دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ ۰۹:۱۷
۰
مسئول ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ خواهران ایرانشهر عنوان کرد:

زنان حماسه آفرینان دفاع مقدس و تربیت فرزندان انقلاب/راه شهید سلیمانی تا ابد ادامه دارد

مریم شمس با بیان این که روحیه شهادت‌ طلبي و جهادي زنان در دوران دفاع مقدس بالا بود، گفت: همین زنان پس از جنگ نیز با تربیت فرزندانی انقلابی حماسه آفرینی کردند.
زنان حماسه آفرینان دفاع مقدس و تربیت فرزندان انقلاب/راه شهید سلیمانی تا ابد ادامه دارد
مریم شمس، مسئول ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ خواهران ساکن شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: حمایت زنان از ارزش های الهی، تاثیر پذیری از اسوه های ایثار صدر اسلام و تربیت در مکتب عاشورا از جمله عوامل زمینه ساز مشارکت بانوان در دفاع مقدس بوده است.

وی افزود: یکی از مظلومانه ترین جلوه های جنگ نقشی است که زنان قهرمان در شهرهای جنگی به دوش گرفتند مادران جوانی که فرزند در آغوش پذیرای بمب و موشک دشمن شدند و در ملکوتی ترین حالات به سوی پروردگار خود شتافتند در حالی که مردانشان در دفاع از حریم میهن اسلامی در جبهه ها به سر می بردند.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: بعد از ظهر ۳۱ شهریور ماه سال ۵۹ آن زمان که سربازان عراقی میله های مرزی شلمچه را با هدف اشغال سه روزه خوزستان را پشت سر گذاشتند در واقع تصرف سهل و بی دردسر خرمشهر اولین گام در دستور برنامه های دشمنان بود.


مسئول ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ خواهران اضافه کرد: وقتی تاریخ مقاومت خرمشهر را ورق می زنیم مشاهده می شود که زنان که غالب آن جوان و کمتر از ۲۰ سال سن داشتند اما با تاسی با حضرت زهرا(س) و زینب کبری(س) در صحنه ماندند تا مردان همچنان مرهون شجاعت های آنان باقی بمانند.

وی در ادامه، عنوان کرد: خدمات بهداشتی، امدادی و درمانی زنان در عرصه دفاع مقدس و آمار بالای جانبازان و شهدای زن و اسارت تعدادی از آنان، خود حکایتی گویا و روشن از حضور بانوان متعهد در سنگرهای پشتیبانی، امداد و درمان است که حتی حاضر به رها کردن مجروحین نبودند.

شمس تصریح کرد: در جنگ هشت سال تحمیلی خواهران بسیجی علاوه بر این که در ستاد های پشتیبانی و رسیدگی به مجروحین انجام وظیفه می کردند و فعالیت هایی همچون شستن لباس ها و پتو رزمندگان، پختن نان برای آنان انجام می دادند.

این بانوی رزمنده جنگ تحمیلی اشاره به این که حضور بانوان در مناطق جنگی باعث دل گرمی حماسه آفرینان بوده، خاطرنشان کرد: حضور فعال خواهران بسیجی در بخش تولید لباس های ضد شیمیایی برای رزمندگان از دیگر جلوه های ایثار و فداکاری این عزیزان بوده است.

وی تصریح کرد: بسیج خواهران برای مقابله با فعالیت های ضد انقلاب و منافقین در خصوص اطلاعات و عملیات حضور پرتحرک و چشم گیری داشتند.


این بانوی رزمنده هشت سال جنگ تحمیلی گفت: خواهران بسیجی علاوه بر کمک های به ظاهر اندک اما ارزشمند با نام های تکان دهنده و لبریز از احساسات مذهبی و علایق درونی برای پیروزی آنان علیه کفر و ستیز دعا می کردند.

وی ادامه داد: بانوان در دوران دفاع مقدس ضمن محدود کردن سطح توقعات خود مسئولیت های پرورشی و اقتصادی خانواده را عهده دار بودند و مشکلات ناشی از جنگ تحمیلی از جمله خاموشی های بی وقفه، کم آبی، کمبود مواد غذایی و گرانی را تحمل کردند.

شمس در تکمیل مطلب فوق، خاطرنشان کرد: آنان ساده زیستی و قناعت را بیش از پیش نصب العین خود قرار دادند و حال و هوای روحانی و ملکوتی جبهه را به زیباترین شکل با نمایش گذاشتند.


وی اضافه کرد: به رغم فضای مسموم بوق های وابسته به استکبار و نفاق بانوان ایرانی به جهانیان نشان دادند که ملت ایران قوی و دارای عزمی والا و روحیه ای با صلابت هستند و هر انسانی باید از این ایثار، درس اخلاص و دیانت و ولایت را فرا بگیرد که این موارد نمونه های ناچیزی از خلق حماسه در جبهه های جنگ و دفاع مقدس توسط زنان بوده است.

مسئول ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ خواهران عنوان کرد: جوانان امروزی باید ادامه دهنده راه شهدا باشند و باید بدانند که هم سن و سال های آنان در جنگ تحمیلی در بیابان های شلمچه برای دفاع از وطن و ناموس خود چه غوغایی برپا کرده بودند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 427542
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *