دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ ۱۰:۲۲
۰
بی تابی های ناتمام مردم پایتخت وحدت در فراغ سردار دل ها؛

انتقام سخت؛ حرف اول شیعه و سنی/ قاتلان شهید سلیمانی خواب خوش نخواهند داشت

انتقام سخت، اولین کلام مردم شیعه و سنی پایتخت وحدت بعد از شنیدن نام شهید سلیمانی است، آن ها با قدرت اعلام می کنند که قاتلان شهید سلیمانی خواب خوش نخواهند داشت.
انتقام سخت؛ حرف اول شیعه و سنی/ قاتلان شهید سلیمانی خواب خوش نخواهند داشت
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون؛ یک سال از آن روز تلخ که آتش به دلها زد، گذشت، از آن روزی که مردم ایران اسلامی و حتی فراتر از مرزهای کشور با شنیدن خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی غرق در ماتم و عزا شدند، همگان در سوگ فراق سردار دلها نشستند و این ماتم بر قلبشان همچنان مانده و روز به روز زبانه می کشد.
 
با وجود گذر روزها و ماه ها از شهادت فاتح جبهه مقاومت به دست شقی ترین آدم ها، همچنان قلب ها در غم رفتنش بی تابی می کند، آری هنوز هم حال دل مردم ایران زمین خوب نیست، این را می توان در ناآرامی کودکانی که عکس شهید را در دست گرفته اند و با افتخار بر آن بوسه می زنند یا آن هایی که تصاویر شهید و پرچم های سیاه را بر در و دیوار شهر نصب کرده اند، فهمید، ماجراهایی که حکایت از تدوام غم و اندوه در دل مردم پایتخت وحدت دارد.
 
شهیدی که به ما درس های مردانگی آموخت، بزرگ مردی که راه گفتمان با دیگران را به ما نشان داد، همان مالک اشتری که با صلابت، اخلاص، شجاعت، توازع و مردمی بودنش، قلب های همگان را تسخیر کرده است و این روزها وقتی پای حرف هایشان می نشینی فقط سخن از دلتنگی هایشان از سردار دلها به میان می آورند.
 
حال که یکسال از شهادت سردار سلیمانی گذشته است، به خیابان های شهر می رویم و با مردم شیعه و سنی همکلام می شویم، از حرف هایشان می توان فهمید که داغشان هنوز تازه است و بی صبرانه منتظر فرا رسیدن روز موعود یعنی همان انتقام سخت هستند.
 
یکی از ستون های انقلاب از دست رفت
 
الهه عابدی، یکی از شهروندان زاهدانی در گفت و گو با خبرنگار ما می گوید: وقتی از خواب بیدار شدیم و خبر شهادت سردار دلها را شنیدیم، قبل هایمان شکست، چراکه یکی از ستون های انقلاب از دست رفت، همه اشک ماتم می ریختیم، از کودک 5 ساله ام گرفته تا مادر بزرگ پیرم.
 
وی اضافه می کند: نمی توان مسئولی را پیدا کرد که مانند حاج قاسم بدون هیچ بادیگاردی بین مردم حضور یابد، وی مردمی بود و در دلها ماندگار شد، همگان عاشق این شهید بزرگوار هستند و باید گفت که این عشق الهی است.
 
عابدی ادامه می دهد: نه تنها این عشق هیچ گاه فروکش نخواهد کرد، بلکه همه دست در دست هم خواهیم داد تا قاتلان سردار شهیدمان به سزای اعمالشان برسند، با همت جوانان انقلابی، آن ها دیگر خواب خوش نخواهند داشت، انتقام سخت مطالبه عموم مردم است.
 
سردار سلیمانی؛ یکی از اسطوره های کشور
 
 عبدالرحمن براهویی، یکی از شهروندان بلوچ هم بعد از این که عکس شهید سلیمانی را به وی نشان می دهیم، در حالی که اشک در چشم هایش جاری می شود، به خبرنگار ما  می گوید: این تمثال سردار دل ها، حاج قاسم سلیمانی است، مگر می شود کسی وی را نشناسد، آن هم مردی را که یکی از اسطوره های کشورمان مان است.
 
وی ادامه می دهد: وقتی خبر شهادت سردار را شنیدیم، مات و مبهوت مانده بودیم، چراکه مردی از میان ما رفته بود که همگان او را به اخلاص و صداقت می شناختند، مردی از جنس انقلاب و انسانیت.
 
این شهروند با بیان این که ما افتخار می کنیم که چنین سرداری داشتیم، می افزاید: برکات شهادت شهید سلیمانی در جامعه به خوبی مشهود است، اما همگان تشنه انتقام سخت از آمریکای جنایتکار و دیگر هم دستان دیو صفتش هستند.
 
 
سردار دلها؛ الگوی واقعی متقاضیان خدمت به ملت
 
صادق شهرکی، یکی دیگر از شهروندان بیان می کند: سردار سلیمانی هیچ گاه دنبال پست و مقام نبود، بلکه وی شیفته خدمت به مردم در جهان اسلام بود و در واقع الگویی است برای آن هایی که می خواهند خادمان واقعی ملت باشند، هیچ وقت پشت میز ننشست، چرا که مردمی و تشنه خدمت به مردم بود.
 
وی می افزاید: شهید سلیمانی به اندازه ای عشق خدمت به داشت که آرزو می کرد، روزی در منطقه محروم زابل به عنوان فرماندار خدمت کند تا به داد محرومان برسد، وی در واقع اسوه ای بی نظیر بود و تا ابد در قلب ها زنده خواهد ماند.
 
شهرکی می گوید: شب ها با آرامش و خیال راحت می خوابیدیم چرا که او محافظ ایران بود، درست است که سردار رفته، اما مکتب وی و شاگردانش زنده هستند و در رکاب وی و با الگو گیری از این شخصیت بزرگ در مسیر انقلاب نقش آفرینی خواهند کرد.
 
ادامه راه سردار زن و مرد نمی شناسد
 
ریحانه سالارزهی، یکی دیگر از شهروندان بلوچ در حالی که با شنیدن اسم حاج قاسم بغضی گلویش را می فشارد، به خبرنگار ما می گوید: وقتی خبر شهادت سردار را شنیدم، حال عجیبی داشتم، بی اختیار اشک از چشمانم جاری می شد، خیلی کلافه بودم، با خودم می گفتم با رفتن سردار امنیت و آرامشمان هم رفت، اما وی از خود مکتبی با ارزش برجای گذاشت.
 
وی که در مراسم تشییع شهید در کرمان به همراه خانواده اش حضور داشته، ادامه می دهد: اکنون که سردار نیست، اما یادش در دلها باقیست و جوانان ایران عزیز، فرقی نمی کند مرد باشند یا زن، در مسیری که شهید سلیمانی ترسیم کرده بود، طی طریق خواهند کرد، همان گونه که با تشییع میلیونی پیکر مطهر حاج قاسم، وحدت و یکدلی مان را به رخ جهانیان کشیدیم تا روز انتقام سخت، هم دل و هم صدا تلاش خواهیم کرد.
 
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 427576
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *