دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ۱۴:۰۳
۰
مدیرکل دامپزشکی سیستان وبلوچستان خبر داد؛

صادرات اولین محموله مولدین مراکز تکثیر شهرستان کنارک به استان های کشور

مهدی حسینی گفت: اولین محموله مولد تولید مراکز تکثیر شهرستان کنارک به تعداد 2000 عدد میگوی مولد به مقصد استان هرمزگان صادر شد.
صادرات اولین محموله مولدین مراکز تکثیر شهرستان کنارک به استان های کشور
به گزارش پهره مهدی حسینی در گفت وگو با عصرهامون بیان کرد: مراکز تکثیر میگو به عنوان نخستین زنجیره در صنعت پرورش و تولید میگو بوده و یک بنگاه اقتصادی مهم و حساس آبزی پروری در این صنعت می باشد.

وی افزود: دو مرکز تکثیر میگوی شهرستان کنارک از زمان شروع سال زراعی 99-1400 تحت نظارت مستقیم و مستمر کارشناسان اداره دامپزشکی این شهرستان و مطابق برنامه ی راهبردی کنترل بیماری لکه سفید میگو فعالیت داشته و مورد پایش و مراقبت بیماری های اخطار کردنی میگو (WSSD، IHHNN،  TSV، YHV،  AHPND و غیره) قرار گرفتند.

این مقام مسئول ادامه داد: در همین راستا تعداد 10 مورد بازدیدکارشناسی، 180 مورد نمونه گیری و 60 آزمایش انجام و با توجه به مطلوبیت نتایج به دست آمده اجازه خروج از مرکز تکثیر با هماهنگی استان مقصد (هرمزگان) صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان بیان کرد: خوشبختانه امسال نیز سیستان و بلوچستان با توجه به ضوابط سازمان دامپزشکی کشور همچون سال گذشته در زون پاک قرار دارد و با توجه به نظارت های صورت گرفته تاکنون هیچ موردی از بیماری در مراکز تکثیر تحت نظارت این شهرستان مشاهده نشده است.

 حسینی گفت: امید است با ادامه همین روند، تامین پست لارو و مولد سالم و بهداشتی مورد نیاز صنعت پرورش میگو برای داخل و خارج استان تحت نظر دامپزشکی صورت گیرد.

انتهای پیام/
 
کد مطلب: 427814
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *