جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۲۱
۰
یک کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد؛

نژادپرستی اصلی نهادینه شده در قوانین رژیم صهیونیستی/نفوذ معنوی و قدرت سردار دلها در منطقه انکار ناپذیر بود

ضیا خزایی گفت: مسلمانان ایران و جهان هیچ گاه جنایت، تجاوز، کشتارهای جمعی و آوارگی های مردم مظلوم فلسطین را فراموش نمی کنند و در روز جهانی قدس همبستگی خود را با حمایت از آنان به همگان نشان می دهند.
نژادپرستی اصلی نهادینه شده در قوانین رژیم صهیونیستی/نفوذ معنوی و قدرت  سردار دلها در منطقه انکار ناپذیر بود
ضیا خزایی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: یکی از آرمان های جمهوری اسلامی ایران نابودی اسرائیل در منطقه است، این کشور جعلی بوده و با زور و استکبار تحمیلی به کشورهای مسلمان خاورمیانه، علی الخصوص فلسطین ایجاد شد.

وی افزود: نژاد پرستی و تبعیص جزء لاینفک و ثابت دولت اسرائیل است، به این دلیل که خود جزئی از ایدئولوژی صهیونیسم و یکی از انگیزه های ایجاد دولت صهیونیستی است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصريح کرد: در گذشته تبعیض نژادی بین مردم در کشور آفریقای جنوبی انجام می شد، اما در حال حاضر اسرائیل این موضوع را یکی از اهداف اصلی خود قرار داده است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصريح کرد: ایران در زمینه نابودی اسرائیل باید با درایت حرکت کند و سایر کشورهای دموکراتیک را در رابطه با این موضوع که اسرائیلی ها، نژاد پرست بوده و این که رژیم و دولت آن در بحث ظلم و استکبار و انسان کشی قابل قبول نبوده و مطابق با سیاست های آوامرانه آمریکا گام بر می دارند، متقاعد کند.

وی اضافه کرد: سیاست های رژیم صهیونیستی نژادپرستانه است که بایستی این مسئله برجسته شود، مسلمانان و به طور کل جهان اسلام خواستار برچیده شدن این رژیم هستند تا دستش از مسلمانان فلسطین و لبنان کوتاه شود و مردم در این کشورها آزاد بوده و در سرنوشت خود سهیم باشند. 

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: نژادپرستی بر اصل تبعیض بین ملل و انسان استوار بوده و این نگرش صاحبان آن را به سوی استفاده از خشونت و تروریسم جهت تحمیل برتری، تسلط و حفظ منافع خویش بر دیگر ملل وا می دارد.

وی خاطرنشان کرد: از زمان شکل گیری رژیم اشغالگر قدس قوانین نژادپرستانه این رژیم نیز نـمود پیـدا کـرد، اولـین قانون تصویبی در این رابطه قانون حق بازگشت است که تا امروز به قوت خود باقی بوده و بر این پایه رژیم صهیونیستی قدس، زمین، مستغلات، ساختمانها و منابع آبی عربی را به نفع شهرکهای صهیونیست نشین کرانه باختری و نوارغزه مصادره می کنند.

خزایی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی در حمایت از مسأله فلسطین ایفا کرد و این حمایت‌ها به گونه ای بود که موجب شد گروه‌های مقاومت فلسطینی ها بتوانند در برابر رژیم صهیونیستی بایستند.

وی اضافه کرد: ایران از همان ابتدا حمایت از مسأله فلسطین در تمامی عرصه‌ها از جمله عرصه‌های سیاسی، معنوی، مادی را در دستور کار خود قرار داد و همواره نیز در همین مسیر گام برداشته است.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: از زمانی که شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد، جنس حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت فلسطین نیز متفاوت شد و این بزرگوار جنبش‌های اسلامی زیادی را برای ایستادگی و رویارویی در برابر رژیم صهیونیستی شکل داد.

وی تصریح کرد: اگر امروز شاهد حضور مقاومت قدرتمند در جنوب لبنان هستیم که به طور کامل از آمادگی برای ایستادن و رویارویی با دشمن صهیونیستی برخوردار بوده، این آمادگی مرهون حمایت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی است.

خزایی اضافه کرد: در عراق، سوریه، یمن نیز شاهد آن هستیم که جنبش‌های مقاومت قدرت یافتند و اکنون در برابر پروژه‌های غربی و رژیم صهیونیستی ایستادگی می‌کنند و این مسأله در زمینه توصیف قدرت معنوی سردار دلها غیرقابل انکار است.

خزایی گفت: نفوذ معنوی ایران در منطقه همچنان پابرجاست، اگر چه با شهادت سردار سلیمانی ضربه خوردیم اما با تلاش و ادامه راه این شهید بزرگوار جبهه مقاومت همچنان پیروز است.

انتهای پیام/
کد مطلب: 428224
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *