دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ ۱۰:۲۰
۰
سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس مطرح کرد؛

عملکرد ضعیف رایزن های فرهنگی در کشورهای همسایه/ ولایتمداری؛ پاسخی کوبنده به شبیخون فرهنگی دشمن

کاظم موسوی گفت: عملکرد رایزن های فرهنگی ما در کشورهای همسایه ضعیف بوده و پاسخگوی خواسته های رهبری، ملت و شهدا نبوده است.
عملکرد ضعیف رایزن های فرهنگی در کشورهای همسایه/ ولایتمداری؛ پاسخی کوبنده به شبیخون فرهنگی دشمن
به گزارش پهره کاظم موسوی، سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس در خصوص وضعیت فعالیت رایزن های فرهنگی ایران در کشورهای همسایه در گفت و گو با عصرهامون گفت: اعتقاد من بر این است که رایزنی های فرهنگی ما در کشورهای همسایه ضعیف بوده، آنچه توسط نمایندگان کشور از طریق وزارت امور خارجه انجام شده، تا به حال پاسخگوی خواسته های رهبری، ملت و شهدا نبوده است.

وی ادامه داد: البته مجمع جهانی اهل بیت (ع) تا به حال در این راستا خوب عمل کرده، اگر در خصوص اسلام و اسلام هراسی در بین ممالک اسلامی به معنای واقعی کارشناسی شده و به عنوان نیاز واقعی، فرهنگ سازی کنیم، مردم جهان می دانند که اسلام یک دین پویا و زنده و پاسخگوی تمام مسائل مردم در دنیاست.

موسوی افزود: دشمن کاری کرده است که موضوع اسلام و شیعه هراسی مطرح شده و برای مقابله با مسلمانان اقدام به خلق داعشی ها می کند، در حالی که ایرانیان، حوزه های علمیه و دانشگاه ها وظایف و تکالیف فرهنگی خودشان را انجام می دهند.

وی گفت: مقام معظم رهبری نامه هایی را در فواصل مختلف به جوانان اروپا می نویسند که بسیار موثر بوده است، اما رایزن های فرهنگی وزارت امور خارجه حالت نمادین دارند، خودکار دست می گیرند و سربرگی را می نویسند و در واقع فقط گزارش نویسی می کنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس اضافه کرد: این رایزن ها تلاش می کنند، اما 70 درصد اقدام آن ها فقط تهیه گزارش است و در عمل خروجی مثبتی را از حضوشان در کشورهای مختلف شاهد نبودیم، باید این مسئولیت ها را به آن هایی که کار فرهنگی انجام می دهند، بسپاریم که در همین راستا مجمع جهانی اهل بیت (ع) تا به حال خوب عمل کرده است که هر چقدر به این سمت و سو برویم ضرر نمی کنیم.

وی گفت: البته در خصوص مباحث فرهنگی در داخل کشور هم مشکل داریم، آنچه که فرمایش رهبر معظم انقلاب و دستورات ایشان است، در کشور مراعات نمی شود، مسئول مستقیم این برنامه ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که به مسئولیت هایش عمل نمی کند.

به گفته سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس، حوزه های علمیه و دانشگاه ها هم مسئولیت های سنگینی بر عهده گرفته اند، ویروس منحوس کرونا جلوی اشاعه فرهنگ غنی اسلامی را تقریبا گرفته، اما مسلمان، مسلمان است و در مقابل شهدایی چون سید شهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری زاده وظایفی بر عهده داریم.

وی افزود: دشمن در کمین است که وظیفه داریم در مقابل شبیخون فرهنگی دشمن که سعی دارد به طریقی ورود و آسیب هایی وارد و به منویات شوم خودش عمل کند و  آن را به منصه ظهور برساند، خیلی مراقب باشیم و ولایتمدارانه در کشور عمل کنیم، اگر شهدایی تقدیم نظام و انقلاب کردیم به دلیل ناموس، وطن، غیرت، حسینی و علوی بودن است. 

موسوی اذعان کرد: در داخل کشور هم به مباحث فرهنگی ضعیف عمل می شود و فرمایشات رهبر روی زمین مانده در حالی که سازمان تبلیغات و ارشاد اسلامی به عنوان نهادهایی که در این زمینه مسئولیت دارند، وظایفشان بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگی در اولویت دغدغه های رهبری قرار دارد و می طلبد که برنامه ها پیوست فرهنگی داشته باشد، چراکه اشاعه دینی و فرهنگ غنی اسلامی از فرمایشات حضرت آقا و قوانین دینی و قرآنی ماست.

انتهای پیام/ 
 
 
کد مطلب: 427575
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *