يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ۰۹:۲۶
۰
آیت الله مسعودی خمینی:

حضرت معصومه(س) اسلام، قرآن و ولایت را معرفی کرد/حوزه علمیه به برکت حضرت معصومه(س) ساخته شد

تولیت سابق حرم مطهر حضرت معصومه(س) بااشاره به اینکه حضرت معصومه(س) با ورود به قم شرافتی به آن دادند، گفت: حضرت معصومه(س) به قم آمدند تا اسلام، قرآن و ولایت را معرفی کنند و به برکت ایشان حوزه علمیه در قم ساخته و از آن شاگردان بسیاری تربیت یافتند.
حضرت معصومه(س) اسلام، قرآن و ولایت را معرفی کرد/حوزه علمیه به برکت حضرت معصومه(س) ساخته شد
به گزارش پهره  آیت الله مسعودی خمینی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا با اشاره به اینکه حضرت معصومه(س) با ورود به قم شرافتی به آن داد، اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه(س) از کسانی است که در راه ولایت از مدینه تا قم آمدند و از قم می خواستند به مرو بروند. در آن روزها باید بسیار سختی می کشیدند تا این راه را بروند.

وی ادامه داد: دیدار حضرت معصومه(س) با امام رضا(ع) یکی از جهات ظاهری سفر بود اما حضرت فاطمه معصومه(س) در مسیر مدینه تا مرو برای اسلام تبلیغ می کرد و امام زمان خود را به مردم معرفی می کرد که این جهت دیگری از این سفر بود.

تولیت سابق حرم مطهر حضرت معصومه(س) بیان داشت: حضور حضرت معصومه(س) در قم قبلا توسط ائمه گفته شده بود و گفته شده بود که قم به وضعی می رسد که تمام شیعیان جهان در اینجا دور هم جمع می شوند.

وی اضافه کرد: ورود حضرت معصومه به قم برای این بود که اسلام و قرآن و ولایت را معرفی کنند و به خاطر وجود ایشان حوزه های علمیه در قم به وجود آمد و مراجع و علمای بزرگی در آن تربیت یافتند.

آیت الله مسعودی خمینی بااشاره به کرامتی از حضرت معصومه(س)، گفت: کرامات حضرت معصومه(س) بسیار است که در کتاب ها آورده شده است اما نمونه جالبی را که خودم از حضرت آیة الله بهجت شنیدم نقل می کنم:  ایشان به بنده فرمودند: مطلبی هست که فقط به تو می گویم تا بدانی در چه موقعیتی قرار داری.

بعد فرمود: گاهی اوقات حضرت رضا(ع) برآورده شدن بعضی حاجت ها را به حضرت معصومه(س) ارجاع می دهند. همین روزها آقایی پیش من آمد و گفت: حاجتی داشتم به خدمت امام رضا(ع) مشرف شدم و عرض حال کردم به من گفته شد باید بروی قم پیش حضرت معصومه(س). رفتم قم و آنجا حاجتم برآورده شد. بعد فرمودند: مواظب باش ببین کجا هستی، در حرم حضرت معصومه(س) ملائکه ای هستند ناظر بر اعمال و رفتار کسانی که آنجا می روند.

وی عنوان داشت: حضرت امام خمینی(ره) مقید بودند که روزهای چهارشنبه بعد از درس به حرم مطهر مشرف می شدند. نکته ای که من مشاهده کردم این بود که ایشان مقید بودند از پایین پای حضرت وارد می شدند و نزدیک ضریح زیارت و دو رکعت نماز می خواندند و از همان پایین پا برمی گشتند و هیچ وقت بالاسر نمی رفتند، گویا این کار را نوعی بی احترامی به حضرت می دانستند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 427274
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *