سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۳۵
۰
بازرس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان کشور مطرح کرد؛

گسترش شیوع ویروس کرونا با اظهارات ضد ونقیض دولت/ دانشجویان خواستار لغو برگزاری آزمون جامع دکتری هستند ‏

علیرضا کیخایی گفت: رفتار ضد و نقیض دولت و مسئولین مربوطه در اجرای سیاست های اپیدمی کرونا منجر به تشدید نگرانی در بین دانشجویان مبنی بر برگزاری آزمون جامع دکتری شده است.
گسترش شیوع ویروس کرونا با اظهارات ضد ونقیض دولت/ دانشجویان خواستار لغو برگزاری آزمون جامع دکتری هستند ‏
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، در پی تصمیم ناگهانی دانشگاه ها در خصوص برگزاری حضوری آزمون جامع دکتری، برخی دانشجویان نسبت به آن اعتراض کردند.

این افراد که خود را قربانی تصمیمات ضد و نقیض دولتمردان می دانند، خواستار لغو آزمون حضوری شده اند و معتقدند این تصمیم موجب آثار روانی و استرس مضاعف برای آنها شده است.

به عقیده این افراد تاکنون جامعه ضربات متعددی که از پاندمی کرونا خورده‌ است، و می طلبد مسئولان دانشگاه ها و دولتمردان مسیری جایگزین بکار گیرند.

 گلایه دانشجویان از برگزاری آزمون جامع دکتری

علیرضا کیخایی، بازرس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان کشور در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به اعتراض و شکایت دانشجویان دکتری در خصوص برگزاری امتحانات جامع دکتری بیان کرد: به هر میزان که مواجهه با عوامل بیماری زایی بیشتر باشد، احتمال افزایش بار پاندمی بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه قطع زنجیره انتقال این اپیدمی در صورت بی توجهی و یا رفتار اشتباه می‌تواند بحران ساز شود، افزود: رفتار ضد و نقیض دولت و مسئولین مربوطه در اجرای سیاست های اپیدمی کرونا منجر به تشدید نگرانی در این خصوص شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: تعطیلی روز بازارها و اعمال محدودیت های ترافیکی برای کنترل بیماری کرونا به مدت دوهفته با برگزاری امتحانات که خود عاملی برای تجمع افراد اعم از دانشجویان و دانش آموزان است، همخوانی ندارد.

وی اذعان کرد: برگزاری امتحانات دانشگاهی به ویژه در مقطع جامع دکتری با حضور حداکثری افراد جای نگرانی داشته و دانشجویان در این خصوص گلایه های بسیاری دارند، به گونه ای که طی هفته اخیر یکی از اساتید همین دانشگاه ها به علت بیماری کرونا جان خود را از دست داد.

کیخایی گفت: این امر زمینه نگرانی دانشجویان را تشدید کرده و این تصمیم دولت مبنی بر برگزاری آزمون جامع دکتری کاملا اشتباه است که می طلبد هرچه زودتر مسئولان مربوطه موضع خود را مشخص و از انتقال ویروس کووید19 در بین افراد جلوگیری کنند.

به گفته بازرس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان کشور، قرار است این دغدغه دانشجویان در جلسه هیئت مدیره انجمن ملی مطرح گردد تا این مصوبه لغو یا اصلاح، و نگرانی ها برطرف شود.

انتهای پیام/
کد مطلب: 428159
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *