سه شنبه ۹ شهريور ۱۴۰۰ ۲۱:۴۴
۰
ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان خبر داد؛

افزایش ۴۴ درصدی صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان/۴۶۴ میلیون دلار کالا وارد کشور شد

محمد علی خاشی گفت: صادرات کالا از گمرکات سیستان و بلوچستان طی پنج ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۴۴ درصدی همراه بوده است.
افزایش ۴۴ درصدی صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان/۴۶۴ میلیون دلار کالا وارد کشور شد
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون؛ محمد علی خاشی، ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان در نشست با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز برگزار شد، بیان کرد:  از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه یک میلیون و ۷۹۳ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۵۹۰ میلیون دلار از گمرکات سیستان و بلوچستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ از نظر ارزشی ۶ و از لحاظ وزنی ۴۴ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به آمار واردات بیان کرد: از ابتدای امسال هزار و ۸۳۴ اظهارنامه وارداتی به ارزش ۴۶۴ میلیون دلار با وزن ۷۶۶ هزار تن داشتیم که از نظر تعداد پروانه ۱۰۹ و ارزشی ۱۵ درصد افزایش داشته است.

خاشی افزود: عمده اقلام وارداتی به کشور از طریق مرزهای سیستان و بلوچستان شامل برنج، گندم، ذرت، جو دامی، انبه، شکر، کنجد، لوازم یدکی، نارنگی و دام زنده بوده که از روسیه، آلمان، دانمارک، پاکستان، هند، امارات و چین وارد شده است.

وی در خصوص ترانزیت خارجی کالا نیز گفت: در ۵ ماهه امسال ۱۶ هزار و ۸۷۷ کامیون به وزن بالغ بر ۳۳۷ هزار تن کالا شامل گاز، برنج، تخم زیره، ادویه، پنل خورشیدی، کانتینر خالی و سایر اقلامی مربوط به کشورهای ثالث از طریق میلک، میرجاوه و چابهار به پاکستان و امارات ترانزیت شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد کامیون و وزن ۲۳ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان با اشاره به ترانزیت ریلی گفت: در سال گذشته به دلیل برخی اتفاق ها که در سطح بین الملل رخ داد، مشکلاتی رخ داد که با پیگیری های صورت گرفته ترانزیت از طریق ریل از سرگیری و ۱۰ هزار و ۵۳۳ تن کالای خارجی از این طریق جابه جا شد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 428628