دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ۰۷:۳۹
۰
مدیر حوزه علمیه خواهران اهل سنت مطرح کرد؛

کتاب و کتابخوانی عنصری با ارزش، رُشدآفرین و روشنگر در پهنه زندگی بشر است

سکینه نارویی گفت: متاسفانه در حال حاضر کمتر خانواده ها و افراد، به کتابخوانی به عنوان یک فضیلت و ارزش اجتماعی نگاه می کنند و لذا ما باید از طریق فعالیت های فرهنگی و اطلاع رسانی کاری کنیم که این فرهنگ تغییر کرده و کتاب و مطالعه آن جایگاه والای خود را در سطح جامعه پیدا کند.
کتاب و کتابخوانی عنصری با ارزش، رُشدآفرین و روشنگر در پهنه زندگی بشر است
به گزارش پهره؛ کتابخوانی معیاری برای شناخت فرهنگ عامه بوده و هر اندازه ملتی کتابخوان باشد، می توان به نرخ سواد در آن کشور پی برد.

هر اندازه مردم کتابخوان باشند،  می توان به رواج فرهنگ علم ورزی و اقتصاد دانش بنیان آگاه شوند و می توان به رونق صنعت نشر و انتشارات پی برد.

کتاب، کالای فرهنگی و اثرگذاری است که همچنان در هزاره سوم، ارمغانی شگفت انگیز از هزاره دوم به شمار می رود.

کتاب چه در وضعیت سنتی و چه در عرصه دیجیتالی، رسانه ای تاثیرگذار و فراموش نشدنی بوده و عیار خوبی برای تامل بر فرهنگ یک جامعه و جامعه شناسی خودمانی است.

ارتباط با کتاب و کتابخانه راه رسیدن به ارزش‌های والای علمی و فرهنگی است

سکینه نارویی، مدیر حوزه علمیه خواهران اهل سنت در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: در این مبین اسلام کتاب و کتابخوانی از جایگاه بسیار والایی برخوردار بوده، به نحوی که برای رسیدن به اهداف موجود در زندگی در راستا راهنمایی موفق و ارزنده علاوه بر مشورت اهل علم، مطالعه می تواند نقش بسیار موثری ایفا کند.

وی افزود: کتاب بهترین دوست و بهترین دانایی برای بشر بوده به طوری که هنگامی که خداوند پیامبر (ص) را به پیامبری مبعوث کرد، آیه( اقرا بسم ربک الذی خلق ) را نازل کرد که معنی آن این بود که خواندن رو شروع کن، که این موضوع می تواند اهمیت و ارزش والای مطالعه و کتابخوانی را نشان دهد.

مدیر حوزه علمیه خواهران اهل سنت ادامه داد: آغاز ماموریت های نبی اکرم (ص) با خواندن شروع شد که این موضوع مشخص کننده ارزش و جایگاه ویژه کتاب و کتابخوانی را در دین اسلام نشان داد که از تمام مال ثروت دنیا با ارزش تر است.

وی تصریح کرد: بسیاری از افراد اهل مطالعه و کتابخوانی توانستند با کسب علم و دانایی به وسیله کتاب دنیا را آباد کنند.

این مدرس فرهنگی خاطر نشان کرد: یکی از وظایف مهم ما ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است تا عموم مردم در هر سنی و مکانی عشق و علاقه ویژه ای به مطالعه و کسب اطلاعات علمی داشته باشند.

نارویی خاطر نشان کرد: خانواده ها باید برخی از هزینه های مصرفی و مازاد در خانه را کاهش بدهند و به جای آن یک کتابخانه خانگی در خانه ایجاد کنند که این روش می تواند به ترویج فرهنگ کتابخوانی کمک کند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 427289
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *