رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر؛

همراهی مردم و اصناف غیرضروری لازمه خروج از پیک پنجم کرونا است/ انجام واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در طیف های سنین مختلف

13 تير 1400 ساعت 9:12

کامران کردی گفت: همراهی مردم و اصناف غیرضروری لازمه خروج از پیک پنجم کرونا است.


کامران کردی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: اکنون در شرایط قرمز بیماری کرونا قرار داریم و تعداد بیماران سرپایی و بستری در حال افزایش بوده و وضعیت کنونی نگران کننده است.

وی افزود: از جمله اقداماتی که تاکنون دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در راستای بیماری کرونا انجام داده است فعال کردن مراکز های ۱۶ ساعته است و کلیه بیماران مشکوک به کووید ۱۹ می توانند به این مراکز مراجعه کنند و در آن جا خدمات تستی و سایر موارد انجام می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تصریح کرد: بیماریابی فعال در همه مراکز درمانی تحت پوشش در حال انجام بوده و همچنین در همه شهرستان ها، ۱۲ شهرستان پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون راه اندازی شده است‌.

وی اضافه کرد: واکسیناسیون کرونا با توجه به فاز بندی در طیف های سنین مختلف در حال انجام بوده که همچنان تزریق واکسن علیه کرونا ادامه خواهد داشت.

کردی عنوان کرد: در بخش درمان در تمام بیمارستان ها یکسری تخت های عادی مختص بیماران با شرایط معمولی بستری می شوند و در بخش دیگر تعداد تخت هایی با امکانات ویژه برای بیماران با شرایط وخیم در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که ظرفیت اکسیژن سازهای دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ارتقا یافته است، اضافه کرد: داروهای مورد نیاز برای درمان بیماری کرونا تامین شده و مردم به هیچ عنوان نگران نباشند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مدت ها است که پرسنل و کادر درمان به مرخصی نرفتند و مردم باید بدانند که این نیروی انسانی دچار خستگی و فرسودگی شدند و در راستای غلبه بر بیماری کرونا با توجه به این که دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر خدمات درمانی و بهداشتی انجام داده و این روند ادامه دارد اما یکسری امور مربوط به مردم بوده که باید رعایت کنند.

وی گفت: رعایت فاصله اجتماعی مهم ترین فاکتور در پیشگیری کرونا ویروس بوده و پیک فعلی کووید ۱۹ ریشه در تجمعات یک الی دو ماه گذشته را دارد و اکنون این مسائل باعث وجود شرایط بحرانی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بیان کرد: باید به این مسئله توجه کنیم که هر فردی ممکن است بدون علامت ناقل بیماری کرونا بوده و قابلیت انتقال آن را داشته باشد.

وی عنوان کرد: خطرات شیوع بیماری کرونای هندی بسیار خطرناک تر بوده و مردم باید از حضور اماکن عمومی به شدت پرهیز کنند و استفاده از ماسک و وسایل ضدعفونی کننده را فراموش نکنند و ضروری بدانند.

این مقام مسئول تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با تمام توان خود بر علیه بیماری کرونا اقدامات درمانی و بهداشتی را انجام خواهد داد و برای رسیدن به این امر مهم که سلامت شهروندان در اولویت بوده نیاز به همراهی مردم و کسبه، اصناف است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 428461

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/428461/همراهی-مردم-اصناف-غیرضروری-لازمه-خروج-پیک-پنجم-کرونا-انجام-واکسیناسیون-علیه-کووید-۱۹-طیف-های-سنین-مختلف

پهره
  https://www.pahreh.ir