رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر؛

دستگاه دیالیز به بیماران دلگان و کنارک خدمات ارائه می دهد

10 تير 1400 ساعت 10:01

کامران کردی گفت: دستگاه دیالیز در بیمارستان های دلگان و کنارک با هزینه ای بالغ بر 200میلیارد ریال به بهره برداری رسید.


کامران کردی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: بهبودی و ارتقای کیفیت زندگی بیماران و خانواده آن ها مهمترین رسالت ما بوده که به منظور رفاه حال آنان و با توجه به مخاطرات جاده ای و زمان بر بودن فرایند دیالیز، بخش دیالیز شهرستان های دلگان و کنارک در اردیبهشت و خرداد 1400 به بهره بردرای رسید.

وی افزود: با افتتاح این مراکز در مجموع 20 بیمار نیاز به دیالیز 8 نفر در حوزه دلگان و 12 نفر در کنارک که مجبور بودند برای انجام عمل دیالیز به شهرستان‌ های ایرانشهر و چابهار مراجعه کنند از خدمات درمانی لازم تحت نظر فنی متخصص داخلی، در داخل شهرستان بهره مند شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: تمام تجهیزات جانبی بخش دیالیز مطابق با استانداردهای پزشکی است و شهرستان های دلگان و کنارک تحت نظارت فنی متخصص داخلی مجهز به دو دستگاه دیالیز هستند که این دستگاه ها از اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بالغ بر دو و نیم میلیارد خریداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی بخش های دیالیز شهرستان های کنارک و دلگان بار مالی متحمل شده به خانواده بیماران به مبلغ 26 میلیون تومان و هزینه ایاب و ذهاب و اسکان هر بیمار دیالیزی به مبلغ یک میلیون و سیصد تومان کاهش یافته است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 428454

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/428454/دستگاه-دیالیز-بیماران-دلگان-کنارک-خدمات-ارائه-می-دهد

پهره
  https://www.pahreh.ir