سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۵۲
۰
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

جامعه کارگری جزو جوامع اثرگذار در کشور هستند

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی گفت: جامعه کارگری بعنوان یک قشر گسترده و اثرگذار، نقش مهمی در توسعه و رشد اقتصادی کشور دارد.
جامعه کارگری جزو جوامع اثرگذار در کشور هستند
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون؛ حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر و مدیران دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان با بیان این مطلب افزود: بر اساس گزارشات ارائه شده از سوی متولیان امر، اقدامات خوبی در حمایت از قشر زحمتکش کارگر در استان انجام شده است که می بایست تداوم پیدا کند.

وی به اثرات شیوع ویروس کرونا بر فعالیت واحدهای تولیدی و اقتصادی و همچنین نیروی کار در سراسر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: باید در این شرایط نگاه به وضعیت معیشت کارگران و مشکلات دیگر آنها ویژه تر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان کارگران را سنگ زیربنای توسعه اقتصادی جامعه بر شمرد و گفت: در سال "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" حفظ مشاغل موجود در استان از اهمیت بالایی برخوردار است و باید نسبت به ریزش فرصت های شغلی حساس بود و مورد توجه قرار گیرد.

در این نشست مهرداد جهاندیده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان هم با تبریک هفته کار و کارگر گفت: این هفته فرصتی است تا بیش از هر زمان نقش والای جامعه شریف کار و تولید تبیین شود و از این قشر پر تلاش و مهم در پیشرفت و توسعه کشور قدردانی کرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: در سال 1399، در حوزه حفظ و صيانت از مشاغل و اشتغال موجود تعداد 30 بنگاه با حدود 3800 نفر نيروي كار با استفاده از ظرفيت هاي درون استاني از جمله كارگروه اشتغال، ستاد تسهيل و رفع موانع توليد و كميسيون كارگري شوراي تامين مورد حمايت قرار گرفتند.

وی افزود: در حوزه تخصصي روابط كار كه وظيفه اصلي رسيدگي به اختلافات و مناقشات كارگري و كارفرمايي را بر عهده دارد، داراي 17 هيات تشخيص و 6 هيات حل اختلاف در سطح استان هستيم كه در سال گذشته اين مراجع به تعداد 3 هزار و 225 شكايت واصله رسيدگي كردند كه در تعداد شكايت واصله سال 99 به نسبت سال 98 ، 5 درصد با كاهش روبرو بوده ایم.

جهاندیده خاطر نشان کرد: در حوزه بازرسي كار و بمنظور نظارت بر حسن اجراي قانون كار از طريق بازرسي ها، حدود 7 هزار و 800 فقره بازرسي از سطح واحد ها و كارگاه هاي سطح استان توسط بازرسان كار انجام شد.

رییس ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر استان همچنین یادآور شد: امسال با برگزاري مستمر جلسات ستاد گراميداشت هفته كار و كارگر در استان، اجراي حدود 320 برنامه به تصويب رسيد كه البته به لحاظ شرايط ناشي از شيوع ويروس كرونا اجراي عمده برنامه ها در بستر فضاي مجازي پيش بيني شده است.

انتهای پیام/
کد مطلب: 428166