يکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ۰۸:۴۷
۰
هشدار دامپزشکی در پی طوفان حاره ای جنوب شرق؛

دامداران، مرغداران و آبزی پروران اقدام به ذخیره نهاده کنند/اعلام هر گونه وقوع تلفات و بیماری در جمعیت های دامی با قید فوریت

مهدی حسینی، مدیر کل دامپزشکی سیستان وبلوچستان گفت: دامداران، مرغداران و آبزی پروران باید دان، علوفه و خوراک به میزان کافی در محل مناسب ذخیره کنند.
دامداران، مرغداران و آبزی پروران اقدام به ذخیره نهاده کنند/اعلام هر گونه وقوع تلفات و بیماری در جمعیت های دامی با قید فوریت
به گزارش پهره مهدی حسینی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به احتمال وقوع طوفان و رگبار شدید در جنوب استان بیان کرد: دامداران، مرغداران و آبزی پروران (به ویژه مراکز تکثیر و پرورش میگو) باید دان، علوفه و خوراک به میزان کافی در محل مناسب و دور از دسترس جریانات آبی در دامداری ها، مرغداری ها و مراکز آبزی پروری ذخیره کنند.

وی افزود: با توجه به احتمال افزایش شیوع بیماری های دامی متعاقب تغییرات آب و هوایی و کمبود مواد غذایی مناسب باید همکاری نزدیک با اکیپ های اعزامی دامپزشکی جهت مبارزه با بیماری های دامی و واکسیناسیون دام ها و دفن بهداشتی  انجام و از هرگونه رهاسازی تلفات در محیط خودداری شود.

مدیر کل دامپزشکی استان با تاکید بر اینکه آمادگی بهره برداری از ژنراتور های برق اضطراری در دستور کار باشد، ادامه داد: عدم قرار دادن علوفه در مکان هایی که احتمال نفوذ آب وجود دارد و استفاده از پالت در انبار نگهداری دان در مرغداری ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اذعان کرد: ایجاد سیل بند و مهار آب و جلوگیری از نفوذ آب به واحد مرغداری و دامداری و آبزی پروری از اقدامات مهمی است که برای جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی باید انجام داد.

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی روستا و دهیاری ها نسبت به  شناسایی واحدهای دامداری غیرفعال در مناطق امن به منظور تخلیه اضطراری و انتقال دام های واحدهای سیل زده ( در صورت لزوم) اقدام کنند، گفت: به کلیه مرغداری های با سن بالا پرورش در مناطق در معرض خطر سیل توصیه می شود، جهت ارسال طیور پایان دوره به کشتارگاه اقدام کرده و در صورت اعمال مقررات بهداشتی- قرنطینه ای باید نهایت همکاری با ادارات دامپزشکی آن شهرستان داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه تامین آب سالم مورد نیاز برای دام ها و در صورت لزوم پیگیری از طریق مقامات مسئول منطقه صورت می گیرد، افزود: هر گونه وقوع تلفات و بیماری در جمعیت های دامی (دام ، طیور و آبزیان) با قید فوریت به اداره دامپزشکی شهرستان گزارش شود. 

انتهای پیام/
کد مطلب: 428775
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *