شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ ۱۰:۴۱
۰
پرسابقه ترین نماینده شرق کشور مطرح کرد؛

رفع مشکلات مردم؛ مهم‌ترین اولویت مجلس انقلابی/ وضعیت معیشتی جامعه در شأن ملت ایران نیست

حسینعلی شهریاری رفع مشکلات مردم را مهم‌ترین اولویت مجلس انقلابی اعلام و بیان کرد: وضعیت معیشتی کشور در شأن ملت ایران نیست.
رفع مشکلات مردم؛ مهم‌ترین اولویت مجلس انقلابی/ وضعیت معیشتی جامعه در شأن ملت ایران نیست
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون؛ 41 سال قبل در چنین روزی اولین دوره مجلس شورای اسلامی افتتاح شد، اتفاقی که یک نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می‌رود. مجلسی که قانون گذاری و نظارت مستقیم بر عملکرد رئیس جمهور و هیئت دولت از جمله وظایف آن محسوب می شود.
 
 مجلسی که طی دوره های گذشته با فراز و نشیب زیادی همراه بود، اما در دوره یازدهم با عنوان مجلس انقلابی شروع به کار کرد و طی یکسال گذشته نشان داد که پر تلاش، دارای همت بلند و کارآمد است.
 
مجلسی که طبق بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری با حضور نیروهای جوان و پرتوانش در کنار نیروهایی که سوابق اجرایی دارند، در زمینه‌ تصویب تعداد قابل توجهی از لوایح و طرح ها در موضوع های مهم و در بخش حضور مردمی، حضور در میان مردم و دیدن صحنه‌های واقعی زندگی مردم توفیق های خوبی را به دست آورده است.
 
در همین راستا و به مناسبت این روز به سراغ حسینعلی شهریاری، پرسابقه ترین نماینده مجلس شرق کشور رفتیم، نماینده ای که سابقه حضور در دوره های هفتم، هشتم، نهم و دهم مجلس را به عنوان نماینده مردم زاهدان دارد و در دوره یازدهم نیز به عنوان نماینده مردم این کلانشهر و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس حاضر است.
 
رفع مشکلات مردم؛ تمام تلاش نمایندگان
 
بنابراین با وی در خصوص اقدام های شاخص انجام شده گفت و گویی انجام شد که به خبرنگار ما گفت: از آنجایی که مجلس یازدهم با شعار مجلس انقلابی وارد کار شده، تمام تلاش و سعی نمایندگان در جهت رفع مشکلات مردم و تصویب مصوبات و فعالیت در این زمینه است.
 
شهریاری ادامه داد: مصوبات یک طرف و اجرایی شدن آن از سمت دولت یک سوی دیگر ماجراست، چراکه احتمال دارد حتی اگر قوانین خوبی تصویب شود، اما دولت به عنوان مجری آن، به موقع برای اجرا اقدام نکند.
 

 
وضعیت فعلی کشور در شان ملت نیست
 
وی اذعان کرد: به نظر من هنوز مردم احساس نکرده اند که مجلس توانسته مشکلات معیشتی آن ها را حل کند، ممکن است حقوقشان افزایش یافته باشد، ولی با توجه به تورم بالا و مشکلاتی که گرفتارش هستند، وضعیت فعلی در شان ملت غیور جمهوری اسلامی ایران که در حفظ ارزش ها همه داشته های خود را فدا کرده اند، نیست.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان تاکید کرد: با توجه به وضعیت معیشتی جامعه اعتقاد دارم که هنوز نتوانسته ایم برای رفع دل نگرانی های مردم، قدم های اصولی برداریم.
 
اگر نماینده نبودم ...
 
وی در پاسخ به این سوال که اگر خودش نماینده نبود، از نماینده شهرش در مجلس چه توقعی داشت؟ بیان کرد: بستگی به این دارد که تعریفمان از نماینده چه باشد، در قانون وظیفه نمایندگان مجلس قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون است.
 
شهریاری اضافه کرد: بر خلاف وظایف نمایندگان، دغدغه ای که گرفتار آن هستند مربوط به تمام مسائل اجرایی است، چراکه دولتمردان به موقع عمل نمی کنند و کار مردم را انجام نمی دهند، بنابراین همه سراغ نماینده مجلس می روند.
 
وی عنوان کرد: اگر آبی قطع شود، کوچه ای خاکی باشد، کسی بخواهد به سمت مدیرکلی برسد، در صورتی که با فردی برخورد کنند و صدها موضوع دیگر، همگان تمام انتظارات را از نمایندگان دارند، در حالی که هیچ کدام جزو وظایف آن ها نیست.
 
پل ارتباطی بین مردم و دولت
 
نماینده مردم زاهدان در مجلس افزود: مردم مشکلات خود را به نمایندگان اعلام می کنند و ما آن را به مسئولان منتقل می کنیم، اما خیلی از مواقع به پل ارتباطی بین مردم و دولت و در واقع نامه رسان مردم به مسئولان اجرایی تبدیل شده ایم، این که دولتمردان چقدر عمل کنند هم بحث جدایی است.
 
وی با بیان این که متاسفانه در ساختار مشکل داریم، اظهار کرد: هم ساختار دولت مشکل دارد و هم آیین نامه داخلی مجلس هنوز دچار اشکالاتی است، نتوانسته ایم آن گونه که باید این آیین نامه باشد آن را اصلاح کنیم.
 
شهریاری ادامه داد: تا زمانی که ساختار اصلاح نشود، شاید رضایت مندی مردم را نتوانیم به دست آوریم.
 
انتهای پیام/  
 
 
کد مطلب: 428300
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *