سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ ۰۷:۰۳
۰
وقتی نان عامل گسترش ویروس منحوس می شود؛

جولان کرونا در صف های طولانی نانوایی های ایرانشهر/ مسئولان چاره ای بیندیشند

صف نانوایی‌ها در ایرانشهر یک معضلی است که این روزها به واسطه کرونا به یک تهدید جدی برای این شهرستان تبدیل شده است.
جولان کرونا در صف های طولانی نانوایی های ایرانشهر/ مسئولان چاره ای بیندیشند
به گزارش پهره؛ این روزها که مسئولان، پزشکان و کارشناسان حوزه بهداشت، مردم را به ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی توصیه کرده و هشدار می دهند اما صف های طولانی نانوایی ها گویی به بیماری کووید ۱۹ نیشخند می زند.

  نانوایی ها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و پروتکل های بهداشتی به صورت ویژه در این مراکز باید رعایت شوند ، همچنین از تجمع در این مکان ها هم باید جلوگیری شود، اما چیزی که در واقعیت مشاهده می شود صف های طولانی نانوانی هایی که در شهرستان ایرانشهر دیده می شود، امری که نیازمند تدبیری برای جلوگیری از ازدیاد صفوف نانوایی هاست.

نانوایی‌ها جزو کسب و کارهایی هستند که باید در سخت‌ترین شرایط هم به کار خود ادامه دهند تا مردم با خیالی آسوده، نان مورد نیازشان را تهیه کنند به همین دلیل باید بیشتر مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

نانوایی‌ های سطح ایرانشهر دوباره شلوغ شده است و علت آن هم مشخص نیست.




 نانوایی های ایرانشهر شلوغ هستند


در همین راستا محمد پنبه چیان، یکی از شهروندان ایرانشهری در گفت و گو با خبرنگار ما، ضمن گلایه از شلوغی صفوف نانوایی ها در این منطقه بیان کرد: متاسفانه در این روزها برای خرید چند قرص نان باید زمان زیادی صرف کنیم، نگرانی بیشترمان برای شیوع بیماری کرونا اس که می تواند در این صف ها از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

  وی افزود: چندین وقت است که نانوایی های شهر ایرانشهر شلوغ هستند و با شرایط پیش آمده در جامعه و ویروس کرونا با ترس و دلهره در صف نانوایی به انتظار می نشینیم.  

این شهروند ایرانشهری ادامه داد: تعطیلی نابهنگام واحدهای نانوایی نیز بر این معضل دامن زده و در برخی از محلات صف نانوایی‌ها از آستانه تحمل مردم خارج شده است.

وی اضافه کرد: در برخی از این صفوف هم مردم به خاطر معطل ماندن زیاد تدابیر و توصیه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و شاید یکی از عوامل انتشار ویروس کرونا در همین صفوف نانوایی‌ها باشد.

در این راستا؛ مهرداد طاهری، سرپرست اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: با توجه با بررسی انجام شده عمده ترین دلیلی که سبب شلوغی صفوف نانوایی طی چند روز اخیر در این منطقه شده بود، شامل عدم حمل آرد به وسیله های کارخانه هایی بوده که این محصول را خریداری می کردند.

وی در تکمیل مطلب فوق، افزود: شرکت متعهد حمل آرد همان حمل و نقل خلیج فارس بوده و بنا به دلایلی چون کمبود ناوگان حمل موفق به ارسال به موقع این محصول به خبازی های به شهرستان ایرانشهر نشده است.

سرپرست اداره صنعت و معدن و تجارت ایرانشهر ادامه داد: از دلایل عمده دیگر که سبب تعطیلی برخی از خباری های سطح این شهرستان شده، عدم وجود آرد بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به این که برخی خبازی ها هزینه خرید آرد خود را مدت ۱۵ الی ۲۰ روز است که واریز کردند، اما به دلیل عدم وجود حمل موفق به دریافت و تخلیه آن در محل خبازی های خودشان نشدند که پخت نان صورت بگیرد.

طاهری عنوان کرد: طی چند روز گذشته، بازدیدهای متعددی در شیفت های صبح و عصر در قالب کارگروه های متشکل از بازرسان اداره صمت، غله و ادارات ذیربط شهرستان ایرانشهر جهت بازرسی از خبازی های سطح شهر ایجاد شده است و در بازدیدهای به عمل آمده تذکرات و هشدارهای لازم به خبازان نانوایی های این منطقه داده شده است.

وی تصریح کرد: توسط هئیت بازرسی تشکیل شده اداره صنعت و معدن و تجارت میزان آرد دریافتی که باید توسط خبازی های شهر ایرانشهر پخت می شدند مورد نظارت قرار گرفتند و همچنین عرضه خارج از شبکه هم مورد کنترل قرار گرفت.




این مقام مسئول در ادامه، خاطرنشان کرد: با سودجویانی که بخواهند در زمینه نان، که تغذیه غالب مردم بوده مماشاتی ایجاد کنند، برخورد قانونی می شود و پرونده آنان به اداره تعزیرات جهت صدور حکم ارجاع داده می شود و برای کسر سهمیه گندم خبازی های دارای جرم حتما در کارگروه آرد و نان شهرستان که جلسه آن طی چند روز آینده برگزار می شود تدابیر لازم اتخاذ می شود.

وی گفت: یکی از راه حل های مشکل حمل آرد توسط شرکت متعهد یا پیمانکار این است که به تعهدات خود به درستی عمل کنند و در طی جلسه ای که در زمینه ارائه راهکار در راستا شلوغی صفوف نانوایی در سطح شهرستان ایرانشهر تشکیل می شود مصوباتی مقرر می شود که مورد بررسی قرار می گیرند که توسط دست اندرکاران ذیربط جهت مرتفع کردن معضل اجرایی می شوند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 427586
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *