يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ۰۹:۴۸
۰
غافلگیری یا اهمال کاری؛

آبگرفتگی معابر؛ سوغات اولین باران پاییزی در زاهدان/ضعف مدیریت، خودروهای شهروندان را زمین گیر کرد

در پی اولین بارش پاییزی در زاهدان بازهم مشکلات همیشگی ناشی از ضعف مدیریت در شهرداری، شهروندان این کلان شهر را کلافه و عبور و مرور آن ها را به واسطه گودال های به وجود آمده دچار مشکل کرده است.
آبگرفتگی معابر؛ سوغات اولین باران پاییزی در زاهدان/ضعف مدیریت، خودروهای شهروندان را زمین گیر کرد
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، باران که می بارد، همه جا پُر می شود از طراوت و زیبایی، تنفس عمیق در هوای لطیفش و استشمام بوی خاک، حسی وصف نشدنی به همه می بخشد، بارانی که همچون باغبان شروع می کند به آبیاری گل ها و درختان و از سویی مادری می شود برای شست و شوی چهره شهر.

اما بر خلاف این همه زیبایی، آنچه بیشتر از هر چیزی پس از هر بار باران در زاهدان خودنمایی می کند، معابر آبگرفته، چاله های مملو از آب، مردم سراسیمه و خودروهای گرفتار است، بارانی که این بار هم در پی آن و به دلیل ضعف در مدیریت شهری تردد مردم از صبح امروز دچار اختلال شده است.

معضلی که سابقه زیادی در این کلانشهر دارد و با وجود انتقادهای همیشگی از سوی مردم و رسانه ها، نه تنها برای رفع آن اقدامی نشده است بلکه همچون زخمی کهنه، هر سال بیشتر از گذشته سر باز می کند، این را می توان با گشتی در شهر به نظاره نشست و از این همه اهمال کاری تاسف خورد، مشکلاتی که چشم بینایی از سوی مدیران شهری برای دیدن آن و عزمی برای رفعش وجود ندارد.
 
 
گودال های مملو از آب

سعید راشکی، یکی از شهروندان زاهدانی که به سختی سعی دارد از خیابان هیرمند زاهدان عبور کند، در این باره به خبرنگار ما می گوید: هر سال پس از هر بار بارندگی در زاهدان شاهد آبگرفتگی معابر هستیم، وضعیتی که ممکن است تا چند روز در برخی کوچه و خیابان ها ادامه داشته باشد.

وی ادامه می دهد: از سویی به دلیل حفاری های رها شده در بیشتر خیابان های این شهر، آب های سطحی سبب ایجاد گل و لای می شود، مشکلی که می توان آن در قسمت های مختلف شهر مشاهده کرد.
 
به گفته این شهروند، در برخی معابر شاهد به وجود آمدن گودال هایی هستیم که اگر رهگذری متوجه اش نشود، ممکن است خودرویش در آن فرو رود، خودروهایی که قیمت قطعات و تعمیر آن سر فلک کشیده است.
 

اختلال در تردد
 
شایان ریگی، یکی دیگر از شهروندان که از چهره اش کلافگی را می توان دید، اذعان می کند: این مشکل امروز و دیروز ما نیست، همیشه در پی بارش باران بیشتر معابر دچار آب گرفتگی می شود و رفت و آمد را برای مردم سخت می کند، اما گویا قرار نیست مدیران شهری اقدامی برای رفع این مشکل کهنه انجام دهند.

وی می افزاید: متاسفانه باران هر چند اندک هم باشد، این آبگرفتگی ها به وجود می آید و در معابری که آسفالت نیست، از جمله حاشیه شهر نمود بیشتری پیدا می کند که البته به دلیل کنده کاری بیشتر معابر زاهدان این معضل را در مرکزی ترین نقاط شهر هم می توان دید.

ریگی می گوید: در حالی که اگر خیابان سازی ها به گونه ای بود که به موضوع هدایت آب های سطحی هم توجه می شد، این گونه مردم کلافه نمی شدند و از باران پاییزی لذت می بردند.
 
این شهروند اضافه می کند: متاسفانه از صبح امروز تردد برای عابران سخت شده و شاهد تصاویر از گرفتار شدن خودروهای برخی شهروندان در گودال هایی هستیم که از قبل در معابر به وجود آمده است و به دلیل آب گرفتگی دیده نمی شود، نشست کردن زمین نیز معضل دیگری است که در روزهای بارانی بیشتر شاهدش هستیم.
 

خودروهای گرفتار

مهران شجاعی، یکی از ساکنان خیابان قلنبر هم می گوید: بعد از هر بارندگی دریایی از آب در این خیابان به وجود می آید، به گونه ای که بسیاری شهروندان گرفتار آن می شوند و خودروهایشان در گودال ها فرو می رود و به سختی و با کمک خودروهای یدک کش می توان آن را بیرون آورد.

وی گفت: متولیان دم از آسفالت معابر و بهسازی چهره شهر می زنند اما وضعیت شهر خلاف آن را نشان می دهد، اگر هم کاری انجام می دهند، اصول فنی و استانداردهای آن رعایت نمی شود و به عنوان مثال برای هدایت آب های سطحی و پیشگیری از به وجود آمدن گودال در معابر اقدامی نمی شود.
 
بر اساس این گزارش، مشاهدات خبرنگار ما نشان می دهد که آبگرفتگی معابر و گودال های پر از گل و لای درد مشترک همه شهروندان زاهدانی از مرکزی ترین نقاط این کلانشهر گرفته تا حاشیه شهر، خیابان های اصلی، معابر فرعی و کوچه ها است، مشکلی که صدای شهروندان اکثر را درآورده است.

انتهای پیام/
 
کد مطلب: 427286