جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۳:۵۵
۰
در خطبه های نماز جمعه ایرانشهر مطرح شد؛

حضور حداکثری مردم در انتخابات مشکل گشای فشارهای اقتصادی است/ سردار شهید سلیمانی اسطوره مقاومت بود

امام جمعه ایرانشهر گفت: مردم باید بدانند قهر و عدم مشارکت در انتخابات مشکلی را حل نمی کند و در شرایط فعلی مشکل گشا حضور حداکثری آنان با انتخاب فرد اصلح است.
حضور حداکثری مردم در انتخابات مشکل گشای فشارهای اقتصادی است/ سردار شهید سلیمانی اسطوره مقاومت بود
به گزارش پهره؛ حجت السلام والمسلمین عیسی بزمانی، امام جمعه ایرانشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی فاطمه الزهرا(س) بیان کرد: خودم و شما برادران و خواهران ایمانی را به رعایت تقوای الهی دعوت می کنم و تقوا همچون سپری در برابر گناهان است که انسان را حفظ می کند.

وی افزود: امروز بیست و چهارم اردیبهشت ماه مصادف با لغو امتیاز تنباکو به فتوای میرزای شیرازی بوده که در سال ۱۲۷۰ این فتوا مشهور صادر شد که یک کلمه هم بیشتر نبود و همین امر باعث شد طوفانی به پا شود و استکبار و استعمار فقط به منافع شخصی خود را ترجیح می دادند.

امام جمعه ایرانشهر تصریح کرد: با صدور فتوا لغو امتیاز تنباکو توسط میرزا شیرازی کار استعمار یکسره شد و این موضوع قدرت مرجعیت و روحانیت را نشان می داد که بعد از آن همدلی روحانیون و مردمی بودن آنان از خصوصیت منحصر به فرد روحانیت تشیع به شمار می رفت.

این خطیب جمعه اضافه کرد: ایستادگی در برابر دست اندازی خارجی ها که منافع و ثروت مردم را به یغما می بردند، با تدابیر روحانیون آگاه و خبیر قطع شد و قراردادهای مختلفی که‌ در جریان رویتر، مشروطه و دیگر قراردادها مشاهده می کنیم، اگر حضور روحانیت نبود، شاید تا الان هم شاهد جریان استکبار و استعمار بودیم.

حجت الاسلام بزمانی با اشاره به اخراج فلسطینی ها از قدس شرعی و تخریب خانه هایشان توسط رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: مردم در مسئله غزه و کرانه باختری دست به دست در مقابل توطئه های صهیونیستی خیزش داشته و مقابله با تفکر متفاوت آن هم از نوع موشک باران شهرهای صهیونیستی را اداره می کنند.

امام جمعه ایرانشهر با گرامی داشت یاد و نام سردار شهید سلیمانی، عنوان کرد: این شخصیت بزرگوار دست مقاومت را پر کرد‌.

وی تصریح کرد: حادثه غم انگیز مدرسه سیدالشهدا را که پشت صحنه آن رژیم آمریکا و جنایت های آنان وجود دارد را محکوم می کنیم و خروج از منطقه افغانستان برای آمریکایی ها سخت است.

وی گفت: ۴۰ سال طراحی دشمن برای ما این بوده که کشور اسلامی را تحت فشار خودش از قبیل مواردی چون تحریم ها، تهدیدها، جنگ، نفوذ، سیاه نمایی، جوسازی قرار دهد و اکنون به نوعی برخی سو مدیریت ها در کشور کمک به اهداف دشمن خصوصا در حوزه اقتصاد و معشیت کرده که کمر مردم را خم کند.

امام جمعه ایرانشهر اضافه کرد: اکنون هم استفاده از هربه ی ناامیدی در انتخابات در دستور کار دشمن بوده و اگر با حضور حداکثری ملت ایران و انتخاب اصلح آنان دولتی با نگاه تحولی، معتقد، تفکر انقلابی، خستگی ناپذیر، مقاوم در برابر مشکلات و امیدوار به آینده و حافظ استقلال کشور انتخاب شود، تیر خلاصی را بر گرانی ها، تورم، بیکاری، فساد و فشارهای اقتصادی و نارضایتی ها زدند و نقشه های شوم دشمنان نظام اسلامی را نقش بر آب می کنند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 428245
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *