سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ۱۲:۴۸
۰
​رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر خبر داد؛

پایش زیستگاه های ایرانشهر برای کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان/ مورد مشکوک مشاهده نشد

محمدانور هاشمزهی گفت: زیستگاه ها و منابع آبی سطحی شهرستان ایرانشهر جهت کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پایش و بررسی شد.
پایش زیستگاه های ایرانشهر برای کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان/ مورد مشکوک مشاهده نشد
به گزارش پهره محمدانور هاشمزهی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: کارشناسان و محیط بانان این اداره با همراهی کارشناسان اداره دامپزشکی و مرکز بهداشت شهرستان ایرانشهر به پایش رودخانه های دائمی و آبگیرها و سدهای منطقه که  هر ساله در فصل های پاییز و زمستان میزبان پرندگان مهاجر است اقدام می کنند.

وی بیان کرد: به جهت اهمیت موضوع سلامت مردم و محیط زیست انجام اقدامات پیشگیرانه، پایش و نظارت این زیستگاه ها ضرورت بیشتری می‌یابد.

هاشمزهی ادامه داد: به همین منظور نیز گشت مشترک شبکه دامپزشکی با اداره محیط زیست و مرکز بهداشت شهرستان از رودخانه دامن و سد سرایدان به منظور پایش و بررسی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان انجام شد.

وی افزود: تا پایان فصل مهاجرت و زمان حضور پرندگان مهاجر در این مناطق پایش‌ها طبق برنامه ریزی و هماهنگی همچنان ادامه دارد، در این بازدید مشترک علائم مشکوک و یا تلفات پرندگان وحشی  مشاهده نشده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر بیان کرد: ضمن تاکید بر اهمیت مراقبت و پایش از  رودخانه ها و سدها برای کنترل این بیماری  در این زمینه به ساکنان مناطق مذکور اطلاعات دقیق و هشدارهای لازم ارائه شده است.

وی گفت: برای جلوگیری از انتقال بیماری هیچ گونه پروانه شکاری در این فصل صادر نشد و به مردم توصیه می شود از شکار و صید پرندگان مهاجر پرهیز کنند و در صورت مشاهده هر گونه تلفات در طیور اهلی و پرندگان وحشی را به نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

انتهای پیام/
 
کد مطلب: 427776