سه شنبه ۹ شهريور ۱۴۰۰ ۲۱:۵۴
۰
همزمان با هفته دولت؛

۸۸۰۰ روستایی در جنوب شرق کشور از آب پایدار بهره مند شدند

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: ۴۸ روستای شهرستان میرجاوه و شهر ریگ‌ ملک با جمعیت ۸ هزار و ۸۰۰ نفر از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند شدند.
۸۸۰۰ روستایی در جنوب شرق کشور از آب پایدار بهره مند شدند
به گزارش پهره علیرضا قاسمی، مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: عملیات اجرایی پروژه مجتمع آبرسانی ۴۸ روستایی ریگ ‌ملک ابتدای امسال آغاز شد، همان گونه که وعده داده بودیم ۶ ماهه و همزمان با هفته دولت آماده بهره برداری شد.

وی با بیان این که در مجموع به ۶۲ روستای استان در هفته دولت آبرسانی انجام و تنش آبی برطرف شد، افزود: ۴۸ روستا مربوط به مجتمع ریگ‌ ملک هست، این پروژه که از سنوات قبل آغاز شده بود، در بازه‌ای از زمان گرفتار رکود و تأخیر شد و به بهره‌برداری کامل نرسید، در آن زمان تعداد ۲۹ روستای این مجتمع به آب بهداشتی متصل شدند و علاوه بر غیرقابل شرب بودن آب، با تنش آبی نیز مواجه بودند.

قاسمی اذعان کرد: این مجتمع امروز تکمیل و علاوه بر اینکه شهر ریگ ملک و ۱۹ روستای جدید این پروژه وارد مدار شد، مجموعه ۲۹ روستایی قبلی را هم به پروژه جدید متصل کردیم و کل مجموعه ۴۸ روستا و شهر ریگ ملک دارای آب شرب پایدار هستند.

وی با بیان اینکه حدود ۲۱ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است، گفت: ۱۴ میلیارد تومان آن مربوط به افتتاح امروز هست و احداث یک باب مخزن هزار متر مکعبی، اجرای ۴۰ کیلومتر خط انتقال، حفر یک حلقه چاه و احداث سایت ایستگاه پمپاژ  اقداماتی‌ست که برای این مجتمع صورت گرفته است.

انتهای پیام/
کد مطلب: 428635