سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ۱۲:۵۱
۰
شوک برقی در سیستان و بلوچستان؛

قبض های نجومی سورپرایز جدید برقی‌ها برای شهروندان سیستان/کم مصرف ها قیمت ناچیزی پرداخت می کنند

افزایش قیمت برق در 6 ماه دوم سال در سیستان و بلوچستان باعث نارضایتی برخی از شهروندان شده است.
قبض های نجومی سورپرایز جدید برقی‌ها برای شهروندان سیستان/کم مصرف ها قیمت ناچیزی پرداخت می کنند
به گزارش پهره به نقل از اوشیدا؛ سیستان وبلوچستان از آن دسته از استان های کشور است که با توجه به گرمای بیش از اندازه هوا در فصل تابستان تعرفه های برق در ۶ ماه ابتدایی سال کمتر از قیمت واقعی آن محاسبه می شود.

با این حال در ۶ ماه دوم و فصل سرما قیمت برق مجدداً به روال عادی خود باز می گردد که همین روند باعث شده است تا بسیاری از شهروندان قیمت برق مصرفی و مبلغ زیاد آن را نا درست بدانند.

مبلغ درج شده بر روی قبوض واقعی نیست

سعید سنچولی یکی از شهروندان سیستانی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در حالی که در فصل زمستان ما به اندازه نصف تابستان هم برق مصرف نکرده ایم اما بازهم پول برق چند برابر بیشتر از گذشته آمده است.

وی افزود: مردم سیستان در زمستان به دلیل عدم وجود گاز شهری مجبورند از نفت برای گرمای خانه های خود استفاده کنند و کمتر به سراغ برق و گاز می روند.

وی بیان کرد: بسیاری از شهروندان سیستانی از روند صدور قبض برق با قیمت های عجیب و غریب اعلام نارضایتی کرده اندچرا که می دانیم این مقدار برق را هرگز استفاده نکرده ایم.

هزینه برق مصرفی به صورت پلکانی محاسبه می شود

محمد گلی رئیس شرکت توزیع نیروی برق زابل در همین رابطه به خبرنگار ما گفت: تعرفه برق خانگی در ۶ ماهه دوم سال نسبت به شش ماهه اول سال گرانتر است و به دلیل اینکه هزینه برق مصرفی در قبوض به صورت پلکانی محاسبه می‌شود لذا هر چه صرفه جویی و مدیریت مصرف بیشتری داشته باشیم در پله‌های اول که قیمت ارزانی دارد قرار گرفته و مبلغ کمتری پرداخت میکنیم.

وی افزود: با این روش که ذکر شد می توانیم به اقتصاد خانواده خود و جامعه کمک کنیم، اما اگر مدیریت مصرف را رعایت نکنیم محاسبات در پله‌های بالاتری صورت گرفته و هزینه‌های زیادی متوجه مشترک پر مصرف خواهد بود.

گلی ادامه داد: باعنایت به گران بودن هزینه‌های تولید، انتقال و توزیع برق که هزینه‌های بسیاری را به اقتصاد جامعه ما تحمیل می‌کند ، مدیریت مصرف برق را در اولویت اول خانواده‌ها قرار دهیم تا در همه فصول سال همه اقشار جامعه از انرژی برق بهره‌مند شده و از بسیاری از مشکلات از جمله قطعی برق، افت ولتاژ و نوسان جلوگیری به عمل آید.

رئیس شرکت توزیع نیروی برق زابل خاطرنشان کرد: ضمناً از طریق اپلیکیشن برق من و سامانه ۱۵۲۱ و سامانه ۱۲۱ تقریبا تعداد ۴۰ خدمت از قبیل درخواست انشعاب ، تست کنتور ، دریافت قبض برق مصرفی ، اطلاع از صورتحساب های پرداخت شده ، گزارش خاموشی منازل و روشنایی معابر ، گزارش افت ولتاژ و نوسان برق و .... بصورت غیر حضوری توسط اداره برق ارائه می شود که جهت پیشگیری از بیماری کرونا بسیار موثر خواهد بود.

انتهای پیام/
کد مطلب: 427778
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *