دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ ۱۴:۰۵
۰
دستاوردهایی که در صفحات تاریخ حک شده است؛

وحدت اسلامی و برابری اجتماعی؛ بزرگترین ثمرات انقلاب/ تدابیری حکیمانه که اقتدار ملی را به رخ جهانیان کشید

وحدت اسلامی به عنوان یکی از بزرگترین ثمرات انقلاب زیر سایه رهنمودهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری علت اصلی ناکامی آمریکا و دیگر دشمنان ایران است، تدابیر حکیمانه ای که به مدد آن همیشه اقتدار ملی مان را به رخ جهانیان کشیده ایم.
وحدت اسلامی و برابری اجتماعی؛ بزرگترین ثمرات انقلاب/ تدابیری حکیمانه که اقتدار ملی را به رخ جهانیان کشید
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون؛ انقلاب اسلامی ایران طی 42 سال گذشته ثمرات و برکات زیادی را برای کشورمان به ارمغان آورده است، دستاوردهای بی بدیلی که هیچ گاه از ذهن ها فراموش نمی شود و از صفحات تاریخ حذف نخواهد.
 
به واسطه روی کار آمدن حکومت اسلامی در ایران و تدابیر هوشمندانه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نه تنها کشور در عرصه های مختلف به خوبی می درخشد، بلکه همیشه نقشه های شوم دشمنان نقش برآب شده و با تکیه بر توانمندی های داخلی و تدابیر حکیمانه رهبر انقلاب اقتدار ملی را به رخ جهانیان کشیده ایم.
 
اما وحدت مذاهب و برابری اجتماعی به عنوان بزرگترین ثمرات انقلاب اسلامی یکی از نقاط قوت ایران در برابر قدرت های بیگانه بوده است، دشمنانی که از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون با وجود شکست های مکرر از ملت ایران دست از توطئه هایشان بر علیه این نظام برنداشته اند.
 
امروز در جامعه شاهد عدالت اجتماعی هستیم که در گذشته نه تنها خبری از آن نبود، بلکه مردم غیرایرانی بر ایرانیان ارجحیت داشتند و حقوق ملت پایمال می شد، اما امروز این برابری در دنیا زبانزد است.
 
پایانی بر تفکر ضد دینی  
 
در همین راستا، احمد رضا طاهری، تحلیل گر مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در نتیجه انقلاب سال 1357 یک نظام سیاسی از نوع اسلامی روی کار آمد و به دنیا نشان داد که تاریخ انقضای حکومت‌های دینی هنوز به پایان نرسیده است، در آن مقطع زمانی ذهنیت در غرب به این شکل بود که دین و سیاست باید جدا از هم باشند و دین نمی‌تواند حکومت کند که البته این نوع تفکر ریشه در تجربه تاریخی غرب دارد.
 
وی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی از همان ابتدا تاکنون در مقابل کشورهایی چون آمریکا و اسرائیل ایستاده است، افزود: ایران به حمایت از مسئله فلسطین و دیگر کشورهایی پرداخته که مورد تهدید یا تهاجم آمریکا و اسرائیل قرار گرفته اند که این مسائل باعث شد بسیاری از مردم منطقه به خصوص آنهایی که مخالف برقراری ارتباط بین سران کشورهای خود با مقام های اسرائیلی و آمریکایی هستند، به نوعی به بیداری اسلامی گرایش پیدا کنند و تحت تاثیر ایدئولوژی های غربی قرار نگیرند.
 
تفاوت زمین تا آسمان قدرت نظامی و سیاسی ایران
 
پژوهشگر مسائل سیاسی ایران ادامه داد: در سال 1357 جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام سیاسی تازه شکل گرفته بود، بنابراین نمی‌توان قدرت سیاسی و نظامی آن موقع نظام را با حال حاضر که بیش از چهل سال از عمر انقلاب می‌گذرد مقایسه کرد.
 
طاهری اضافه کرد: از همان ابتدای کار امام خمینی (ره) با قاطعیت در مقابل آمریکا ایستاد، پس از انقلاب اسلامی به خاطر مسائل ایدئولوژیک روابط بین آمریکا و ایران به تیرگی گرایید و در نتیجه کشورمان با مشکلاتی چون تحریم ها مواجه شد، چراکه آمریکا همیشه سعی داشت تا کشورهای دیگر به خصوص غرب را علیه ایران تحریک کند تا جمهوری اسلامی را به حاشیه بکشاند.
 
وی ادامه داد: این تیرگی روابط و دشمنی بین آمریکا و اسرائیل با ایران موجب شد که جمهوری اسلامی برای اینکه بتواند حاکمیت خود را حفظ کند، متکی به آمریکا نباشد و مورد تحقیر کشورهایی چون اسرائیل قرار نگیرد، روی پای خود بایستد و برای رسیدن به قدرت نظامی تلاش بیشتری کند، اگر واقع بین باشیم قدرت نظامی یکی از پیش شرط های ماندگاری در روابط بین الملل محسوب می شود و ایران به این مسئله توجه ویژه داشته است.
 
دشمنی هایی که پایان ندارد
 
عضو هیئت اندیشه ورز دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: پس از انقلاب اسلامی دشمنی با آمریکا به هر حال برای ایران هزینه هایی داشت که یکی از آنها تحریم ها بود که طبیعتا مسیر رشد و توسعه را به نسبت با کندی مواجه کرده است.
 
طاهری گفت: با این تفاسیر ایران با تمام مشکلاتی که پیش رو داشته شاهد رشد و توسعه نسبی در امور مختلف بوده است، ولی معنی آن این نیست که در ایران مشکل وجود ندارد، در کشور مشکلات زیادی وجود دارد و البته این امری است طبیعی، چراکه مشکلات همه جا هستند و شاهد توصیه های مقام معظم رهبری به مسئولان کشور در خصوص حل آن هستیم، امیدواریم مدیران مربوطه بتوانند با موفقیت با این مشکلات مقابله کنند.
 
وی با اشاره به اینکه کشورهای قدرتمندی چون آمریکا و اسرائیل از زمان انقلاب تاکنون سعی کرده اند که به حاکمیت جمهوری اسلامی به طرق مختلف ضربه بزنند که تا به حال موفق نشده اند و علت اصلی آن را در دو مسئله کلی می‌توان یافت، افزود: مردم جهت حفظ و پاسداری از نظام خیلی تلاش کرده و بسیاری در این راه شهید شده اند، شهدایی که برخی از آن ها سربازان و دانشمندان نظام بودند، تدبیر و هدايت مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان مهم کشوری که در جهت پاسداری از ارزش های نظام بسیار تاثیرگذار بوده اند، از دیگر دلایل شکست دشمنان در برابر ایران است.
 
برقراری عدالت اجتماعی؛ رمز اصلی حکومت اسلامی
 
حجت الاسلام و المسلمین لطفیان سرگزی، مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی نیز با اشاره به قیام مردم ایران در سال 57 علیه رژیم ستم شاهی به خبرنگار ما گفت: این انقلاب دست ستمگران غربی را با مدد الهی از مملکت کوتاه کرد، نمونه آن استقرار نیروهای استعمارگر انگلیسی و بیگانه در میرجاوه به دلیل ضعف حکومت های مرکزی بود که در حال حاضر خود مردم بومی منطقه همه امور را دراختیار دارند و در حال خدمت گذاری به هموطنان شان هستند.
 
وی با بیان این که رمز اصلی حکومت اسلامی برقراری عدالت اجتماعی است، اذعان کرد: امروزه مردم شاهد برابری اجتماعی برای همه اقشار و اقوام هستند، ولی در گذشته این گونه نبود، یک فرد غیر ایرانی برتری حقوقی نسبت به شهروندان ایرانی داشت.
 
به گفته این کارشناس، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه در بین اقوام بوده اند و با گفتن اینکه در سیستان و بلوچستان هیچ خدماتی انجام نشده است، سعی بر برهم زدن وحدت بین مردم را داشته اند.
 
وی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب مردم منطقه دسترسی به امکانات آموزشی نداشتند و با کمبود شدید فضاهای آموزشی مواجه بودند، از نظر تحصیلی، دختران شانس زیادی برای با سواد شدن نداشتند، اما در حال حاضر اساتید دانشگاهی، پزشکان زن، مدیران ارشد و حتی فرمانداران زن از مردم همین استان در حال فعالیت هستند.
 
لطفیان سرگزی گفت: قدرت های استعمارگر در زمان رضاخان در ایران نفوذ و بعد از آن قدرت بیشتری پیدا کردند، با پیروزی انقلاب اسلامی دستشان از ایران کوتاه شد.
 
وحدت ملی و تحکیم پایه های اسلامی
 
این کارشناس سیاسی با بیان این که هدف قدرت های غربی در زمان طاغوت تضعیف اسلام و روحانیت در جامعه اسلامی بود، اذعان کرد: روحانیون شیعه و سنی در حال حاضر علاوه بر تحکیم پایه های نظام اسلامی وحدت ملی را توانسته اند به رخ جهانیان بکشند.
 
وی تصریح کرد: در زمینه کشاورزی در زمان طاغوت از روش های سنتی و غلط استفاده می شد و منابع تجدید ناپذیر به طرز بسیار نامناسبی مورد استفاده قرار می گرفت اما پس از پیروزی انقلاب رفته رفته الگوی کشت و روش های آبیاری تغییرات اساسی پیدا کرد، به گونه ای که در شرایط فعلی در زمینه صادرات محصولات کشاورزی و باغی بسیاری از مناطق از جمله شهرستان مرزی میرجاوه رتبه خوبی در استان و کشور پیدا کرده است.
 
این مدرس دانشگاه گفت: در حال حاضر محصولاتی نظیر گوجه فرنگی و خرمای تولیدی سیستان و بلوچستان علاوه بر تامین مصرف داخلی به کشورهای همسایه صادر می شود.
 
توجه ویژه به حفظ ارزش های دینی
 
وی افزود: در زمان طاغوت رادیو و تلویزیون مستقلی نداشتیم، تولیدات رسانه ای از نظر محتوایی به کشورهای غربی همچون آمریکا وابسته بود که مغایرت بسیار زیادی با فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی و اسلامی را داشت، آمریکایی ها هدفشان ترویج فرهنگ غربی و بی بند و باری در بین مردم بود، اما خوشبختانه امروزه صدا و سیمای جمهوری اسلامی در شبکه های استانی پرسنل بومی را به کار گرفته است که با دقت بسیار بالایی برای تولیدات اسلامی ایرانی، بومی و محلی در جهت حفظ ارزش های دینی گام بر می دارد.
 
لطفیان سرگزی با اشاره به این که در گذشته مردم در رابطه با برنامه های رادیو و تلویزیون چندان حق انتخاب نداشتند، اذعان کرد: با تلاش های انجام شده تعداد شبکه های زیادی برای سلیقه های مختلف در حال برنامه سازی هستند و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، فعالیت های افتصادی مردم و پیشرفت های شهروندان بومی را در بخش های مختلف تولیدی به تصویر می کشد که این کار باعث دلگرمی تولیدکنندگان و کارآفرینان می شود، از سویی پخش چنین برنامه هایی می تواند الگویی مناسب برای جوانان جویای کار باشد.
 
در وی با اشاره به نقش رسانه در روشنگری و بصیرت افزایی اسلامی گفت: در مباحث روشنگری رسانه های انقلابی ما آنقدر خوب عمل کردند که شهروندان و مردم به توطئه های دشمنان به خوبی آگاهی دارند و در بزنگاه های تاریخی پشتیبان ولی فقیه خودشان بوده اند و خواهند بود.

انتهای پیام/
کد مطلب: 427815
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *