سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ۰۸:۲۱
۰
سرپرست معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر؛

به ظرفیت‌ سرمایه‌گذاران در توسعه شهر نیاز داریم/مشارکت در شهر سالم و ارتقای کیفیت زندگی

علی شعبانی با بیان این که یکی از عوامل ایجاد نشاط و شادابی در شهروندان، وجود فضاهای جذاب و زیبا در محیط زندگی است، گفت: شوراها از متن و اندیشه مردم هستند و می توانند به مقتضای مشکلات و متناسب با خواسته ها و انتظارات شهروندان از شهر خوب، برنامه ریزی و اقدام کنند.
به ظرفیت‌ سرمایه‌گذاران در توسعه شهر نیاز داریم/مشارکت در شهر سالم و ارتقای کیفیت زندگی
علی شعبانی، سرپرست معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره با اشاره به نزدیک شدن به پایان مهلت قانونی ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر، بیان کرد: فرصت محدودی تا پایان ثبت نام در انتخابات شوراهای شهر باقی مانده و از همه شایستگان، نخبگان و علاقمندان خدمتگزاری به مردم و اداره امور شهرها دعوت به مشارکت می کنیم.

وی افزود: خدمتگزاری در این عرصه باعث رشد و توسعه مردم و جامعه می شود و تاثیر مهمی در آینده و سرنوشت کشور دارد.

وی با توجه به انتخاب اعضای شورا از سوی مردم، تصریح کرد: شوراها از متن و اندیشه مردم هستند و می توانند به مقتضای مشکلات و متناسب با خواسته ها و انتظارات شهروندان از شهر خوب، برنامه ریزی و اقدام کنند.

سرپرست معاونت استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر عنوان کرد: بزمان دارای ظرفیت ها و پتانسیل های گوناگون معدنی، کشاورزی و باغداری، دامداری و طیور، گردشگری، ترانزیت، تجارت و خدمات است.

وی گفت: مسئولین گذشته به تناسب شرایط تلاش های بسیاری برای شکوفایی و توسعه بخش داشتند و امروز که فرصت خدمتگزاری دست ماست باید با خرد جمعی و همکاری یکدیگر اقداماتی شایسته در جهت رشد و آسایش مردم انجام دهیم.

شعبانی اضافه کرد: با وجود این ظرفیت ها، باید اولویت اول ما فراهم کردن زمینه اشتغال و درآمد زایی برای مردم بزمان بوده و این مسأله را با برنامه ریزی و رویکرد علمی، تخصصی و فنی پیش ببریم.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مقدمه توسعه بخش، اشتغال زایی و درآمد افزایی برای مردم، دو مساله بوده که نخست جذب سرمایه گذاری برای بخش، که مستقیما به وجود امنیت در آن مربوط می شود و با وجود امنیت، اشتیاق و کشش سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در آن منطقه برانگیخته می شود و مورد دوم توانمند سازی مردم، مهارت آموزی و گسترش آموزش های فنی و حرفه ای، توانمند سازی و توسعه اجتماعی محور، رمز نیل به اهداف و پایداری برنامه و سرمایه گذاری هاست.

وی اضافه کرد: باید همه پروژه ها و اقدامات در این راستا قرار گیرند و هر برنامه ای حتی یک پروژه عمرانی و رفاهی با نگاه اشتغالزایی برای مردم انجام شود که هدف در ارتقای زیرساخت ها، رفع مشکل و دغدغه معیشت زندگی آنان باید باشد.

شعبانی با اشاره به ظرفیت های پراکنده و امکان توسعه مشاغل کوچک و صنایع دستی، تصریح کرد: ایجاد و گسترش کارگاه های کوچک، مشاغل خانگی، صنایع دستی و حرف مبتنی بر فرآوری تولیدات منطقه باید مورد توجه خاص قرار بگیرد.

سرپرست معاونت استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر گفت: برای اجرای پروژه آب شرب ۱۲ روستا در این شهرستان در سال جدید پیگیر تامین اعتبار و بودجه از منابع استانی و ملی خواهیم بود.

وی با اشاره به برخی مشکلات شهر بزمان در گذشته، گفت: شهرداری با مطالعه علمی و کارشناسی دقیق نسبت به انتخاب و احداث یک سایت پسماند با ضوابط فنی و استانداردهای لازم اقدام کند و تا از آسیب های جدی به محیط زیست و بازدارندگی در توسعه گردشگری بخش جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: همه ادارات بخش، مردم، بازار، معتمدین و سرمایه گذاران برای ایجاد فضای سبز شهری مناسب به شهرداری کمک کنند تا با همکاری یکدیگر یک محیط شهری زیبا و دلنشین ایجاد شود.

سرپرست فرمانداری ویژه ایرانشهر در خصوص توسعه گردشگری و جذب سرمایه گذاری بخش بزمان، تصریح کرد: امیدوارم با همکاری و خرد جمعی بتوانیم چهره زیبا، پویا و با نشاطی در سال جدید ازاین منطقه در فضای رسانه ای و محافل ارائه دهیم تا نظرات سرمایه گذاران و گردشگران به آن جا جلب شود.

فرماندار ایرانشهر با تاکید بر توسعه مجتمع های خدماتی- رفاهی بین راهی، توسعه بوم گردی، احداث بازارهای ارایه محصولات تولیدی بزمان در محورهای مواصلاتی، عنوان کرد: این منطقه دارای محصولات باغی، صنایع دستی، سنگ های قیمتی و معدنی بوده و این فرصت خوبی برای اشتغال زایی است و باید دست اندرکاران بخشی در هر حوزه، برنامه ریزی و به جویندگان کار و سرمایه گذاری کمک کنند.

شعبانی با اشاره به فعالیت های معدنی آغاز شده در منطقه بزمان ایرانشهر، از مردم خواست با همکاری در تامین امنیت سرمایه ها و سرمایه گذاران، به توسعه شتابان و همه جانبه بخش کمک کنند.

سرپرست معاونت استاندار و فرمانداری ویژه ایرانشهر بیان کرد: گزارش توجیهی ارتقای بخش بزمان به شهرستان تهیه شده و با توجه به انتخابات پیش رو، قطعاً موضوع در دولت سیزدهم رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 427947
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *