کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

اصل نظام هدف اصلی فتنه گران/ مجاهدت مردم در 9دی باعث بقای انقلاب شد

10 دی 1399 ساعت 12:10

مجتبی قزاق گفت: یکى از اصلى ترین طرح های دشمن براى انتخابات 88 بر هم زدن آرامش کشور و ایجاد درگیرى بود که براى این جنایت از همکارى فتنه گران داخلى بهره مند شدند اما ملت ایران در برابر این توطئه ایستاد و با مقاومت و بصیرت خود آن را خنثى کرد.


به گزارش پهره، مجتبی قزاق؛ کارشناس سیاسی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به اینکه فتنه سال 88 چندین ماه بحران و فتنه گرى را در کشور دامن زد و یک اقدام برنامه ریزى شده براى براندازى نظام جمهورى اسلامى بود بیان کرد: هدف اصلى دشمن از این اقدامات براندازى و تغییر رژیم در ایران اسلامى بود که برخى از ساده لوحان و کسانى که از سر لجبازى و قانون شکنى در این فتنه نقشى اساسى ایفا کردند، ازبرنامه ریزى هاى قبلى براى فتنه آگاه نبودند اما دراینکه پشت این فتنه و اقداماتى که دراین 8 ماه صورت گرفت یک برنامه مدون براى براندازى نظام جمهورى اسلامى بود، شکى درکار نیست.
 
وی افزود: رهبرمعظم انقلاب اسلامى در اولین روز سال 1389 در حرم مطهر رضوى در تبیین همین امر به صراحت بیان داشتند: « به نظر من سال 88، سال ملت ایران بود؛ سال پیروزى ملت ایران بود؛ سال حضور نمایان ملت ایران در عرصه هاى عظیم زندگى در نظام اسلام و در کشورمان بود.»
 
این کارشناس سیاسی ادامه داد: حضور میلیونی مردم در پای صندوق های رای در سال 88 تحلیلگران و مفسران سیاسى مسائل دنیا را نمیگذارند به همین آسانى عبور کند و ممکن است در مطبوعاتشان این را منعکس نکنند؛ سیاستمدارها در حرفهایشان که تبلیغ مى شود، این را بر زبان نیاورند و کتمان کنند؛ اما در ذهن و قلمشان مؤثر است، مى فهمند این یک حرکت عظیم مردمى بود.
 
وی تصریح کرد: در قبال این حرکت، دشمنان ملت ایران نقشه هائى داشتند؛ این نقشه ها را شروع کردند به عمل کردن وقتى قدرت هاى مستکبر بین المللی ناراضى و ناخشنود باشند، یکى از راه هائى که یافتند و عمل کردند، این است که منتظر یک فرصت انتخابات بشوند، تا با یک حرکت نمایشىِ مردمى، اوضاع را برگردانند؛ با شعارهائى گروهى از مردم را توى صحنه بکشانند، با فشار در صحنه خیابان ها، آن چیزى را که با قانون به دست آمده است، با خشونت دگرگون کنند این یک نقشه شناخته شده است.
 
قزاق گفت: این حرکت هم خلاف شرع است، هم خلاف قانون و پیداست این تحرکات هدایت شده از طرف بیگانگان بود.
 
وی ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامى: «دشمن مى خواست کشور را متلاطم کند، مى خواست آرامش و ثبات و استقرار را از ملت ایران بگیرد؛ درست به عکس، خداى متعال در مقابل دشمنان آنچنان تقدیرى کرد که «و مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین». ملت به برکت دفاع مقدس، از آنجائى که بود، جلوتر رفت؛ آمادگى اش بیشتر شد.
 
کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه این توطئه دشمنان مستکبر و گرگهاى آدمی خوار هم در مقابل ملت ایران اثرى نکرد یادآور شد: تمام سعی دشمن تلاش برای برهم زدن ثبات در داخل کشور بود، یکبار هم در سال 78 نقشه و توطئه دشمن چیده بود مانند فتنه سال 88؛ در هر دو مورد سعى شان این بود که بتوانند ثبات سیاسى را در کشور به هم بزنند؛ سعى شان این بود که تلاطم ایجاد کنند؛ این آرامش عمومى را، این ثبات را از این ملت بگیرند.
 
وی گفت: فتنه‌ها توسط افرادی رقم می‌خورد که زیباتر از حق سخن می‌گویند، اما بدتر از کفر عمل می‌کنند، به همین دلیل بسیاری از بزرگان و عالمان جامعه هم به اشتباه می‌افتند؛ در فتنه‌ها باید به ولی زمان خویش اقتدا می‌کردند و افرادی که علیه دین خدا اقدام کردند، ارزشی برای انسان‌ها و آرمان‌های الهی قائل نبوده و نیستند و عدم پایبندی به قانون و تمکین نکردند.

قزاق افزود: خواص به چار‌چوب‌های عرف جامعه می‌تواند پیامدهای خطرناکی برای جامعه به وجود آورد؛ در فتنه 88 تمرد از قانون و دمیدن استکبار در آتش فتنه موجب شد که خواص داخلی، مجری آن شدند.
 
وی با اشاره به اینکه رسانه‌های انگلیسی به ویژه بی‌بی‌سی فارسی در طول ایام فتنه چند رویکرد که همه در راستای استراتژی مقابله بود دنبال میکردند اظهار کرد: فعالیت‌های آنها در جهت فضاسازی متناسب با تحولات صحنه شکل گرفت اما جهت اصلی سوق دادن مردم به سمت بی‌تفاوت‌سازی و عدم اهمیت برگزاری انتخابات سیر می‌شد.
 
وی ادامه داد: این روند تا گرم شدن فضای انتخاباتی در کشور ادامه داشت اما رسانه‌های انگلیس که به‌عنوان ابزار اجرایی سیاست‌های مداخله جویانه دولت بریتانیا فعالیت کردند ناچار به تغییر رویکرد و تلاش برای مصادره فضای سیاسی کشور در جهت اهداف خود شدند و این شبکه ها به‌عنوان سردمداران موج جدیدی که هدفش مشوش نشان دادن نتایج انتخابات و ضربه به مشروعیت نظام و انتخابات بود زمام انتشار اخبار کذب و تحریک‌کننده را به دست گرفت و دور جدید جنگ روانی سیاسی را آغاز کردند. 
 
کارشناس امور سیاسی فتنه ۸۸ را حاصل انحراف برخی خواص از مسیر انقلاب اسلامی ایران باید دانست و گفت: این فتنه عده‌ای از مردم را گمراه کرد و موجب خسارت قابل‌توجهی به کشور شد و دست بسیاری از دشمنان داخلی را که دست در دست دشمن گذاشته بودند، رسوا کرد.
 
وی ادامه داد: شهرآشوب سال ۸۸ به‌خوبی نشان داد که چگونه برخی از خواص، به دلیل دنیاطلبی و انحراف از مبانی جمهوری اسلامی، در موقع لزوم وارد معرکه نشده و سکوت کردند و آن‌چنان‌که باید عمل نکردند تا این‌چنین کشور وارد فضای ملتهب و آشوب و قلب بسیاری از مردم مؤمن و انقلابی کشور جریحه‌دار شود.
 
وی عنوان کرد: القای دروغ‌گو بودن نظام و مسئولان در ذهن مردم، تأکید بر انجام گسترده تقلب در جریان انتخابات و تلاش برای ابطال انتخابات، برنامه‌ریزی جهت انتخابات مجدد بدون حضور شورای نگهبان و وزارت کشور از جمله اهداف سران فتنه ۸۸ بود که با تدبیر هوشمندانه مقام معظم رهبری و بصیرت انقلابی مردم ایران اسلامی با شکست مواجه شد.
 
قزاق بیان کرد: بی‌شک هشت ماه شهرآشوبی سران فتنه در سال 88 صدمات جبران‌ناپذیری به کشور از جهات گوناگون زد مردم ناباورانه هشت ماه شاهد قدرت‌طلبی فتنه‌گران و حضور اراذل و اوباش در خیابان‌ها وآسیب زدن آن‌هابه اموال عمومی بودندو هر روز انتظار داشتند که این روند متوقف شده و فتنه‌گران به خود آیند ولی نه تنها این گونه نشد که به ناگاه مردم با هتاکی اصحاب فتنه به عاشورای حسینی‌(ع) مواجه شده و این بار دیگر تحمل نکردند، حضور میلیونی مردم در سراسر کشور در ایام منتهی به یوم‌الله 9 دی مثال‌زدنی است.
 
وی گفت: در حماسه 9 دی‌ماه سال 88 حضور 4 میلیونی جمعیت در تهران نشان داد هر جا خواص دچار اشتباه شوند مردم مسیر انقلاب را هموار و موانع را از میان برمی‌دارند و چهره دشمنان درونی انقلاب در فتنه 88 آشکار کردند و این حضور دشمن را به هذیان‌گویی واداشت و از این روز، فتنه را پایان یافته می‌شد تلقی کرد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 427554

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/427554/اصل-نظام-هدف-اصلی-فتنه-گران-مجاهدت-مردم-9دی-باعث-بقای-انقلاب

پهره
  https://www.pahreh.ir