دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ ۱۰:۵۲
۰
روایت طلایه داران خبر از آن جمعه تلخ؛

حاج قاسم؛ قهرمانی ملی که فراتر از جناح بندی های سیاسی بود/ یک جهان بهت و اندوه در فراق سردار دل ها

روایت آن جمعه تلخ از زبان خبرنگارانی که در دنیای رسانه، خبر و گزارش پیشتازند هم خواندنی است و می تواند این غم مشترک را اندکی تسکین دهد و بار نبودن حاج قاسم را بر شانه های عالم بگذارد.
حاج قاسم؛ قهرمانی ملی که فراتر از جناح بندی های سیاسی بود/ یک جهان بهت و اندوه در فراق سردار دل ها
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، جمعه تلخی بود، همان روزی که بسیاری از مردم می خواستند خستگی ناشی از یک هفته کاری را به آغوش آدینه بسپارند و برای هفته پیش رو آماده باشند، به دیدار والدین خود بروند و از صحبت ها و مهربانی های آن ها لبریز شوند.

اما یک حادثه جهان را تکان داد، حادثه ای که همه برنامه ها را به هم ریخت، در آن حادثه مردی آسمانی شد که به اندازه یک جهان می ارزید.

دیگر کسی دلش نمی خواست از خانه بیرون برود، انگار گَرد ماتم بر ایران ریخته بودند، آنقدر غم و غصه به دل های مردم ریخته شده بود که گویا بار غم بیش از این وجود ندارد.

حاج قاسم رفته بود، آن هم به دست شقی ترین اشقیای زمانه و با دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا و یک ایران که نه، ملت های مسلمان را در غم و اندوه فرو برد.

13 دی ماه 98 هیچگاه از خاطرات پاک نمی شود، هرچقدر در روزمرگی های زندگی و تکرار هفته ها گم شویم آن جمعه تلخ را فراموش نمی کنیم، همان جمعه ای که سردار دل ها آسمانی شد و به همرزمان شهیدش پیوست.

روایت آن جمعه تلخ از زبان خبرنگارانی که در دنیای رسانه، خبر و گزارش پیشتازند هم خواندنی است و می تواند این غم مشترک را اندکی تسکین دهد و بار نبودن حاج قاسم را بر شانه های عالم بگذارد.
 
فریاد "یا حسین" پس از شنیدن خبر شهادت سردار دل ها
 
حیدرعلی حسینی، خبرنگار پیشکسوت روزنامه اطلاعات در سیستان و بلوچستان که از یک فروردین 58 وارد رادیو شد، اما به دلیل علاقه به مطبوعات و روزنامه نگاری در سال 61 به جرگه خبرنگاران روزنامه اطلاعات پیوست در این باره به خبرنگار ما گفت: خبر شهادت سردار سلیمانی را از طریق رادیو جوان شنیدم.
 
وی ادامه داد: ساعت حدود 2و نیم بامداد جمعه 13 دی ماه 98 بود، هندزفری گوشی در داخل گوشم بود و به رادیو گوش می کردم که گوینده خبر شهادت سردار دل ها را اعلام کرد.
 
این خبرنگار پیشکسوت تصریح کرد: در همان لحظه با صدای یا حسین و گریه های من همسر و فرزندانم نیز از خواب برخاستند و از شهادت حاج قاسم مطلع شدند.
 
خبرنگار پیشکسوت روزنامه اطلاعات در سیستان و بلوچستان بیان کرد: لحظه ای که خبر شهادت سردار سلیمانی را شنیدم گمان می کردم فرد دیگری به شهادت رسیده است، اما تلویزیون را روشن کردم و آقای خسروی گوینده شبکه خبر اعلام کرد سردار حاج قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
 
حسینی تصریح کرد: البته در همان ساعات اولیه این حادثه مشخص نبود که ترور او کار چه کسی بود، اما بعدها مشخص شد که آمریکا این کار را انجام داده است.
 
وی ادامه داد: همان روزهایی که حاج قاسم فرمانده لشکر 41 ثارالله بود به استان ما آمدند و با توجه به اینکه برادر همسر من هم از رزمندگان دوران دفاع مقدس بود هرگاه سردار سلیمانی به استان ما سفر می کرد آن ها همدیگر را می دیدند.
 
حسینی اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی را از زمانی که فرمانده لشکر 41 ثارالله بود می شناختم، این سردار رشید اسلام چندین بار به زاهدان آمد و من هم از نزدیک او را زیارت کردم.
 
خبرنگار پیشکسوت روزنامه اطلاعات در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: اولین باری که حاج قاسم سلیمانی را دیدم در مراسم تشییع پیکر سرلشکر حاج قاسم میرحسینی بود که سردار سلیمانی به جزینک در زهک آمدند و برای اولین بار آن جا ایشان را دیدم.
 
وی تصریح کرد: ارادت خاصی نسبت به فرمانده داشتم، آخرین دفعه ای که ایشان را دیدم در مراسم تشییع جنازه سرلشکر حاج محبعلی فارسی بود که وی هم از یادگاران ارزشمند دوران دفاع مقدس محسوب می شد.
 
حیرت از کینه توزی دشمنان با نظام انقلاب اسلامی
 
محمود براهویی نژاد سردبیر روزنامه روچ هم در این زمینه به خبرنگار ما بیان کرد: مانند هر ایرانی دیگری وقتی خبر شهادت سردار سلیمانی را در 13 دی ماه 99 شنیدم احساس تألم و اندوه همراه با شوک و حیرت از حماقت، اوج دشمنی و کینه‌توزی دشمنان با نظام انقلاب اسلامی و مردم ایران داشتم.
 
وی ادامه داد: آن روزها به عنوان خبرنگار وقتی به این حادثه عظیم می اندیشیدم نخستین تیتری که به ذهنم رسید: "شهادت سردار؛ اوج حماقت و دشمنی آمریکا با ملت ایران" بود.
 
سردبیر روزنامه روچ عنوان کرد: اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی که باعث به شهادت رسیدن این قهرمان ملی شد همه ما را در شوک عظیمی فرو برده بود و در ذهنم بارها این عنوان را تداعی می کردم که به خودم و مردم ایران تسلیت می گویم.
 
سردار سلیمانی؛ قهرمان ملیِ فراتر از جناح گیری های سیاسی
 
فائقه راغی سرپرست خبرگزاری ایلنا در سیستان و بلوچستان در این زمینه به خبرنگار ما بیان کرد: سردار سلیمانی در روز جمعه به شهادت رسید و ما هم تعطیل بودیم، ساعت 9 و نیم صبح اولین کار بعد از بیداری این بود که شبکه های خبری و فضای مجازی را چک کنم.
 
وی ادامه داد: جدا از همه خط و مشی های سیاسی سردار سلیمانی برای امنیت کشور و جبهه مقاومت بسیار زحمت کشیدند، این خبر بسیار شوکه کننده بود و دائم منتظر بودم که این خبر تکذیب شود.
سرپرست خبرگزاری ایلنا در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: سردار سلیمانی بارها در سخنان خود اعلام کرده بود که فارغ از همه خط و مشی های سیاسی باید برای کشور تلاش کرد و خود نیز در این زمینه اقدامات ارزنده زیادی انجام داد.
 
راغی اظهار کرد: آن روزها با توجه به اینکه سردار جبهه مقاومت و دفاع را از دست داده بودیم، در صورتی که قرار بود این موضوع شوکه کننده را به صورت خبری کار کنم شاید از این تیتر استفاده می کردم که "فضای امنیتی کشور شکسته شد".
 
وی تصریح کرد: پس از آنکه خبر شهادت سردار سلیمانی را شنیدم مرتب این موضوع را از طریق شبکه های داخلی، خارجی و فضای مجازی رصد می کردم، با همکارانم در ارتباط بودم تا بدانم آیا آن ها هم تاییدیه این خبر را گرفتند و یا اطلاعیه ای در این زمینه دریافت کردند.
 
کد مطلب: 427581
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *