رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

اختصاص بیش از یک میلیارد تومان به ۴ پژوهش کاربردی سیستان و بلوچستان

1 خرداد 1400 ساعت 10:27

مهرداد عرب اول گفت: در مجموع مبلغ یک میلیارد و ۲۸ میلیون تومان برای چهار پژوهش کاربردی در سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.


به گزارش پهره مهرداد عرب اول، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: اولین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، نوآوری و فناوری سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۰ برگزار و بر این تاکید شد که در طول سال بتوانیم این کارگروه را در فاصله ماهیانه برگزار کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیتی که در بحث پژوهش برای استان متصور هستیم، دو موضوع مهم در این جلسه مطرح شد، ابتدا گزارش عملکردی از اعتبارات بند ح تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ که مربوط به سهم پژوهش در استان بود، ارائه شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: در مجموع مبلغ یک میلیارد و ۲۸ میلیون تومان برای چهار پژوهش کاربردی در استان اختصاص داده بودیم که گزارش مختصری درباره خروجی این پژوهش ها به جلسه ارائه شد.

وی افزود: دستور کار دوم که حائز اهمیت است، در خصوص بند ه تبصره ۹ قانون بودجه سال ۹۹ که در سال ۱۴۰۰ به بند "و" تبصره ۹ تبدیل شده و استفاده از ۴۰ درصد هزینه امور پژوهشی شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت است که ظرفیت بسیار خوبی است که دانشگاه‌ها می‌توانند از این محل برای امور پژوهشی که در راستای سیاست‌های آمایش استان هستند عناوین پژوهشی را در جهت حل مشکلات ارائه کنند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 428274

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/428274/اختصاص-بیش-یک-میلیارد-تومان-۴-پژوهش-کاربردی-سیستان-بلوچستان

پهره
  https://www.pahreh.ir