شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ۱۰:۵۷
۰
یک کارشناس حقوقی:

برخورد قاطع قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی، جامعه را امیدوار می کند/رفتار امام علی(ع) الگوی برخورد با اختلاسگران باشد

حسین رونده گفت: برخورد انقلابی و قاطع قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی، جامعه را امیدوارتر می کند.
برخورد قاطع قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی، جامعه را امیدوار می کند/رفتار امام علی(ع) الگوی برخورد با اختلاسگران باشد
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، در حالی فساد مسئولین و نزدیکان آن‌ها در کشور آن هم در نظام اسلامی بسیار ناپسند و دردآور است که برخورد با فساد بدون ملاحظه با دانه‌درشت‌ها اقدامی خوشایند برای مردم به شمار می رود.

موضوعی که به ویژه بعد از حضور آیت‌الله رئیسی در رأس قوه قضائیه، به طور جد شاهد آن هستیم تا جایی که رئیس دستگاه قضا حتی از فساد افرادی در درون قوه قضائیه هم چشم‌پوشی نکرد و با برخورد قاطع و جدی را اعمال کرد.

رسیدگی به ماجرای محمودرضا خاوری و اختلاس ۳هزار میلیارد تومان، قاچاق حرفه ای ارز مهدی جهانگیری، اقدامات حسین فریدون وسایر موارد متععد دیگر در حالی به مزاج برخی ها خوش نیامد تا جایی که در حمایت از قاچاق کالا توسط دختر یکی از وزرای دولت عنوان کردند "یک دختری این وزیر دارد فوق لیسانس داشته، بیکار بوده و کار واردات انجام داده است؛ فقط 200 میلیون تومان کل ارزش این لباس‌های بوده که وارد کرده است. یک باره کلانتری می‌رود و می‌گیرد و این می‌شود موضوع مصاحبه معاون قوه قضائیه و کاندیدای ریاست جمهوری".

در خصوص برخورد با مفاسد اقتصادی نیز رهبر معظم انقلاب در یکی از فرامین گهربار خود گفته بودند:"میدان مبارزه‌ی با مفاسد اقتصادی، کمتر از میدان جهاد با دشمن مهاجم مسلح نیست. اتفاقا این کار، ظریفتر هم هست؛ چون دشمن مسلح را همه می‌بینند، می‌شناسند و دشمنی او را قبول می‌کنند؛ اما دشمنان مفسد را - چه در زمینه‌ی مسائل اقتصادی و چه زمینه‌های فرهنگی و غیره - نمی‌شناسند، و دشمنی‌شان را تصدیق نمی‌کنند و ای بسا از آنها حمایت هم می‌کنند. اینها ضررشان مانند ضرر موریانه است. ظاهر بنا، سالم؛ اما باطن بتدریج رو به پوسیدگی است. کاری که اینها می‌کنند، این است. لذا واقعا کارتان یک جهاد است."

افشاگری عاملی برای کاهش جرم در جامعه

حسین رونده، یکی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: برخورد انقلابی و قاطع با اختلاسگران و قاچاقچیان نه تنها به نظام و انقلاب لطمه ای وارد نمی کند، بلکه مردم را امیدوارتر می کند.

وی با تاکید بر لزوم افشاگری نام اختلاس گران، قاچاقچیان بزرگ، مافیا و دیگر افراد و گروه هایی که اقداماتشان به نظام، انقلاب و کشور لطمه می زند، افزود: افشاگری اسامی اینگونه افراد باعث کاهش جرم در سطح جامعه می شود.

این کارشناس حقوقی ادامه داد: در موضع اختلاس باید به تاسی از رفتار حضرت امیرالمومنین(ع)، با اینگونه افراد برخورد شدید، قاطع، بی اغماض شود.

وی اذعان کرد: متاسفانه تاکنون برخورد جدی با اختلاسگران صورت نگرفته و نیازمند برخوردی انقلابی و جدی در این حوزه می باشیم.

این مدرس دانشگاه ضمن تمجید از مواضع مقام معظم رهبری در برخورد با مبارزه با اختلاسگران، قاچاقچیان وغیره تاکید کرد: ایشان همراه مواضعشان با این اقدامات به موقع و سریع بوده اما مسئولان اجرایی به توصیه های ایشان عمل نکرده اند.

رونده خاطر نشان کرد: در حوزه قوه قضائیه با ورود آیت الله رئیسی، شاهد اقدامات و فعالیت های  انقلابی تری نسبت به گذشته هستیم.

قوه قضاییه مامن امنی برای مردم است

اسماعیل حسین زهی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی هم در این باره چندی پیش به خبرنگار ما گفت: از روزی که آیت الله رئیسی ریاست این قوه را برعهده گرفت اقدامات خوبی انجام شد، در خود این قوه افرادی که سوءاستفاده کردند دستگیر و یا انفصال از خدمت شده اند و جرم آن ها در حال رسیدگی است.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه مامن امنی برای مردم است، افزود: انتظار می رود این برخورد در استان ها و شهرستان ها هم صورت گیرد، زیرا برخی افرادی که مرتکب خلافی می شوند با آن ها برخورد نمی شود و این برای مردم بی انگیزگی ایجاد می کند؛ امیدواریم این موضوع برای همه افراد تعمیم داده شود.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 427727
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *