شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ۱۰:۰۵
۰
اعتیاد به فضای مجازی خطری بیخ گوش خانواده‌ها؛

خود مراقبتی مهمترین عامل پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی است

معاون اجتماعی سپاه شهرستان ایرانشهر گفت: خود مراقبتی مهمترین عامل پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی است.
خود مراقبتی مهمترین عامل پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی است
به گزارش پهره؛ فضای مجازی، سرزمین عجایب بی‌ در و پیکری بوده که خلوتِ حیات بسیاری از ما را به حیاط خلوت مدیران شبکه‌های اجتماعی تبدیل کرده است.

اعتیاد به اینترنت یکی از انواع اعتیاد رفتاری است که فرد به اینترنت وابستگی شدیدی دارد و با استفاده از آن و وسایلی که می‌توان از اینترنت بهره برد به کاهش تنش‌ها و مقابله با استرس‌های روزمره خود کمک می‌کند.

در این راستا حسین هراتی مقدم، معاونت اجتماعی سپاه شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: اعتیاد به اینترنت تنها به میزان ساعاتی که فرد در اینترنت سپری می‌کند محدود نمی‌شود و در کنار آن زمان‌هایی که فرد در این فضا فعالیت‌های غیر ضروری انجام می‌دهد را شامل می‌شود.

وی افزود: در خصوص بازی‌ های رایانه‌ ای والدین باید بازی‌هایی را انتخاب و در اختیار فرزندان قرار بدهند که بر روی سلامت آنان تاثیر نگذارد تا سرگرم شدن آن ها با این دنیا به سلامت روح و جسم آن ها خدشه‌ای وارد نکند.

این مقام مسئول تصریح کرد: قرمزی چشم، خارش چشم، سردرد، سرگیجه، تیک‌های عصبی، بدخلقی و بهانه‌گیری، پرخاشگری، درد مفاصل، افت تحصیلی، انزواطلبی، کندی ذهن از مهم‌ ترین آسیب‌ها و معایب استفاده بیش از حد از فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای در کودکان و نوجوانان است.

وی اضافه کرد: افرادی که بیش از حد بازی‌های رایانه‌ای انجام می‌دهند یا بیشتر وقت خود را در فضای مجازی می‌گذرانند به بیماری‌ های جسمی و روحی مبتلا می شوند.

وی خاطر نشان کرد: کودکان باید یاد بگیرند که به پرسش نامه ها، مسابقات و هدایای رایگان در شبکه های اجتماعی اعتماد نکرده و این گونه موضوعات را با والدین خود در میان بگذارند.

وی عنوان کرد: والدین عزیز به کودکان اجازه استفاده از رایانه و گوشی را در محل های خصوصی خانه ندهید.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بهترین زمان استفاده از فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای برای کودکان و نوجوانان سنین 7 یا 8 سالگی به بعد است آن هم با نظارت والدین، چرا که در این ایام می‌توان به فرزندان آموزش داد و یادآوری کرد که هر نوع بازی رایانه‌ای مناسب نیست و نباید استفاده شود.

وی گفت: والدین برای راحتی کار خود، کودکان را به حال خودشان وا می‌گذارند و این مسئله آسیب‌های فراوانی به فرزندان وارد می‌کند که جبران ناپذیر است.

انتهای پیام/
کد مطلب: 428752
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *