دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ ۱۰:۲۸
۰
در پی سفر قالیباف به سیستان و بلوچستان صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم نامه یازده هزار میلیاردی برای پایان عطش 1062 روستا

مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان گفت: پیرو سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به سیستان و بلوچستان و به منظور تسریع در عملیات اجرایی آبرسانی به هزار و شصت و دو روستای فاقد شبکه یا دارای تنش آبی استان در بازه زمانی 18 ماهه تفاهم نامه ای با 11 هزار و یکصد و پنجاه میلیارد ریال منعقد شد.
انعقاد تفاهم نامه یازده هزار میلیاردی برای پایان عطش 1062 روستا
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، علیرضا قاسمی، مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان در نشست با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن جلسات این شرکت برگزار شد، بیان کرد: بخش اعظم اقتصاد مقاومتی به تاب آوری مربوط می شود که باید شرایط را برای تحقق این مهم در جامعه پیاده کنیم که در این راستا باید حلقه ارتباطی بین مسئولان به عنوان خادمین و اصحاب رسانه به عنوان چشمان بینای مردم به منظور تزریق امید برقرار شود.

وی افزود: بر اساس تفاهم نامه ای منعقد شده در پی سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به سیستان و بلوچستان، مقرر شد بیش از 825 روستای فاقد تاسیسات با جمعیت 276 هزار نفر و 237 روستای دارای تنش آبی با جمعیت 89 هزار نفر با صرف اعتباری به مبلغ 11 هزار و یکصد و پنجاه میلیارد ریالی  از نعمت آب شرب پایدار بهره مند شوند که موجب ارتقای شاخص بهره مندی به میزان 13 درصد می شود و شاخص بهره مندی استان به 81 درصد خواهد رسید.

این مقام مسئول اضافه کرد: استفاده از تسهیلات ماده 56 برای تامین آب روستاهای زیر مجموعه سد پیشین به منظور تامین آب 149 روستا با جمعیت تحت پوشش 73 هزار نفر با اعتبار 2 هزار میلیارد ریالی، استفاده از تسهیلات ماده 56 برای تامین آب روستاهای فاقد شبکه و دچار تنش آبی استان 186 روستا با جمعیت تحت پوشش 52 هزار نفر و اعتبار سه هزار میلیارد ریالی از جمله بندهای این تفاهم نامه است.
 
به گفته وی، تامین اعتبار هزار و ششصد میلیارد ریالی از محل ردیف ملی مجتمع های آبرسانی روستایی کشور برای آبرسانی به 173 روستا با جمعیت تحت پوشش 53 هزار نفر، تسریع در اجرای پروژه های آبرسانی به 150 روستای فاقد شبکه استان با جمعیت تحت پوشش62 هزار نفر با اعتبار هزار و پانصد و پنجاه میلیارد ریال توسط استاتداری نیز از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.
 
قاسمی اضافه کرد: تامین اعتبار از محل اعتبارات بند(هـ) تبصره(5) برای سرعت بخشیدن با احداث تصفیه خانه آب مجتمع تلنگ با جمعیت 74 هزار نفر با اعتبار هزار میلیارد ریالی، مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در آبرسانی به  143 روستای استان از طریق حلقه های تخصصی جهادی با جمعیت 51 هزار نفر با اعتبار 2 هزار میلیارد ریال دیگر بندها این تفاهم نامه را به خود اختصاص داده است.

شبکه آبرسانی روستایی برابر تهران و البرز

وی با بیان این که سیستان و بلوچستان پهناورترین و کم تراکم ترین استان کشور است، ادامه داد: این خطه با پنج هزار و پانصد و نود و چهار روستا پر روستاترین استان ایران و با بیشترین پراکندگی است، در این استان بیش از 9 هزار کیلومتر خط انتقال و 6 هزار کیلومتر شبکه آبرسانی روستایی داریم که می تواند با شبکه آبرسانی تهران و البرز برابری کند.

مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان افزود: متوسط بارندگی استان 113 میلی متر و کشور 250 میلی متر و سطح تبخیر منابع به دلیل باد و گرما بیش از چهار هزار میلی متر و خدمات رسانی به این خطه ۲ برابر نرم کشور است.

وی با اشاره به کمبود 650 لیتر بر ثانیه آب در زاهدان، به دلیل این که خط دوم انتقال آب به زاهدان دچار وقفه شده است، تابستان سختی را پشت سر گذاشتیم و با 29 درصد افزایش مصرف و نارضایتی مردم رو به رو شدیم که برنامه ریزی کردیم 420 لیتر افزایش آب در سال آینده داشته باشیم.

انتهای پیام/
کد مطلب: 427424
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *