نماینده مردم ایرانشهر در مجلس:

بازار 214 میلیون نفری پاکستان؛ ظرفیتی که مغفول مانده است/ سود دولت ها و مرزنشینان در پی رسمی شدن مرز پیشین

7 ارديبهشت 1400 ساعت 11:47

عبدالناصر درخشان گفت: ما در شرایط تحریم هستیم و پاکستان کشوری است که می توانیم به آن اعتماد داشته باشیم، بازار بالقوه 214 میلیون نفری پاکستان می تواند برای تولیدات و خدمات ما بسیار مهم باشد که متاسفانه از این بازار بزرگ تا امروز غافل بودیم.


به گزارش پهره عبدالناصر درخشان، نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: هنگامی که گذرگاه های مرزی که رسمی می شوند به سود کل کشور خواهد بود نه تنها مردم منطقه.

وی ادامه داد: در مرز رسمی پیشین که به تازگی افتتاح شده است بازارچه های مرزی هم در گذشته فعال بود و مردم از این طریق کار خود را انجام می دادند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما با رسمی شدن گذرگاه های مرزی رفت و آمدها، تبادل ها، عزت و احترام دوطرفه ایران و پاکستان حفظ می شود.

درخشان تصریح کرد: ما در شرایط تحریم هستیم و پاکستان کشوری است که می توانیم به آن اعتماد داشته باشیم، بازار بالقوه 214 میلیون نفری پاکستان می تواند برای تولیدات و خدمات ما بسیار مهم باشد که متاسفانه از این بازار بزرگ تا امروز غافل بودیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همه نیازهای حوزه بلوچستان پاکستان از تولیدات ما تامین می شود، چنانچه تولیدات ما از مجاری قانونی وارد پاکستان شود حق الزحمه دولت هم داده می شود.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مذاکراتی که در حدود چهارماه پیش آقای ظریف وزیر امور خارجه با طرف پاکستانی خود داشت بسیاری از موضوعات را حل کرد.

درخشان بیان کرد: پیش از این میلیون ها دلار کالا از سمت ایران به صورت قاچاق وارد پاکستان می شد و برای دولت آن منفعتی نداشت که با رسمی شدن مرز پیشین دولت و مردم در هر دو طرف سود خود را خواهند داشت و و روال قانونی هم طی می شود و برای دولت پاکستان هم مفید است.

انتهای پیام/
 
 


کد مطلب: 428164

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/428164/بازار-214-میلیون-نفری-پاکستان-ظرفیتی-مغفول-مانده-سود-دولت-مرزنشینان-پی-رسمی-شدن-مرز-پیشین

پهره
  https://www.pahreh.ir