سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۱۱
۰
یک کارشناس مذهبی؛

انتخابات باید یاس و ناامیدی را در دشمنان رقم بزند/قهر با صندوق های رای مشکلات را حل نمی کند

حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی گفت: گسترش یاس و ناامیدی بین مردم استراتژی اصلی دشمن در آستانه انتخابات است.
انتخابات باید یاس و ناامیدی را در دشمنان رقم بزند/قهر با صندوق های رای مشکلات را حل نمی کند
حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی، کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با خبرنگار پهره با بیان این که انتخابات مظهر اراده مردم بوده، بیان کرد: در حقیقت ملت ایران با حضور در این امر مهم سرنوشت آینده خودشان را رقم خواهند زد و این مسئله نیز امری طبیعی است که کسی که می خواهد در تعیین سرنوشتش سهیم باشد، از این موضوع به هیچ عنوان غفلت نخواهد کرد.

وی افزود: کسانی که برای آینده کشور و خودشان اهمیت قائل هستند، حتما در زمینه حضور و شرکت در انتخابات حساسیت های لازم را دارند و هیچ زمانی از این مسئله حیاتی و مهم به صورت گذرا عبود نخواهند کرد.

امام جمعه ایرانشهر تصریح کرد: در واقع با انتخاب مردم امورات اجرایی کشور به مدت ۴ سال به دست شخصی سپرده می شود که خودشان انتخاب کرده و حضور و شرکت در انتخابات برای نمایش اراده ملت بوده و در حقیقت این موضوع تجلی در مشارکت خواهد بود.

وی با اشاره به این که شرکت در انتخابات یک وظیفه محسوب می شود، اضافه کرد: اگر ما این انتخابات را یک شاخص و یک عامل برای حیات نظام بدانیم، حرف گزافی نگفتیم، چرا که با حضور مردم در انتخابات به نوعی اقتدار نظام و پیوسته بودن آن به نمایش گذاشته می شود.

انتخابات شکوه مردم سالاری دینی است

این خطیب جمعه خاطرنشان کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات نشان دهنده این بوده که نظام از یک سرمایه بسیار خوب و مناسب برخوردار است.

وی بیان کرد: از طرف دیگر حضور حداکثری مردم در انتخابات نشان دهنده این بوده که نظام اسلامی از سرمایه اجتماعی در میان مردم برخوردار است.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: وجاهت و مقبولیتی که نظام اسلامی در میان مردم دارد، امری طبیعی بوده و هر چه میزان آرا در صندوق های رای بیشتر باشد، نشان از سرمایه اجتماعی است.

وی افزود: امروزه در کشورهای مختلف وقتی سخن از دموکراسی و مقبولیت مشروعیت می‌شود، بخش عمده اش مربوط به حضور حداکثری مردم در انتخابات بوده که نظام جمهوری اسلامی نیز در طول ۴۰سال گذشته نشان داده که هر سالی یک انتخابات به صورت میانگین داشته که این نشان از مردم سالاری است.

این خطیب جمعه تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات ایران یک مشارکت خاص بوده که نسبت به سایر کشورها از یک حضور حداکثری برخوردار بوده و در واقع میانگین شرکت کنندگان در کشورهای غربی ۴۵ تا ۵۰ درصد به عنوان یک مشارکت مقبول پذیرفته شده، در حالی که در انتخابات سال ۸۸ کشور بیش از ۸۵ درصد مردم حضور داشتند.

بزمانی اضافه کرد: حضور حداکثری ملت ایران در انتخابات نشان دهنده این است که مردم ما در سطح میانگین جهانی خیلی حضور پرشور و مشارکت بیشتری داشتند، بنابراین ما باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم که هر چه سطح مشارکت بیشتر باشد، نشان از پایگاه و جایگاه نظام است.

به گفته این کارشناس مذهبی، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری شرکت در انتخابات هم یک حق و یک تکلیف است و وظیفه ما نیز در تعیین سرنوشت خودمان این بوده که ساکت ننشینیم و بی تفاوت نباشیم و آن حقی هم که در مقابل نظام اسلامی داریم باید ادا کنیم.

بزمانی عنوان کرد: در حقیقت حضور در انتخابات به نوعی تضمین کننده امنیت ماست، چرا که دشمنان و بدخواهان، این مشارکت را هر چه بیشتر و پرشورتر ببیند خود این امر یک تضمین برای امنیت و عقب نشینی دشمن محسوب می شود.

امام جمعه ایرانشهر خاطرنشان کرد: زمانی که دشمنان ایران اسلامی حضور حداکثری مردم را مشاهده می کنند، این امر سبب یأس و ناامیدی آنان خواهد بود.

وی اذعان کرد: در شرایط فعلی در جامعه آسیب هایی چون تورم، گرانی، گاهی فساد و تبعیض وجود دارد که دشمن روی این گونه مسائل انگشت گذاشته تا با پررنگ کردن این موضوعات یاس و ناامیدی مردم را فراهم کند، پس هر چه ما می توانیم باید در روز انتخابات حضور حداکثری داشته باشیم.

وی عنوان کرد: مردم باید بدانند برای تغییر وضعیت موجود و ایجاد تحول در جامعه قهر کردن و عدم شرکت در انتخابات راه حل موثر نبوده و با حضور و مشارکت حداکثری بسیاری از چالش ها و مشکلات درون کشور حل خواهد شد. رفع موانع و مشکلات کشور با تفکر جهادی و انقلابی

وی اضافه کرد: کسی که تفکر جهادی ندارد و از کار کردن زود خسته می شود و در انجام وظایف خود فاقد نشاط کاری باشد و تمام امید خود را به دنیای غرب پیوند زده، نمی تواند مشکلات کشور را حل و فصل کند، پس بنابراین یک نگاه انقلابی و جهادی با نیروی جوان می تواند گرفتاری های موجود را رفع و برطرف کند.

وی با بیان اینکه حل مشکلات کشور طبق فرموده مقام معظم رهبری با انتخاب اصلح امکان پذیر است، گفت: اگر مردم در انتخابات انتخاب دقیق و اصلحی داشته باشند، با این اوصاف بسیاری از معضلات پیش روی خود را برطرف کرده و آینده بسیار روشنی نیز در حوزه نظام داشته باشند.

وی بیان کرد: دلایل و شواهدی بسیاری در زمینه فشارهای حداکثری دشمن وجود دارد و در حقیقت هر چه دشمنان نظام اسلامی فشار آوردند و کشور را محدود کردند، به پیشرفت های قابل ملاحظه ای دست یافتیم.

امام جمعه ایرانشهر افزود: امروزه در زمینه هسته ای به غنی سازی ۶۰ درصدی رسیدیم و پروژه نطنز را به خوب اجرا کردیم که اقدام انقلابی هه عزیزان جای ستایش دارد و این گونه مسائل نشان می دهد که هر چه دشمن بر ما عرصه را تنگ تر بگیرد، نتیجه اش پیشرفت و حرکت رو به جلو بوده است.

این خطیب جمعه گفت: در واقع هر کجا نگاه و امید به غرب و غربی ها داشتیم، این امر موجب عقب نشینی ما شده و ضربه محکمی نیز از سوی دشمنان متحمل شدیم.

وی تصریح کرد: کشور ما از نظر اقتصاد دارای رتبه هیجدهم در جهان است و اگر به ظرفیت های درونی توجه ویژه شود، شرایط از بالقوه تبدیل به بالفعل می شود و با روی کار آمدن دولت جوان انقلابی و حزب اللهی بسیاری از مشکلات معشیتی مردم حل خواهد شد.

انتهای پبام/
کد مطلب: 428343
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *