شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ۱۰:۲۹
۰
در همایش علما، سران و معتمدین طوایف عنوان شد:

باید با تلاش سران طوایف و علما درگیری های طایفه ای خاتمه یابد/حوزه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مکمل یکدیگر است

سردارمحمدکرمی، فرمانده قدس نزسا گفت: انتظار از سران طوایف و علما این است که درگیری های طایفه ای خاتمه یابد و نگذارید این فرهنگ به نسل جوان منتقل شود.
باید با تلاش سران طوایف و علما درگیری های طایفه ای خاتمه یابد/حوزه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مکمل یکدیگر است
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، صبح امروز همایش علما، سران و معتمدین طوایف با حضور مسئولان نظامی و انتظامی، نماینده ولی فقیه در استان، نماینده مردم اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری، سران طوایف و علمای اهل سنت در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد.

سردارمحمدکرمی، فرمانده قدس نزسا در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بیان کرد: دفاع مقدس یادآور حماسه خون شجاعت بود آنچه که در این دوران اتفاق افتاد عمل به دستورات اسلام بود جز اجرای فرامین الهی چیزی نبود برای همین دفاع مقدس، دفاع مقدس شد.

وی با بیان اینکه فرهنگ شکل گرفته و مدیریتی در آن زمان مدیریت قرآنی بود، گفت: در دفاع مقدس خداباوری موج می زد، همه با اتکاء به خدا و برای رضای خدا حرکت می‌کردند.

فرمانده قرارگاه قدس نزسا با بیان اینکه باید از فرهنگ دفاع مقدس در تمامی حوزه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی الگو گرفته شود، اذعان کرد: با اتکا به خداوند تمامی مشکلات حل می‌شود در دفاع مقدس با آموزه‌های الهی و عمل به آن ها آن جنگ دفاع مقدس شدو امروز هم انقلاب اسلامی با اراده الهی پیش می‌رود برای همین اگر تمام دشمنان جمع شود در مقابل اراده الهی عددی نیستند.

وی با بیان اینکه در فرهنگ دفاع مقدس بن بستی وجود ندارد، اظهار کرد: امروز صهیونیست و استکبار به دنبال اختلاف بین مسلمانان جهان است باید با وحدت و همدلی و نگاه قرآنی که برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس است در این مسیر گام برداریم.

کرمی دربخش دیگر سخنان خود، خاطر نشان کرد: انتظار از سران طوایف و علما این است که شرکت های دانش بنیان را در بین جوانان طوایف توسعه دهید، درگیری های طایفه ای خاتمه یابد و نگذارید این فرهنگ به نسل جوان منتقل شود بلکه بداخلاقی هایی که از برخی آسیب‌های اجتماعی است باید با بهره گیری از کلام الهی قرآن که بهترین دستورالعمل زندگی است، رفع شود.

وی افزود: همان طور که در دوران دفاع مقدس جنگ را مردم اداره کردند امروز اقتصاد باید مردمی باشد براین اساس باید به تشکیل این تعاونی ها توجه کنید و از سرمایه های طایفه ای خود برای پیشبرد پروژه های عقب افتاده استان استفاده کنید چرا که فرهنگ، زیرساخت اقتصاد است.

فرمانده قرارگاه قدس نزسا ادامه داد: امنیت پایدار و توسعه در حوزه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مکمل یکدیگر است و باعث می‌شود منطقه به سرعت با بهره گیری از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان تغییر کند.

وی با تاکید بر اینکه سیستان و بلوچستان بر روی ریل توسعه قرار گرفته است، گفت: همه باید برای شتاب این توسعه کمک کنیم، شرکت های دانش بنیان باید به سرعت تقویت شوند و در حوزه کارهای پژوهشی باید ورود کرد.

کرمی اظهار کرد: اگر با فرهنگ دفاع مقدس در تمامی عرصه ها وارد شویم همچون همیشه پیروز هستیم و این پیروزی ها و موفقیت ها خاری در چشم دشمنان است منجر به عصبانیت آنها شده است چرا که می‌دانند تحریم‌ها برای کشور ما معنا ندارد.
کد مطلب: 428756
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *