شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ ۱۸:۰۶
۰
معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر؛

مردم کلام امام خمینی(ره) را از جنس خود می‌دانستند/انتخابات تبلور حاكميت مردم بر سرنوشت خودشان است

علی شعبانی گفت: مردم حرف و کلام امام خمینی(ره) را از جنس خود می‌دانستند.
مردم کلام امام خمینی(ره) را از جنس خود می‌دانستند/انتخابات تبلور حاكميت مردم بر سرنوشت خودشان است
علی شعبانی، معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: چهاردهم خرداد ماه، سالروز ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی ره، روزی، حادثه ای و غمی فراموش ناشدنی است.

وی افزود: در حقیقت امام خمینی (ره) را می توان کامل کننده نهضت های اصلاحی و احیاگری فکر دینی دانست و مصلحانی مانند سید جمال، عبده، کواکبی، اقبال لاهوری، بروجردی در احیای تفکر دینی کوشیدند، اما امام، دین را در عرصه عملی اجتماع آورد و به دستورالعمل و منشور حکومت داری در جامعه اسلامی تبدیل کرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر تصریح کرد: مزیت اصلی امام، توجه به حقیقت دین بوده که بعد از آن بعد عقلانیت دین است.

وی اضافه کرد: راه و سیره امام در حاکمیت دین برای مدیریت جامعه، تاکید بر بعد عقلانی و پذیرش آن مبتنی بر واقعیات و عقول مردم بود و عقلانیت یعنی تطابق هدف و روش در سیاست گذاری و اجرا، یعنی اتکاء بر علم، دانش و اقناع عقل و از این نظر ایشان با تبیین حقیقت و ارائه واقعیت ها، هرگز درصدد ايدئولوژيک کردن دین و بهره برداری از احساسات و هیجان مردم نبود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: تکیه امام خمینی (ره) بر محوریت و مشارکت مردم در تمام امور مورد نظر بوده و در همه امور، رای مردم را میزان می دانست و قائل بود که « دنیا باید با علم جهت دار اداره شود».

وی عنوان کرد: علم جهت دار، علمی است که پایه آن بر ارزش های الهی و حقایق انسانی و سعادت مردم استوار بوده و تدبیر امام راحل برای ثبات و تداوم حق ملت در حاکمیت بر سرنوشت خود، ساز و کار اعمال و حاکمیت اراده آنان بود که در صندوق رای تبلور پیدا می کند.

شعبانی اضافه کرد: همواره رای و خواست مردم اصل و مبنای تصمیم هاست که از طریق انتخابات ابراز و اظهار و اعلام می کنند و امام(ره) معتقد بودند تا مردم در صحنه باشند هیچ تهدید و خطری برای نظام نیست، پس تاکید و توصیه همیشگی شان، تکیه بر مردم بود.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) انسانی مخلص و خالص در راه دین خدا،خدمت به مردم بود و این خلوص، قلب او را به دریای جوشانی از حکمت و دانش و عشق، روح و ضمیر او را ظرف آرامش و اطمینان، اندیشه و راه او را کانون توکل به خداوند و اعتماد به مردم تبدیل کرده و زندگی و مرگ او جهان را تکان داد و میراث او تا قرن ها، محل تتبع و واکاوی اندیشمندان و دانشمندان رشته های مختلف علوم و سیاستمداران است.

فرماندار ایرانشهر گفت: امام خمینی (ره) رهبری از متن مردم، با مردم و برای مردم بود و در نگاه ایشان دین خدا، اسلام، در خدمت ملت و برای تعالی، رفاه و رستگاری انان است.

وی افزود: در سی و دومین سالگرد رحلت آن عزیز، با سکاندار حکیم و فرزانه انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی، تجدید میثاق می کنیم و با حضور با شکوه و فراگیر و حداکثری در پای صندوق های رای در ۲۸ خرداد، ماه حادثه های بزرگ و سرنوشت ساز و ماندگار، راه امام بزرگوار، حاکمیت مردم در اداره کشور و مردم سالاری دینی را تداوم می بخشیم.

انتهای پیام/
کد مطلب: 428339