يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ۰۹:۴۰
۰

استخدام متجاوزین در رادیو فردا / از منتقدی سینما تا آزار جنسی زنان

این روزها که جنبشME TOO از سوی بسیاری از روزنامه نگاران زن مورد توجه قرار گرفته است؛ استخدام یکی از متجاوزین به زنان از سوی رادیو فردا، واکنش هایی را از سوی خبرنگاران داخل و خارج کشور در برداشته است.
استخدام متجاوزین در رادیو فردا / از منتقدی سینما تا آزار جنسی زنان
به گزارش  پهره به نقل از راه دانا؛ امیرپوریا، یکی از منتقدان سینمایی که 5 یا 6 ماهی پس از خروج از کشور، به ناگهان در ترکیه به این نتیجه رسیده بود که باید مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران باشد، یکی از متهمانی است که از سوی بسیاری از زنان، به تجاوز و سوء استفاده در موسسه آموزش سینمایی کارنامه متهم شده است.
پوریا که در سایت شخصی اش، درباره تحصیلات خود این چنین می گوید: "دیپلم ریاضی، کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد واحد تهران، کارشناسی ارشد رشتۀ سینما از دانشکده سینماتئاتر دانشگاه هنر"، به گفته خودش سال ها به " تدریس واحدهای درسی مختلفی چون تحلیل و درک فیلم، تاریخ سینما، تحلیل بازیگری و ... در دوره ها و مراکز مختلفی مانند دانشگاه سوره، آموزشگاه سینمایی معاصر (علی ژکان) ...." مشغول بوده است.
نکته قابل توجه این که پوریا مدعی تدریس در شاخه ای کمتر شناخته شده از سوی اساتید این رشته را هم دارد و در این باره این چنین می گوید: " تدریس شاخۀ کمتر شناخته شدۀ "تحلیل بازیگری در سینما و تئاتر" در مراکز آموزشی مختلف (موسسه فرهنگی هنری کارنامه، کارگاه آزاد بازیگری امین تارخ، کارگاه آزاد فیلم مسعود کیمیایی، مدرسه بازیگری حوزه هنری با مدیریت داریوش ارجمند و ...) ."
اما اینکه نهایتا دوسال تحصیل در حوزه سینما کفایت می کند برای تدریس در موسسات فرهنگی این مملکت، سوالی است که باید از مسولان وزارت ارشاد پرسید.
با این حال، امیر پوریا در سایت شخصی خود ورودش را به عرصه سینما این چنین گزارش می کند: " نگارش مجموعه مقالات دنباله داری تحت عنوان "ارزش و ژرفای نگاه در بازیگری" در مجلۀ دنیای تصویر در سال های میانی دهۀ 1370 به پیشنهاد کامبیز کاهه و با حوصله و همراهی سردبیر و مدیرمسئول این مجله علی معلم و ترکیب این مقالات با چند قسمت جدید و انتشار کتابی تألیفی به همین نام (انتشارات پور، 1378)" ، که متاسفانه سال ها به عنوان مدرس در موسسات مختلف مشغول به تدریس بوده و نهایتا این سوابق علمی درخشان، منجر به شکایت چند تن از شاگردان و هنرجویانی می شود که توسط او مورد آزار جنسی قرار گرفته اند!
اما فعالیت های این فرد فرهنگی ـ که این روزها با پوشش کروات به عنوان چهره اپوزسیون خطاب شده و جلوی دوربین ها ظاهر می شود ـ تنها به فعالیت های فرهنگی ختم نمی شود، چرا که شنیده ها حکایت از آن دارد این فرد به همراه نیوشا بقراطی سردبیر رادیو فردا و بابک غفوری آذر خبرنگار این رسانه، باند مافیایی اقتصادی را تشکیل داده اند که در قالب امور فرهنگی و رسانه ای، مشغول چپاول کارگردانان داخل و خارج از کشور هستند. این گروه، با انتشار اخبار دروغ و منفی علیه رقبای اقتصادی کارگردانان به زد و بندهای اقتصادی مشغول هستند.
متاسفانه در سال های اخیر، رویه ای در رسانه های داخلی مد شده که برخی از کارگردانان در پشت درهای بسته، برای حذف رقبای  کاری خود با گروهی از خبرنگاران این حوزه قراردادهایی را می بندند تا جریانات رسانه ای را علیه رقیب خویش به راه اندازند. در این میان زد و بندهای مالی با سازمان های مختلف و ایجاد پروژه های کلان در حوزه فیلم سازی موجب تشکیل پرونده های تخلفات اقتصادی نیز شده بود. حذف رقبای کاری به وسیله انتشار اخبار دروغ و جریان سازی در رسانه ها به واسطه دلالان رسانه ای یکی از اقداماتی بود که امیرپوریا در داخل کشور تبحر زیادی در آن داشت.
گویا تبحر در دلالی و جریان سازی خبری و درآمدزایی کلان در آن، یک تنه برای استخدام در رادیو فردا کافی بوده که موجب شد گروه رفقای خارج از ایرانش با استفاده از نفوذ خود در رادیو فردا، شرایط استخدام وی را تسهیل کرده تا از منفعت اقتصادی آن نیز منتفع شوند.
متاسفانه این روزها، شاهد داستان تکراری "پرورش آفتاب پرستان فرهنگی" هستیم  که در داخل کشور در سایه غفلت مدیران فرهنگی، امکان نفوذ به شبکه های فرهنگی و رسانه ای کشور برایشان  فراهم شده است. این افراد با حضور در فضای فرهنگی و رسانه ای داخل به مرور زمان به چهره های فرهنگی تبدیل می شوند، اما پس از شهرت با عزیمت به ترکیه و مهاجرت به کشورهای دیگر به عنوان چهره اپوزسیون به دلالی خود ادامه می دهند و مثل همیشه آنچه که قربانی این بازی هاست، استعدادها و انگیزه های مختلف جوانان و شخصیت های واقعی فرهنگی است که نه در داخل تریبونی به آنها اختصاص داده می شود و نه در خارج!
انتهای پیام/
کد مطلب: 427281
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *