سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ۱۰:۱۶
۰
روز دانشجو نماد استکبارستیزی؛

انقلاب اسلامی در مقابل توطئه های چندبعدی دشمنان به دانشجویان بصیر متکی است/ مقابله با استبداد خواسته دانشگاهیان از گذشته تاکنون

امروز انقلاب اسلامی در گام دوم و در اوج توطئه های چند بعدی و پیچیده سیاسی، امنیتی، اقتصادی دشمنان مستکبر بشریت، به توان دانشگاه و دانشجویان آگاه و مومن و بصیر خود متکی است و به آن می بالد.
انقلاب اسلامی در مقابل توطئه های چندبعدی دشمنان به دانشجویان بصیر متکی است/ مقابله با استبداد خواسته دانشگاهیان از گذشته تاکنون
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، 16 آدر نماد استکبارستیزی و حرکت های دانشجویی علیه استبداد جهانی است و به نوعی جرقه انقلاب اسلامی در این روز زده شد.
 
دانشجویان در این روز به دنبال احقاق حق استقلال و عدم وابستگی به آمریکا بودند و به همین دلیل تظاهراتی علیه سفر ریچارد نیکسون مقام بلندپایه آمریکایی به راه انداختند.
 
رژیم ستم شاهی پهلوی در مقابله با خواسته بحق دانشجویان سه نفر از آن ها به نام احمد قندچی، آذر شریعت رضوی و مصطفی بزرگ نیا را به شهادت رساندند.
 
در این راستا جمعی از نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی به تبیین ابعاد جنایات رژیم پهلوی در این روز و حرکت های ضد استکباری دانشجویان پرداختند.
 
چشم بر کدخدا نباید داشت؛ دوره ختم کدخدایی‌هاست/ ترور پیشرفت و اقتدار ملت ایران، هدف اصلی دشمن
 
حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در این زمینه به خبرنگار ما گفت: ۱۶ آذر به یاد سه دانشجویی است که در اعتراض به دیدار رسمی نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا با شاه پهلوی، چندماه پس از کودتای ننگین آمریکایی ۲۸ مرداد، توسط رژیم ستمشاهی به شهادت رسیدند.
 
وی  افزود: در آن زمان دانشجویان عزیز در سفر معاون جمهوری آمریکا، به رژیم خونخوار پهلوی اعتراض کردند و نیروهای نظامی وارد دانشگاه شد و سه تن از بهترین فرزندان مملکت را به شهیدان رساند.
 
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حادثه ۱۶ آذر نشان‌دهنده حرکت آرمان‌خواهانه دانشجویی در مبارزه با آمریکا و استکبار جهانی محسوب می‌شود.
 
وی اضافه کرد: عده ای همیشه در لباس خودی به مردم و دین خیانت کردند و این در تاریخ کاملا آشکار بوده و در زمان صدر اسلام هم این جریانات وجود داشته و اکنون این تفکر در ذهن بسیاری از دولتمردان وجود دارد که نگاهشان به کدخدا است و فکر می کنند از این راه می توانند به هدف هایشان برسند.
 
شهریاری با اشاره به این که هوشیاری و استقامت راه موفقیت امت اسلامی در برابر مکرها و نیرنگ های دشمن است، گفت: دشمنان اسلام هیچ‌ گاه از دست‌درازی و تجاوز کوتاه نیامدند و در این راستا ملت ایران باید با هوشیاری کامل توطئه‌های آنان را خنثی کند و مانند همیشه پیرو خط ولایت فقیه باشد.
 
وی عنوان کرد: امروز انقلاب اسلامی در گام دوم و در اوج توطئه های چند بعدی و پیچیده سیاسی، امنیتی، اقتصادی دشمنان مستکبر بشریت، به توان دانشگاه و دانشجویان آگاه و مومن و بصیر خود متکی است و به آن می بالد، دانشگاهیانی که شهدایی چون شهریاری، علی محمدی، احمدی روشن و طهرانی مقدم و دیگر شهدای جهاد علمی را تقدیم آستان الهی کردند.
 
وی عنوان کرد: رشد شتابنده‌ علمی و فتح قله‌های دانش که با همت و عزم جوانان مؤمن و غیور رونق یافته امروز قائم به هیچ فردی نیست و دشمنان ملت ایران قطعاً با چنین اقداماتی قادر نخواهند بود پیشرفت‌های علمی ملت ایران را متوقف کنند.
 
این مقام مسئول در خصوص شهادت دانشمند هسته‌ای محسن فخری زاده تصریح کرد: قطعاً چند گروه از جمله امریکایی ها و رژیم صهیونیستی در این جنایت دست داشتند و حتماً باید از آن ها انتقام سختی گرفته شود.
 
وی اضافه کرد: دشمنان از جمله رژیم صهیونیستی فکر می‌کنند با شهادت امثال شهید سلیمانی در بعد امنیتی و دفاعی و با شهادت شهیدان شهریاری، محمدی و فخری‌زاده می‌توانند جلوی پیشرفت انقلاب اسلامی را بگیرند.
این نماینده گفت: آنان باید بدانند همانگونه که با ترورهای دهه ۶۰ نتوانستند سرعت پیشرفت انقلاب اسلامی را کُند کنند، مطمئن باشند با این ترورها به اهداف شوم و نگاه زشت و پلیدشان نخواهند رسید.
 
قسمتی از شکل گیری انقلاب بر اساس جنبش دانشجویی بود

ملک فاضلی نماینده مردم سراوان، سیب و سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی در این باره بیان کرد: دانشجویان قشر فرهیخته و دانش آموخته ای هستند که از دل جامعه بر می خیزند و دغدغه این قشر مطالبه کل جامعه است.
 
وی با بیان اینکه در تمام دنیا خاصیت دانشگاه نگرانی برای آینده جامعه و تلاش برای پیشرفت علم در جهت ساخت جامعه ااست ادامه داد: دغدغه اصلی دانشجویان این است که از هر آنچه که اکنون در اختیار داریم بهترین را برای خود و فرزندان خود فراهم سازیم.
 
نماینده مردم سراوان، سیب و سوران و مهرستان اضافه کرد: برای این مطالبه دانشگاه و دانشجو در زمینه های مختلف توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و توسعه علم و رفاه اجتماعی  در حال تلاش هستند که برای اجرای هر طرح و برنامه ای موانع و مشکلاتی وجود دارد اما دانشجو با پشتکار فراوان در تلاش است تا آینده ای روشن برای آیندگان ترسیم کند.
 
فاضلی معتقد است: معمولا دانشگاه باید نا آرام باشد اما این نا آرامی ها نباید به وجود آوردنده عارضه باشد بلکه باید در مسیر بهینه کردن زندگی آیندگان باشد.
 
وی اذعان کرد: قبل از انقلاب و آنچه موجب شکل گیری 16 آذر و روز دانشجو شد، اعتراض دانشجویان دانشگاه فنی در آن زمان نسبت به سفر مسئولین آمریکا و انگلیس بود که سه نفر از دانشجویان به شهادت رسیدند، در همین راستا دانشجویان و ملت ایران هرساله 16 آذر را به عنوان روز دانشجو گرامی می دارند.
 
نماینده مردم شهرستان های سراوان، سیب و سوران و مهرستان ادامه داد: قسمتی از شکل گیری انقلاب اسلامی ایران بر اساس جنبش دانشجویی بوده و تداوم حرکت امام خمینی (ره) اندیشه و رهنمودهای مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 427435
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *