يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ۱۳:۱۱
۰
معاون امور معادن سازمان صمت سیستان و بلوچستان خبر داد؛

فعالسازی 3 معدن کوچک مقیاس در جنوب شرق کشور

محمود رضا رحمتیان گفت: سه معدن کوچک مقیاس منیزیت آسکوه، دهنه باغی وسبزپوشان بهمن ماه جاری در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.
فعالسازی 3 معدن کوچک مقیاس در جنوب شرق کشور
به گزارش پهره محمود رضا رحمتیان، معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: در راستای اجرای طرح احیا، فعالسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با موضوع فعالسازی 20 درصد از معادن غیر فعال و راکد کشور در سال جهش تولید، از ابتدای سال تاکنون 13 معدن قالب طرح احیا و فعالسازی معادن کوچک مقیاس فعال شده اند.

وی ادامه داد: همچنین در قالب اجرای طرح احیا، فعالسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، سه معدن دیگر از جمله معادن منیزیت آسکوه، دهنه باغی و سبزپوشان، طی ماه جاری فعال شده اند.

این مقام مسئول اضافه کرد معادن منیزیت آسکوه، دهنه باغی و سبزپوشان با سرمایه گذاری و پیمانکاری شرکت های مردان کوه کویر و البرز کانی به مبلغ 200 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال 30 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم و با همکاری سازمان صمت استان فعال شده و به چرخه تولید بازگشته اند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این معادن  (منیزیت آسکوه، دهنه باغی و سبزپوشان) واحدهای دانه بندی (پیش فرآوری) در حال جانمایی است که در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/
کد مطلب: 427753
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *