يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ۰۸:۱۹
۰
سرپرست معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر؛

مشکلات مردم سیتل باید با همکاری و همدلی رفع شود/توسعه و پیشرفت منطقه با جذب سرمایه گذار دو چندان می شود

علی شعبانی گفت: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار زیادی بوده اما مشکلات و موانع زیادی بر سر راه پیشرفت آن قرار دارد که باید با همکاری و همدلی بین مردم و دولت برطرف شود.
مشکلات مردم سیتل باید با همکاری و همدلی رفع شود/توسعه و پیشرفت منطقه با جذب سرمایه گذار دو چندان می شود
علی شعبانی، سرپرست معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: منطقه عشایری سیتل این شهرستان دارای مشکلاتی چون آب شرب بهداشتی، راه، بهبود ارتباطات ثابت و سیار، طرح هادی سکونتگاه و مسائل اشتغال و معیشت عشایر منطقه بوده که باید توسط مدیران و مسئولین ذیربط مورد پیگیری قرار بگیرد و رفع اینگونه معضلات باید در اولویت در دستور کار آنان قرار بگیرد.

وی با اشاره به این که روستائیان و عشایر ولی نعمت ما هستند، افزود: رفع مشکلات معیشتی مردم باید در اولویت قرار داشته باشد و ارائه‌ سایر خدمات بدون شغل و درآمد زایی برای آنان، اثر بخش نیست اشتغال و کار برای جوانان و ارتقای وضعیت اقتصادی آن هاست که موجب توسعه روستا و ماندگاری شان در آن مکان ها می شود.

سرپرست معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر تصریح کرد: منطقه سیتل ایرانشهر مشکلات زیادی دارد، اما قابلیت های زیادی نیز در توسعه بخش باغداری، دام و طیور، شیلات، صنایع دستی و فرش بافی و مشاغل کارگاهی و خانگی و گردشگری را دارد که می تواند به بهبود معیشت و اقتصاد مردم کمک کند و با برنامه ریزی صحیح می توانیم استعدادهای نهفته را شکوفا، چالش ها و کمبود ها را رفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از زحمات مردم عشایر که با تلاش خود و تامین بخشی از نیازهای اولیه، به توسعه و پیشرفت کشور کمک می کنند، کمال تشکر را دارم.

شعبانی عنوان کرد: دولت با تمام توان در جهت رفع کمبودها تلاش می کند و با برنامه ریزی انجام شده خانه بهداشت تا شهریور ماه سال آینده احداث و راه اندازی خواهد شد و مشکل آنتن دهی خطوط ارتباطی و دسترسی به اینترنت تا آخر اردیبهشت ماه نیز رفع می شود.

این مقام مسئول اضافه: مکان یابی جدید برای حفر چاه آب شرب توسط آبفا انجام می گیرد و همچنین پروژه تهیه طرح هادی منطقه عشایری در برنامه ۱۴۰۰ پیش بینی و بنیاد مسکن با همکاری اداره امور عشایر، ضمن ساماندهی سکونتگاه فعلی، زمینه استقرار خانوارهای عشایری پراکنده در اطراف را با همکاری خود مردم در این مکان فراهم و برای زمین و ساخت مسکن آنان برنامه ریزی کند.

وی تصریح کرد: تمرکز خانوارها در یک جا و شکل گیری سکونتگاه بزرگ، از نظر ارائه‌ خدمات و امکانات رفاهی مناسب و ضروری است.

شعبانی با اشاره به مشکل راه کانون عشایری سیتل ایرانشهر، عنوان کرد: گزینه ها و مسیرهای مختلف را بررسی و موافقت استان را برای احداث راه روستا در مناسب ترین مسیر در دستور قرار خواهیم داد تا مشکل تردد مردم تسهیل و حل شود.

وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار زیادی بوده اما مشکلات و موانع زیادی بر سر راه پیشرفت آن قرار دارد که باید با همکاری و همدلی بین مردم و دولت برطرف شود.

سرپرست فرمانداری ویژه ایرانشهر خاطر نشان کرد: برخی افراد آگاهانه یا ناآگاهانه اقداماتی انجام می دهند که باعث تاخیر در پیشرفت روند توسعه استان و مناطق می شود، در حالی که استان قابلیت تامین نیازهای خود و صادرات خدمات به سایر نقاط کشور را دارد.

فرماندار ایرانشهر افزود: با جذب سرمایه به منطقه، شاهد تحول و پیشرفت خواهیم بود و جذب سرمایه ها به تعامل مناسب مردم و دولت و رویکرد مثبت نخبگان و معتمدین نیازمند است.

انتهای پیام/
کد مطلب: 427943
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *