دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ ۱۰:۱۰
۰
چشم انتظار وعده مسئولین؛

اینترنت در سیستان و بلوچستان همچنان با مشکل مواجه است

مردم بخش بزمان شهرستان ایرانشهر از قطعی و آنتن دهی سیم کارت‌های همراه اول و ایرانسل و از نبود اینترنت در برخی مناطق گلایه مند هستند.
اینترنت در سیستان و بلوچستان همچنان با مشکل مواجه است
به گزارش پهره، قطع مکرر اینترنت و تلفن همراه و نبود خطوط تلفن در برخی از مناطق بخش بزمان شهرستان ایرانشهر مشکلات فراوانی را برای مردم این منطقه به وجود آورده است.

در دنیای امروزی که همه فعالیت ها روزمره ما وابسته به تلفن و اینترنت است اما بسیاری از روستاها و شهرهای سیستان و بلوچستان از این امکانات  محروم اند و نیاز است مسئولین برای حل این مشکل تدبیری اساسی داشته و این معضل را حل کنند.

شیوع مجدد کرونا بحث آموزش‌های مجازی را در مدارس جدی‌تر کرده و باعث شده سیستم آموزشی نگاه جدی‌تری به این موضوع داشته باشد، ولی تجربه سال گذشته بیانگر نبود امکانات و عدم کیفیت آموزش ها بود.

اما از معضلات پیش‌ روی خانواده‌ ها در این زمینه می‌توان به فراهم کردن امکانات مناسب و اینترنت برای آموزش مجازی به منظور استفاده به‌ موقع از شبکه شاد اشاره کرد که در شهرستان ایرانشهر اکثر مناطق با مشکل نبود اینترنت مواجه هستند.





دست کوتاه مردم روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان از خدمات مخابراتی

محمد سامانی پور، یکی از شهروندان بخش بزمان شهرستان ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: ساکنان این منطقه همواره با وضعیت بد و نامطلوب ارتباطات مانند نبود آنتن‌دهی تلفن همراه و اینترنت و فراهم نبودن زیر ساخت‌های لازم ارتباطاتی روبه‌رو هستند، به طوری که شهروندان هنگام تردد در مسیرهای روستایی و شهری و محورهای مواصلاتی به این منطقه در استفاده از شبکه‌های همراه با مشکل مواجه می‌شوند.

 وی افزود: در شرایط کنونی اکثر کارها به وسیله اینترنت انجام می شود از آموزش فرزندانمان که به صورت مجازی که در شبکه شاد انجام می شود تا ثبت نام در سایت های سجام و ثبت احوال و قریب به دو سال با شیوع بیماری کرونا مواجه هستیم و باید مسیولین در زمینه حل مشکلات زیر ساخت های اینترنت و تلفن به صورت جدی ورود می کردند اما متاسفانه هنوز هم مردم شهرستان ایرانشهر با اینگونه معضلات مواجه هستند.

وی افزود: در این شرایط مردم هزینه های هنگفتی را برای انجام کارهایشان برای رفتن به کافی نت های مرکز شهر صرف می کنند، در حالی که اغلب این موارد از طریق گوشی در منزل هم به راحتی انجام می شود.

در همین راستا فرشاد فرح منش، بخشدار بخش بزمان شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: برای رفع مشکلات مردم در زمینه نبود اینترنت و عدم انتن دهی خطوط تلفن گزارشاتی به مسئولین ذیربط ارائه داده شده که هر یک به مراتب پیگیر بودند تا این معضل مرتفع شود.

وی افزود: در سفر اخیری که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور به شهرستان ایرانشهر داشت مقرر بر این شد که در طول سه دوره زمانی مشکلات در راستای زیر ساخت های ارتباطی و اینترنتی در بخش بزمان حل شود.

بخشدار بزمان ادامه داد: مشکل آنتن دهی خطوط تلفن همراه، نبود اینترنت و زیر ساخت های آن و عدم وجود خطوط تلفن در برخی مناطق روستایی از عمده مشکلات این منطقه بوده که طبق وعده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور این معضلات در سه پروسه زمانی حل می شود.

وی اضافه کرد: زمان های مقرر برای حل مشکلات زیر ساخت های اینترنت و خطوط تلفن به مدت سه هفته آینده و دو پروسه دیگر تا پایان اسفندماه و اردیبهشت ماه بوده که اقدامات لازم تا این زمان ها انجام می شود.

انتهای پیام/
کد مطلب: 427574
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *