمریکا برای نابودی نظام و انقلاب اسلامی نقشه ها، دسیسه ها و فتنه های زیادی را برنامه ریزی کرد اما هیچ کدام از آنان عملی و محقق نشد و تاکنون با همت ملت ایران نتوانسته به یکی از اهداف شوم خود برسد.
وی با بیان این که غربی ها با ترور شهید مطهری و خیلی از بزرگان ایران و ایجاد جنگ هشت سال دفاع مقدس می خواستند کشور ما را از هم بپاشانند، اما تا به امروز به این آرزوی دیرینه خود نرسیدند، تصریح کرد: اگر به تاریخ کشورمان مراجعه کنیم مشاهده می کنیم که تاکنون آنان نتوانستند ضربه ای به سرزمین مان وارد کنند.
این کارشناس سیاسی عنوان کرد: ایران توانست بزرگترین پایگاه آمریکا، عین الاسد را مورد حمله و نابودی قرار دهد و با لطف خداوند و خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که به بار نشست و می‌ نشیند افول و نابودی آمریکا حتمی شده است.
وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند رژیم صهیونسیتی ده سال آینده نخواهد دید، تصریح کرد: افول آمریکا یعنی زاییده شدن نیروهای مقاومت، ارتباط ایران با ونزوئلا و در واقع در یک کلام باید گفت نابودی این ایالت متحده از همه جهات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی دارد شکل می گیرد.
وی با اشاره به این که طرز فکر برخی از افراد در داخل کشور این است که به یاری کدخدا خیلی از مشکلات و معضلات جامعه حل می شود، اما باید آنان بدانند که به یاری خداوند و تدابیر عاقلانه و عالمانه مقام معظم رهبری و حفظ همیشگی اتحاد و وحدت ملت ایران پیروزی نهایی از آن ما می شود.
سجادی با اشاره به این که داشتن آمریکا پس از تأسیس نظام جمهوری ایران، دارای روحیه سلطه گری بوده، خاطر نشان کرد: استکبار گران و استعمارگران همیشه به دنبال افرادی هستند که بتوانند در وهله اول منافع آنان را تامین کند و این خوی بدعهدی آنان در تاریخ معاصر وجود دارد و برای به ملت ما هم کاملا شفاف شده است.
این کارشناس سیاسی گفت: انگلیسی ها هزاران بار مکارانه بدعهدی کردند و حتی به خودی های خود رحم نکردند به عنوان مثال شاهی که برای آنان پاسبانی می کرد و تابع شان بود را تحویل نگرفتند و به حال خودش رها کردند و یا این که صدام را در جهت اهداف استکبارانه خود تربیت و پرورش دادند اما در نهایت با وجود خوی و ذات بدعهدی و سلطه گری خود به نابودی اش منجر شدند.
این کارشناس سیاسی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند من به مذاکرات بین کشورهای غربی خوش بین نیستم، گفت: در حقیقت پس از انجام مذاکره های برجام خوی بدعهدی آمریکا طبق سوابق گذشته بر همگان روشن و آشکار شد.
وی در ادامه، اضافه کرد: بیشترین تعداد بی سرپرستان، کشته های سیاه پوست و آمار بالای تظاهرات در آمریکا وجود دارد که این عوامل نشان دهنده بی ثباتی این کشور بوده و رسانه ها و خبرگزاری های که تحت احاطه و سلطه خودشان بوده خلاف واقع را به نمایش می گذرانند و در واقع به نوعی وانمود می کنند که این ایالت متحده دارای مشکلات و معضلات اندک می باشد در حالی که حقیقت چیز دیگری است.
به گفته کارشناس سیاسی، بسیاری از صاحب نظران بر این موضوع اعتقاد دارند که یکی از دلایل اصلی افول آمریکا حضور خود ترامپ بوده که نوع نگاه و حرکات او نابودی کشورش را تسریع می بخشد.
وی تصریح کرد: از نظر وضعیت اقتصادی، آمریکا در شرایط بحران قرار دارد و به کشورهای مختلفی بدهکار بوده که از جمله چین را می توان نام برد.
سجادی عنوان کرد: اگر برای دلار جایگزینی پیدا شود اقتصاد آمریکا شکننده ترین نمونه در دنیا خواهد بود.
وی گفت: بحران هویتی از جمله مواردی بوده که شامل شرایط آمریکا می شود و این مسئله چند گروهی و تبعیض نژادی می تواند باعث نابودی این ایالت شود.
وی با اشاره به این که بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور ایران را می توان با تکیه و به کارگیری نیروی جوان، انقلابی و صنعت تولید داخلی خل کرد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 427211
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *