سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ ۲۲:۵۹
۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر خبر داد؛

افت واکسیناسیون؛ زنگ خطر سرخک در سیستان و بلوچستان/کشف 13 مورد مثبت بیماری سرخک

کامران کردی گفت: عدم توجه به واکسیناسیون سطح ایمنی بدن کودکان را کاهش داده و 13 مورد مثبت بیماری سرخک در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر کشف شده است.
افت واکسیناسیون؛ زنگ خطر سرخک در سیستان و بلوچستان/کشف 13 مورد مثبت بیماری سرخک
کامران کردی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: طبق اعلام بیمارستان و شبکه های بهداشت تحت پوشش این حوزه 13 مورد مثبت جدید سرخک شناسایی که بیشترین موارد کشف شده مربوط به چابهار است.

وی افزود: نقشه های اپیدمیولوژیک سرخک نشان می دهد که شیوع این بیماری در کشورهای همسایه مرزی شامل افغانستان و پاکستان به شدت بالا بوده و طبق بررسی های انجام شده توسط کارشناسان حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر منشاء اصلی بیماری از این کشورها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تصریح کرد: تردد های مرزی و تبادل جمعیتی با این کشورها از عوامل افزایش خطر بروز بیماری سرخک در جنوب سیستان و بلوچستان است و مسئولین باید برای جلوگیری راه حلی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شیوع بیماری کرونا در کنار عدم مراجعه خانوارها جهت انجام واکسیناسیون و توجه نکردن به اهمیت ایمن سازی بدن باعث کاهش سطح ایمنی کودکان در منطقه شده است.

به گفته کردی، جهت کنترل بیماری سرخک و جلوگیری از بروز موارد جدید کلیه مناطق پر خطر شناسایی و واکسیناسیون افراد سنین بالای 6 ماه به صورت کامل صورت بگیرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در حال حاضر به صورت روتین انجام واکسن MMR در دو نوبت جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری های سرخک، سرخجه و اوریون در کلیه پایگاه ها و خانه های بهداشت تحت پوشش دانشگاه ایرانشهر در حال انجام است.

انتهای پیام/
کد مطلب: 428329