شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۲۵
۰
سرپرست مرکز بهداشت ایرانشهر خبر داد؛

آغاز واکسیناسیون فاز دوم کووید-۱۹ با گروه هدف سالمندان بالای ۸۰ سال/ شهروندان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی توجه هستند

محمد جهانگیری نژاد گفت: واکسیناسیون فاز دوم کووید-۱۹ با گروه هدف سالمندان بالای ۸۰ سال در ایرانشهر آغاز شد.
آغاز واکسیناسیون فاز دوم کووید-۱۹ با گروه هدف سالمندان بالای ۸۰ سال/ شهروندان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی توجه هستند
محمد جهانگیری نژاد، سرپرست مرکز بهداشت ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: با شروع کرونا در جهان سالمندان به عنوان قشر آسیب پذیر در مقابل این بیماری بیشترین نگرانی را در جامعه ایجاد کردند، چه بسا بزرگان خانواده‌هایی که به رغم مراقبت های بهداشتی دقیق مبتلا شدند و نتوانستند در مقابل آن مقاومت کنند و عاقبت تسلیم این ویروس شده و موجب عزادار شدن خانواده ها شدند.

وی افزود: واکسیناسیون سالمندان به عنوان گروه پرخطر در اولویت سایر گروه های سنی قرار گرفته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: اکثریت سالمندان تحت پوشش مرکز بهداشت ایرانشهر اعم از جمعیت روستایی و شهری دارای پرونده الکترونیکی سلامت بوده و با در اختیار داشتن مشخصات و شماره تماس آنان از طریق تماس یا پیامک زمان واکسیناسیون به آن ها اعلام می شود.

وی اضافه کرد: سالمندان ایرانشهری هیچ گونه نگرانی در خصوص زمان واکسیناسیون خود نداشته باشند و نیاز به مراجعه حضوری به هیچ ارگانی جهت ثبت نام نیست.

جهانگیری نژاد عنوان کرد: هر چند شیوع ویروس کرونا در ایرانشهر در هفته های اخیر به وضعیت نسبتا پایداری رسیده، اما هر گونه کم توجهی یا بی توجهی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی می تواند منجر به آغاز موج جدید این بیماری مرگ بار شود.

وی اضافه کرد: با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در سال جدید زنگ خطر این بیماری به صدا در آمده، اما با این حال مردم به سمت ساده انگاری و عادی انگاری حرکت می کنند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 428187
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *